Gjest Adobyen Skrevet 27. april 2022 #1 Skrevet 27. april 2022 Hei småbarnsforeldre. Hvordan ville dere ha reagert på dette? Jeg synes faktisk at det hadde vært på sin plass noen ganger, men det har man ikke lov å si. https://sosialnytt.com/restaurant-med-kraftig-beskjed-til-foreldre-la-deres-uforskammede-barn-bli-igjen-hjemme/
AnonymBruker Skrevet 27. april 2022 #2 Skrevet 27. april 2022 Det hadde vært helt topp å kunne gå på en restaurant der uoppdragne barn ikke var velkomne. Men det er ofte foreldrene som er problemet, og de har sjelden selvinnsikt når det gjelder egne barn. Så de ville nok kommet uansett. Anonymkode: 57d22...6a2 38 1 4
AnonymBruker Skrevet 27. april 2022 #3 Skrevet 27. april 2022 👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻 Anonymkode: 14308...f3a 19
AnonymBruker Skrevet 27. april 2022 #4 Skrevet 27. april 2022 Barn som ikke har lært å sitte rolig uten å hyle og skrike har ikke noe på severingssteder å gjøre. Sitter andre der som har betalt for dyr mat og drikke, og de må få nyte i fred. Kanskje folk som bare har råd til å gå på kafé /restaurant et par ganger i året. Ja, jeg har barn. Anonymkode: e1353...8a7 35 8
jukkapalme Skrevet 27. april 2022 #5 Skrevet 27. april 2022 Jævlig bra! 👏🏻👏🏻👏🏻 Sånn skulle det vært her i Norge og! 16
AnonymBruker Skrevet 27. april 2022 #6 Skrevet 27. april 2022 Det burde vært voksenkafeer og voksenrestauranter, eller enkelte barnefrie dager på enkelte restauranter og andre spisesteder. 😍😍😍 Anonymkode: 14308...f3a 10 1
PITTY Skrevet 27. april 2022 #7 Skrevet 27. april 2022 Hadde gjort det samma sjæl. På hue og ræva ut...!!! .🤐 4
AnonymBruker Skrevet 27. april 2022 #8 Skrevet 27. april 2022 Er dette noe særlig problem i Norge? Italia har jo en noe annen kultur for å ha barn med seg ut sent, og i det vi vil kalle en mer voksen sfære. Kan ikke si jeg har opplevd å bli plaget eller forstyrret noe nevneverdig på restaurant. Er det barn som slår seg vrange er foreldre stort sett kjappe med å bære dem ut. Litt mer løssluppent på kafé på dagtid, men barn som løper rundt, roper og bruker arealet som lekeplass har jeg virkelig ikke vært borti. Nordmenn flest virker å lære barna sine at en ikke skal være til bry for andre, og at en oppfører seg på offentlige arenaer. Anonymkode: 481cf...ab4 17
Kalani Skrevet 27. april 2022 #9 Skrevet 27. april 2022 Jeg syns dette hadde vert helt topp! Ja jeg har barn, å erfaring innen serviceyrker. 8
AnonymBruker Skrevet 27. april 2022 #10 Skrevet 27. april 2022 Og hvor lang tid hadde det gått før foreldrene til disse barna hadde skyldt på en diagnose? Anonymkode: 01970...cb5 9
AnonymBruker Skrevet 27. april 2022 #11 Skrevet 27. april 2022 Det hadde vært så perfekt! Jeg er så drittlei av kafeer/restauranter med skrikende drittunger og forelder som plutselig har blitt døvstumme. Hvis ungen ikke klarer å sitte stille på plassen sin, og holde munn, så har den ingenting på et serveringssted å gjøre. Anonymkode: a8bc4...d29 17 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2022 #12 Skrevet 27. april 2022 Hvordan i all verden skal barn lære seg hvordan man oppfører seg i offentlige rom når de ikke får oppholde seg der? Oppdragelse er ikke unnagjort på et par tiner, det tar år, med repetisjon på repetisjon. Samfunnet er blitt SÅ barnefientlig, barn skal helst hverken sees, høres eller merkes. De forventes å oppføre seg som voksne og det er bare trist. Anonymkode: 2a078...164 20
AnonymBruker Skrevet 27. april 2022 #13 Skrevet 27. april 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Det burde vært voksenkafeer og voksenrestauranter, eller enkelte barnefrie dager på enkelte restauranter og andre spisesteder. 😍😍😍 Anonymkode: 14308...f3a Ja, hvorfor er det ikke det. Det finnes jo voksenhotell, vi velger alltid det. 16 års grense der. Anonymkode: a2120...a3b 2
AnonymBruker Skrevet 27. april 2022 #14 Skrevet 27. april 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det hadde vært så perfekt! Jeg er så drittlei av kafeer/restauranter med skrikende drittunger og forelder som plutselig har blitt døvstumme. Hvis ungen ikke klarer å sitte stille på plassen sin, og holde munn, så har den ingenting på et serveringssted å gjøre. Anonymkode: a8bc4...d29 Så vi skal forvente mer av unger enn av voksne 🤪 Anonymkode: b63e8...91f 5
AnonymBruker Skrevet 27. april 2022 #15 Skrevet 27. april 2022 19 minutter siden, AnonymBruker said: Er dette noe særlig problem i Norge? Italia har jo en noe annen kultur for å ha barn med seg ut sent, og i det vi vil kalle en mer voksen sfære. Kan ikke si jeg har opplevd å bli plaget eller forstyrret noe nevneverdig på restaurant. Er det barn som slår seg vrange er foreldre stort sett kjappe med å bære dem ut. Anonymkode: 481cf...ab4 Ja, det er et problem til Norge. Har sett utallige herjende barn, og aldri noensinne sett foreldre ta dem med ut. Anonymkode: 57d22...6a2 11
AnonymBruker Skrevet 27. april 2022 #16 Skrevet 27. april 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvordan i all verden skal barn lære seg hvordan man oppfører seg i offentlige rom når de ikke får oppholde seg der? Oppdragelse er ikke unnagjort på et par tiner, det tar år, med repetisjon på repetisjon. Samfunnet er blitt SÅ barnefientlig, barn skal helst hverken sees, høres eller merkes. De forventes å oppføre seg som voksne og det er bare trist. Anonymkode: 2a078...164 Barn skal da ikke oppdras på Restaurant. Oppdragelsen starter hjemme. Vi lærte barna fra de var veldig små, hvordan man oppfører seg diverse steder. Har aldri hatt noe problem med å ta med barna mine på restaurant. De satt alltid stille ved bordet og spiste maten sin. Anonymkode: a2120...a3b 20
Sofakona Skrevet 27. april 2022 #17 Skrevet 27. april 2022 Jeg er foreldre til to barn selv ..en på 3og en på 10 og hadde noen av barna mine vært slik som det står i artikkelen..da hadde de fått en kraftig advarsel..om de ikke hørte hadde vi dratt rett hjem. Vi som foreldre vil jo kunne ta med barna våres ut å spise..men nå må ikke folk dra alle foreldre under en kam heller.. Vi som foreldre med barn på restaurant synes heller ikke noe om barn som løper rundt etc..og iallefall om foreldre ikke gidder å bry seg 5
Rhodiola Skrevet 27. april 2022 #18 Skrevet 27. april 2022 Tråden er ryddet for brukerdebatt. - Rhodiola, mod.
Puny Skrevet 27. april 2022 #19 Skrevet 27. april 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Barn skal da ikke oppdras på Restaurant. Oppdragelsen starter hjemme. Vi lærte barna fra de var veldig små, hvordan man oppfører seg diverse steder. Har aldri hatt noe problem med å ta med barna mine på restaurant. De satt alltid stille ved bordet og spiste maten sin. Anonymkode: a2120...a3b Hvis de aldri får være på en restaurant så lærer de jo aldri hvordan man oppfører seg på restaurant. Folk klager over barn over alt, uoppdragne på bussen, på butikken, på restaurant, men de må jo øve seg på dette! Du kan ikke oppdra dem i en liten boble hjemme og forvente at de automatisk overfører det til alle andre steder. Vi oppfører oss faktisk annerledes på en restaurant enn rundt middagsbordet hjemme, og man har andre utfordringer på en restaurant enn hjemme. 6
Gjest Adobyen Skrevet 27. april 2022 #20 Skrevet 27. april 2022 Puny skrev (23 minutter siden): Hvis de aldri får være på en restaurant så lærer de jo aldri hvordan man oppfører seg på restaurant. Folk klager over barn over alt, uoppdragne på bussen, på butikken, på restaurant, men de må jo øve seg på dette! Du kan ikke oppdra dem i en liten boble hjemme og forvente at de automatisk overfører det til alle andre steder. Vi oppfører oss faktisk annerledes på en restaurant enn rundt middagsbordet hjemme, og man har andre utfordringer på en restaurant enn hjemme. Det er vel noen som tar med seg en bråkete unge og forlater restauranten hvis den ikke vil høre. Andre lar dem bare herje fritt. I det første tilfellet er det større sjanse for å sitte i ro neste gang. Kan også gjentas ved behov. Dette gjelder både på kafeteria og restaurant, dag og kveld. Det samme kan fungere når man tar barn med på butikker. Ser ikke noe skadelig eller uvennlig i dette, men det er jo mange meninger. Jeg har blitt både sparket og skreket til av en guttunge på en kafé, fordi han synes jeg så stygg ut. (Han hadde jo rett i det, men..) Jeg gikk før jeg fikk spist. Var irritert på meg selv. Familien satt rolig ved nabobordet og reagerte ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå