Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis vi holder folkeavstemning, og svaret blir ja, hadde EU godtatt forespørselen vår om medlemskap? Jeg ser ikke Norge på EUs liste over kandidatland, som blant annet inneholder Albania, Serbia og Tyrkia.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Laycee skrev (2 minutter siden):

Hvis vi holder folkeavstemning, og svaret blir ja, hadde EU godtatt forespørselen vår om medlemskap? Jeg ser ikke Norge på EUs liste over kandidatland, som blant annet inneholder Albania, Serbia og Tyrkia.

De hadde jublet og tatt imot oss med åpne armer..

Gjest Villfisker
Skrevet

Det er nok avstemninger om det nå. Men mye dumt har blitt snikinnført gjennom eøs avtalen likevel.

Skrevet
Laycee skrev (1 time siden):

Ja, vi er dypt ønsket i EU… Fra EU sin side handler ikke så mye om økonomi eller realverdi, som omdømme og tillit. Vi er et land med godt geopolitisk omdømme.

Se på det som Goodwill posten i regnskapet. 

Det er uansett ikke viktig. Vi har en geopolitisk økonomi som krever egen valuta, så vi kan ikke bli medlem.

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror faktisk man kan si med 100% sikkerhet at EU hadde akseptert norsk EU medlemskap. 

• Liker 3
Skrevet
Laycee skrev (1 time siden):

Nei. Det kan jeg ikke tenke meg. Norge er jo ikke en gang i Europa, og EU hadde uansett foretrukket Albania, Serbia, Tyrkia og andre velfungerende land 

Skrevet (endret)
Laycee skrev (2 timer siden):

Se for deg hvis en drita full milliardær med lomma full av tusenlapper og gullklokker spurte om han kunne bli med på lommetyvforeningens årlige julebord. Hadde de sagt ja? Jeg tipper det.  

Metaforen er for øvrig ikke tilfeldig valgt. 

Endret av Barbalala
  • Liker 3
Skrevet
Tjueto skrev (3 timer siden):

Nei. Det kan jeg ikke tenke meg. Norge er jo ikke en gang i Europa, og EU hadde uansett foretrukket Albania, Serbia, Tyrkia og andre velfungerende land 

Hæ??

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
13 hours ago, Gereon Rath said:

Jeg tror faktisk man kan si med 100% sikkerhet at EU hadde akseptert norsk EU medlemskap. 

Ja, kanskje EU hadde stått der med åpne armer men heldigvis ville det norske folk stemt nei. Så hva EU ville gjort er ikke viktig i det hele tatt.

Skrevet
malifika skrev (16 timer siden):

Hæ??

Du må ikke ta alt du leser på Kvinneguiden seriøst  :riste:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...