Gå til innhold

Hvordan løse dette? vi har 2 tenåringer og 2 under skolealder, vi tenkte vi skulle flytte før de begynte på skolen,men

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Føler det blir så dårlig gjort mot tenåringene, vi flyttet hit før de begynte på skolen da far fikk jobb her, nå ønsker vi og flytte tilbake til Stavanger som er 10 timer unna. Jeg og mannen har vert gift i 10 år og ble sammen når vi var 16 og 17, de 2 største kom når vi var ganske unge og de 2 minste kom noen år etter. Tenåringene våre er 13 og 15, mens de 2 minste er snart 3 og snart 1 år. Vi er 34 og 35 år.

han på 15 slutter på ungdomsskolen nå og nest eldste begynner på ungdomsskolen til høsten. Så enten må vi vente i 3 år til eller flytte nå sånn at de likevel begynner på ny skole etter ferien, størstemann kommer ikke på samme skole som vennene uansett og han som begynner i 8 klasse må begynne på en skole nær oss,mens de andre begynner på en annen ungdomsskole siden det er nærmere for dem, er kun han og ei jente i klassen som begynner på den skolen.

Men hvis vi venter i 3 år til får begge gå ferdig vgs og ungdomsskolen her, og da har vi sagt at vi flytter uansett, sånn at lillebroren og lillesøsteren begynner på skolen i Stavanger.

Så hva hadde dere gjort? flyttet nå i sommer eller ventet i 3 år til ? da skal han største i millitæret også, han har i alle fall veldig lyst til det nå

Anonymkode: 85daf...8a7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det virkelig er sånn at dine eldste ikke skal gå sammen med venner og kjente på ungdomskolen(det høres rart ut) og vgs, så tenker jeg dere godt kan flytte nå. Da tenker jeg de får noen år til å slå rot i Stavanger før de er voksne.

Men du kjenner dine barn og vet hvordan de takler forandring, vil de finne seg til rette tror du? Det er kanskje verst for eldste, men ungdommer er ulike og noen er bedre på å starte på nytt.

For min 14 åring hadde det vært helt krise å flytte ti timer unna.

• Liker 1
Skrevet

Hadde flyttet nå, så de får tilhørighet til den nye byen før de blir for gamle. Venter dere til de er ferdig med vgs, så risikerer dere at de ikke flytter med dere. Kanskje de har fått kjærester og har begynt å etablere seg selv. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde flyttet nå. Er det familie i nærheten av dit dere vil flytte? Har du spurt de eldste barna om hva de tenker? Eldste må vel søke VGs nå uansett og må søke seg til Stavanger isåfall 

Anonymkode: b5b51...02f

AnonymBruker
Skrevet
fru Alving skrev (1 minutt siden):

Hvis det virkelig er sånn at dine eldste ikke skal gå sammen med venner og kjente på ungdomskolen(det høres rart ut) og vgs, så tenker jeg dere godt kan flytte nå. Da tenker jeg de får noen år til å slå rot i Stavanger før de er voksne.

Men du kjenner dine barn og vet hvordan de takler forandring, vil de finne seg til rette tror du? Det er kanskje verst for eldste, men ungdommer er ulike og noen er bedre på å starte på nytt.

For min 14 åring hadde det vært helt krise å flytte ti timer unna.

er bare en barneskole her vi bor og derfor ble det slik, vi bor ca 30 min unna skolen mest de fleste andre i klassen hans går bor 10-15 min unna, men er 2 ungdomsskoler her og vi bor nærmeste den skolen minst skal på.

De er veldig sosiale begge 2 så tror begge vil klare seg veldig bra

AnonymBruker
Skrevet

Flytt nå, når det likevel er et naturlig skifte ift skoler for de eldste! Jeg har ikke erfaring ift flytting med tenåringer, men vi flyttet fra Oslo til hjemstedet (ca 7 timer unna) da eldste var 5. Han taklet det fint, og han hadde allerede venner der siden vi hadde vært der i alle ferier. Likevel hadde han faktisk en mye lenger omstillingsperiode enn vi hadde forutsett. Vil egentlig kalle det en sorgprosess ift vennene fra bhg. Så dere må også tenke på de yngre barna her. 

Anonymkode: de92f...18c

AnonymBruker
Skrevet

Hva sier ungdommene da, hva vil de? 

Anonymkode: 8cd51...2b1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er best å flytte nå. Drøyer dere gjennom vgs, russetid osv så får de nesten garantert gode venner og kanskje til og med kjærester? Da er det nok krise for dem å flytte.

Anonymkode: eb4d1...0f8

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

takk for svar

vi har snakket sammen med ungdommene, de synes det var greit og flytte til sommeren, så da blir det og flytte da

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

takk for svar

vi har snakket sammen med ungdommene, de synes det var greit og flytte til sommeren, så da blir det og flytte da

Jøss

det tok bare to dager

bra jobbet 

Anonymkode: a3943...6f7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...