AnonymBruker Skrevet 27. april 2022 #1 Skrevet 27. april 2022 Hvorfor må man ha så mange plagg på loftet? Kan man ikke bare ha to kapsler? Mye av klærne brukes jo hele året, som jeans og hoodies. cardigans brukes ull vinterhalvår og bomull sommerhalvår. Er det fordi folk bruker vårfarger om vår og høstfarger til høst, at det deles i fire? Temperatur er ganske likt vår og høst. Anonymkode: 6a360...46e
Roci Skrevet 28. april 2022 #2 Skrevet 28. april 2022 Jeg har helårsplagg og sesongplagg. Pakker vekk de tykkeste vinterplaggene om våren og henter fram sommerplaggene når det blir varmt nok i været, og omvendt om høsten. Bruker for det meste samme farger året rundt, med unntak av noen litt mer fargerike sommerkjoler og topper. Hadde jeg hatt mer skapplass, hadde det ikke vært nødvendig å gjøre det på denne måten. Fordelen er at det å pakke ut sesongplaggene nesten gir meg følelsen av nye klær, og gjør at behovet for å kjøpe noe nytt (som jeg egentlig ikke trenger), ikke blir like stort
AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #3 Skrevet 29. april 2022 Jeg legger vekk de varmeste ytterklærne på våren og strandklær etc. på høsten. Utover dette har jeg ikke flere klær enn at de får plass i skapet hele året. Jeg har noen tykkere ullgensere som brukes mest på vinteren, men jeg har også opplevd at temperaturene kan være lave både på våren og høsten, så jeg tar meg ikke bryet med å pakke de helt bort for bare noen måneders skyld. Hender også at jeg er på fjellturer eller i Nord-Norge på sommeren, så da er det greit å ikke pakke det langt vekk hvis jeg trenger noe varmt. Store deler av garderoben kan også brukes hele året, f.eks. jeans (med eller uten stilongs under), basis t-skjorter eller skjørt som brukes hele året, bare med tykkere strømpebukse på vinteren også videre. Når det gjelder farger så er jeg ganske kjedelig. I hovedsak så kjører jeg enten gråtoneskalaen fra hvitt til sort også er jeg i tillegg glad i varme farger som bruntoner, varm gul/orange, rødtoner og sånn. Også har jeg Jeans i ulike blå-toner. Ikke så veldig spennende, men i det minste så er det veldig lett å mikse og matche. Har også noen selskapsklær (kjoler og bluser/skjorter) som er i hakket sprekere farger. Siden de ikke er i bruk like ofte så tar jeg ikke like stor høyde for at de skal matche basis-plaggene. Anonymkode: 060e8...e3b 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #4 Skrevet 29. april 2022 Man må da overhodet ingen ting? Poenget med kapselgarderobe er bare å ha et begrenset antall klær hengende fremme om gangen. Hvor mye du velger å ha fremme, og hvor ofte du roterer, er helt opp til deg selv. Jeg bruker også mye de samme klærene om høsten og våren. Mange av klærene brukes også hele året. Jeg liker å pakke vekk også helårsklær en periode. Da føles det litt som å få nye klær når jeg tar dem frem igjen. Så jeg roterer altså også på helårsklær, som i teorien kunne vært i kapselen hele året. Men for å få variasjon, uten å måtte kjøpe noe nytt, velger jeg altså å pakke vekk ting til jeg har "glemt" dem. Anonymkode: e0ddc...a83 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå