Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

første gang med på øvelse nå og lurer litt på hele opplegget. Ikke bare at alt virker uorganisert og kaotisk, men også angående arbeidstider. Jeg begynte i går 07:45 så var det skyting og sanitetsopplæring. Som mat fikk vi havregrøt og så fikk jeg beskjed om at jeg er så heldig og skal ta vakta helt til kl.01.00. Etter det får jeg sove til 6:45 og nå igjen fullt programm til 21:00. 
Hvis de har så dårlig tid for alt, hvorfor utvider dem ikke øvelsen på flere dager eller ta flere øvelser generelt? Jeg er allerede så lei, ønsket jeg kunne melde meg ut.

Flere som opplevde det? 

Anonymkode: 7220c...779

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tuller du? Poenget er jo å øve organisasjonen til å mobilisere og beskytte under en krig.

Da kan man ikke gå hjem kl 16:00

Anonymkode: b492e...79c

AnonymBruker
Skrevet

Ahhh, bortskjemte pappagutter er gøy. Norge kommer til å knele under neste krig

Anonymkode: b55ad...b34

AnonymBruker
Skrevet

Min erfaring (vært på 5 øvelser de siste 15 åra) er at noen distrikter har 5-dagers øvelser, andre 4 eller 3. 

Noen steder er det 90% "ventetjeneste", andre steder prøver de å komprimere ting slik at det ikke blir så mye venting. 

Problemet er at HV-gubber flest ikke har lyst på hverken for mye ventetjeneste, eller et program som gjør at du får jævlig lite søvn. 

Men en ting er helt sikkert, F-styrken burde fjernes. Det gir en falsk trygghet. Alle som har vært på HV-øvelser vet at dagens F-styrke ikke holder mål, og at man stort sett bare er kanonføde i en moderne krig. 

Anonymkode: 8b842...9cd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...