Gå til innhold

Klin umulig å finne seg dame

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg skjønner ikke hvordan det skal gå an å få seg dame. Er 29 år, høyt utdannet, høy og godt trent. Har mange venner, sklir lett inn i sosiale settinger på jobb eller fritiden, men damene jeg møter fra Tinder vil så og si aldri møtes igjen. Tror ikke jeg er sosialt tilbakestående, men heller at jeg ikke har så fint utseende. Ikke de fineste tennene, ser ung ut for alderen og har ikke et veldig kjekt ansikt. Føles som dette er eneste grunnen til at jeg aldri finner meg dame. Er så lett for jentene å finne noen andre å date når det alltid er en annen fra Tinder som vil møte de, så hvorfor skal de gidde å satse på meg når det finnes andre, bedre (i teorien ihvertfall) der ute?

Vet ikke hva jeg vil med dette. Det er til å bli bitter av. Føler jeg snart ikke gidder mer, og flytter heller vekk fra byen og ut til bygda et sted og legger fra meg all dating. Så får jeg bare være evig ungkar, med alt det innebærer. Orker ikke flere jenter som klager over at de aldri finner noen, når vanlige A4-fyrer som meg og diverse venner aldri er bra nok. Er kanskje ikke de samme jentene som klager som de som avviser, hva vet jeg, men mistenker at veldig mange jenter sikter for høyt pga. de tror de kan få de kjekkasene de ligger med.

Er det bare å gi opp? Er datingprosessen blitt ødelagt av Tinder og det er nå nærmest umulig å finne seg dame?

Anonymkode: 03a5d...625

Det er ikke umulig, men det skal ikke være lett. Tinder er svært overfladisk og lettvint. Det er fint for topp 10% av menn som alle kjemper om, men ikke for de resterende 90%. Likevel finner folk hverandre på datingapper.

Dersom en stresser for mye med det vil det ikke ha god effekt. Det høres ut som du bare bør fortsette slik du gjør. Det å gi opp og flytte på bygda vil mest sannsynligvis gjøre det vanskeligere med et smalere marked med færre utvalg. Det er kanskje bedre å flytte på bygda når du etterhvert skal slå deg til ro om du ønsker det. 

Anonymkode: 5f41d...0e0

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg skjønner ikke hvordan det skal gå an å få seg dame. Er 29 år, høyt utdannet, høy og godt trent. Har mange venner, sklir lett inn i sosiale settinger på jobb eller fritiden, men damene jeg møter fra Tinder vil så og si aldri møtes igjen. Tror ikke jeg er sosialt tilbakestående, men heller at jeg ikke har så fint utseende. Ikke de fineste tennene, ser ung ut for alderen og har ikke et veldig kjekt ansikt. Føles som dette er eneste grunnen til at jeg aldri finner meg dame. Er så lett for jentene å finne noen andre å date når det alltid er en annen fra Tinder som vil møte de, så hvorfor skal de gidde å satse på meg når det finnes andre, bedre (i teorien ihvertfall) der ute?

Vet ikke hva jeg vil med dette. Det er til å bli bitter av. Føler jeg snart ikke gidder mer, og flytter heller vekk fra byen og ut til bygda et sted og legger fra meg all dating. Så får jeg bare være evig ungkar, med alt det innebærer. Orker ikke flere jenter som klager over at de aldri finner noen, når vanlige A4-fyrer som meg og diverse venner aldri er bra nok. Er kanskje ikke de samme jentene som klager som de som avviser, hva vet jeg, men mistenker at veldig mange jenter sikter for høyt pga. de tror de kan få de kjekkasene de ligger med.

Er det bare å gi opp? Er datingprosessen blitt ødelagt av Tinder og det er nå nærmest umulig å finne seg dame?

Alt handler ikke om utseendet. Når kvinner skal vurdere en mann og om hun vil se ham igjen er utseendet bare en liten del av pakka. Kanskje du burde sette deg inn i hva kvinner ser etter? Det er tråder om det her på KG og det finnes både god og dårlig info på videoer (dårlig inkluderer alle som sier du må være rik). Blant ting som teller positivt er humor, hygiene, selvtillit, sosial intelligens, at du kan lytte, at du har folkeskikk, at du kan holde hodet kaldt, at du har ting på stell i livet ditt, at du har egne meninger, at du tar initiativ og gjerne har lederegenskaper. Det går også lettere hvis du kan kunsten å flørte. 

Anonymkode: 0f07c...89d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes ikke det høres ut som om du er en så fin fyr som du sier. Det er noe med innstillingen og holdningene.

Hvis du er høyt utdannet så anbefaler jeg å snakke litt med en psykolog. Kan anbefale onlinepsykologene. De kan hjelpe deg å regulere følelsene og bli mer i modus for å bygge relasjoner og få kjæreste. 

Anonymkode: 2e1b8...9b6

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg synes ikke det høres ut som om du er en så fin fyr som du sier. Det er noe med innstillingen og holdningene.

Hvis du er høyt utdannet så anbefaler jeg å snakke litt med en psykolog. Kan anbefale onlinepsykologene. De kan hjelpe deg å regulere følelsene og bli mer i modus for å bygge relasjoner og få kjæreste. 

Glemte å fullføre «hvis du er høyt utdannet har du råd til psykolog». 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Psykolog? Jeg tenker at vi bør holde psykologene utenfor dette, da de har ekte pasienter å ta seg av. 

Anonymkode: 631eb...ece

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hva med å snKke med noen på gata  eller andre sammenheng og be om nummer?!  Det er faktisk ikke så unormalt,  få øynene opp fra mobilskjermen og se deg rundt! At folk føler i dag ag tinder er eneste utveien er tragisk ikke rart du ikke finner deg noen så overfladisk!

Anonymkode: ae126...170

• Liker 1
Skrevet

Slett Tinder, å begynne snakke me damer du treffer i verklige livet.

Finnes sikkert noen du spanet in. Bare gå frem å si hei

• Nyttig 1
Skrevet

Tinder må man absolutt ikke ta for seriøst. Det kan forårsake lav selvtillit og negative tanker om seg selv. Med andre ord; På mange måter vil tinder gjøre mer skade enn godt.
Selvfølgelig skjønner jeg at du ønsker deg dame, men kom deg heller ut i den virkelige verden! Treff damer på byen/fritiden, snakk og senk skuldrene. Vær deg selv enhver tid, og hvis damene ikke liker deg mer som enn venn, er det rett og slett deres problem. Du går ikke glipp av damen, det er hun som går glipp av deg. 
Har man selvtillit kommer man latterlig langt! Det er noe jeg har erfart. 

Hvis du er usikker og nervøs vil dette automatisk smittes til damen du dater. Derfor er det utrolig viktig å være selvsikker og laidback når du dater noen. 
Ikke ta tinder så forbanna seriøst, det er bare en app! Suksess-raten er mye høyere ved å møte damer i virkeligheten! Da får de sett hvem du egentlig er! 

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Smil, vær glad, tenk positivt, fyll dagene med hobbyer og ting du virkelig elsker, vær ute og nyt dagen, og igjen; tenk positivt og vær glad! Ja jeg vet det høres barnslig ut men jeg lover det hjelper så mye, jeg er singel kvinne og de dagene jeg lever sunt og tenker glade tanker og hører på musikk som gjør meg glad så smiler verden - bokstavelig talt - tilbake og jeg kommer i kontakt med folk. Utstråling har så mye å si. Er fortsatt singel da hehe. 

Anonymkode: 0598b...e0f

• Liker 3
Skrevet

2 av mine kompiser fant seg dame fra østen. Han ene fikk ei fra Russland og han andre fikk seg ei Koreaner. Du må tenke utenfor Norge, mange ledige single damer overalt i verden!

AnonymBruker
Skrevet

Har du hatt kjæreste før og isåfall hvor lenge? (Grunnen for at jeg lurer er pga du høres litt bitter ut) Man kan få seg kjæreste uansett hvordan tennene ser ut, men det er ikke ukjent at vi mennesker tiltrekkes av et hvitt, rett og velstelt smil. 

Anonymkode: 9edb5...2eb

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
33 minutter siden, RealistiskDot said:

2 av mine kompiser fant seg dame fra østen. Han ene fikk ei fra Russland og han andre fikk seg ei Koreaner. Du må tenke utenfor Norge, mange ledige single damer overalt i verden!

Der så du noe. Norske damer er så kresene og høy pa pære. Finner du dame fra utlandet far du mye mer enn du kan få fra norske damer. Du kan fortsatt bo I byen med utenlansk dame. mye vi bruker fra utlandet så hvorfor ikke dame?Lykke til

Anonymkode: 76056...0a2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Der så du noe. Norske damer er så kresene og høy pa pære. Finner du dame fra utlandet far du mye mer enn du kan få fra norske damer. Du kan fortsatt bo I byen med utenlansk dame. mye vi bruker fra utlandet så hvorfor ikke dame?Lykke til

Anonymkode: 76056...0a2

Fint menneskesyn du har da. Det er nettopp det man ofte gjør dessverre: Man bruker dem!

Anonymkode: 1503c...0be

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du kan date meg?:) 

Anonymkode: 6f1b4...bac

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser for meg at det er tre ting som er mulige årsaker her. 1) At du er for kresen 2) At du er sosialt ubehagelig 3) At du tar for lite kontakt, møter for få 4) At du er mindre pen.

Utseende er ikke nok i seg selv til at du ikke får dame (spesielt når du er høy). Jeg får en følelse av at du er sosialt ubehagelig. Har du jentevenner? Da mener jeg ekte jentevenner, ikke damer som henger med deg for samvittighetens skyld eller fordi du gir dem oppmerksomhet. Å kunne snakke med damer er kjempeviktig, å se dem som individer. 

Ellers burde du se andre steder enn på tinder. Damer går på mange kurs. Kanskje ta et kurs på ettermiddagene? Kanskje ta 10 studiepoeng på et studie med mange damer?

Jeg gjetter på at du ikke er for kresen. Men det går ann å se på det også, å prøve seg på et større spenn av damer. Kanskje du tenker at lubne damer, eller damer med kort hår for eksempel er uaktuelt, men man kan bli positivt overraska. 

Ellers synes jeg psykolog er en god idé. Eller spørre noen av dine mest ærlige venner om hva du kan gjøre bedre, få dem til å hjelpe deg med å se dine egne feil. 

Om du er helt misformet i ansiktet kan det ha noe med saken å gjøre. Men utseendemessig burde det være nok å bare selv jekke litt på krava. Men det skader ikke å spørre om hjelp rundt dette heller. Faktisk kanskje gå til stylist? Jeg liker ikke veldig styla menn, men kanskje de har noen innspill? Kan hende du gjør noen gigantiske feil (som hentesveis). Ellers synes jeg også tipset om å gro seg et skjegg (om du kan) er en god idé. Tennene kan sikkert også fikses, men ser ikke for meg at det hjelper spesielt mye. 

Anonymkode: bcd85...f77

• Liker 3
Skrevet
FunnyBoy123 skrev (1 time siden):

Tinder må man absolutt ikke ta for seriøst. Det kan forårsake lav selvtillit og negative tanker om seg selv. Med andre ord; På mange måter vil tinder gjøre mer skade enn godt.
Selvfølgelig skjønner jeg at du ønsker deg dame, men kom deg heller ut i den virkelige verden! Treff damer på byen/fritiden, snakk og senk skuldrene. Vær deg selv enhver tid, og hvis damene ikke liker deg mer som enn venn, er det rett og slett deres problem. Du går ikke glipp av damen, det er hun som går glipp av deg. 
Har man selvtillit kommer man latterlig langt! Det er noe jeg har erfart. 

Hvis du er usikker og nervøs vil dette automatisk smittes til damen du dater. Derfor er det utrolig viktig å være selvsikker og laidback når du dater noen. 
Ikke ta tinder så forbanna seriøst, det er bare en app! Suksess-raten er mye høyere ved å møte damer i virkeligheten! Da får de sett hvem du egentlig er! 

Må en ikke ha litt grunnlag for denne selvtilliten?

Skrevet
Anonymbrukersåklar skrev (1 time siden):

Slett Tinder, å begynne snakke me damer du treffer i verklige livet.

Finnes sikkert noen du spanet in. Bare gå frem å si hei

Blir han ikke litt creepy da?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Flintis said:

Blir han ikke litt creepy da?

Jeg synes nesten alltid det har vært ubehagelig å bli sjekka opp utendørs, men det finnes to unntak. Noen få mestrer denne kunsten. Da må det ofte være en litt naturlig måte å komme i snakk. Kanskje først at man står i en kø sammen, opplever en ekstremsituasjon sammen eller kanskje om mannen bare har overnaturlige sosiale evner. 

Det finnes sikkert noen damer som liker å bli sjekka opp på gata også altså, men jeg er enig med deg, at de fleste ikke liker det. Men det kan likevel være god trening i å snakke med nye mennesker og i å bli avvist. 

Anonymkode: bcd85...f77

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Flytt ut av landet. Det var det jeg gjorde.

Anonymkode: 3aa3d...8e6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Vurderer veldig å putte mye penger i å fikse opp i noen av feilene med tennene mine, men føler det er å krype til korpset og å bli skikkelig overfladisk. Føler folk kommer til å snakke om det, og at jeg mister litt av meg selv. Kanskje er det like greit da, vet ikke.

Sunne, hvite tenner er veldig viktig for mange,  inkludert  u.t

Anonymkode: 20c15...115

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...