AnonymBruker Skrevet 27. april 2022 #1 Skrevet 27. april 2022 Jeg er på utkikk etter ny bolig, og ser litt på Bakklandet i Trondheim da jeg ønsker å bo sentrumsnært, men ikke et typisk festområde. Og på Bakklandet er det jo mest kafeer og lite utesteder. Noen som bor der og ønsker å dele sine erfaringer? Anonymkode: eb53a...25a
AnonymBruker Skrevet 27. april 2022 #2 Skrevet 27. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er på utkikk etter ny bolig, og ser litt på Bakklandet i Trondheim da jeg ønsker å bo sentrumsnært, men ikke et typisk festområde. Og på Bakklandet er det jo mest kafeer og lite utesteder. Noen som bor der og ønsker å dele sine erfaringer? Anonymkode: eb53a...25a Håpløst med parkering der om du ikke har privat parkering. Anonymkode: 1cc97...99a
AnonymBruker Skrevet 27. april 2022 #3 Skrevet 27. april 2022 Hvis du trives med naboer i skinnvest, bart og mokkasinsko er det en fin plass. Som nevnt over er det keitete med bil der. Anonymkode: 7459a...b69
AnonymBruker Skrevet 27. april 2022 #4 Skrevet 27. april 2022 Det er så koselig! Sentrum i Trondheimer jo preget av studenter, så heeelt stille er det nok ikke, pass på å ikke kjøp der det er mange studentkollektiv om du vil ha det rolig. Tommel opp fra meg som har bodd i Trondheim, kjenner folk som bor på Bakklandet og er der ofte på besøk. Anonymkode: 30bf6...db4
AnonymBruker Skrevet 27. april 2022 #5 Skrevet 27. april 2022 Bakklandet er fint, men ville bo litt tilbaketrukket fra selve gågatene/gjennomfartsårene. Der er det gjerne mye støy. Anonymkode: d2eb4...514
AnonymBruker Skrevet 27. april 2022 #6 Skrevet 27. april 2022 37 minutter siden, AnonymBruker said: Håpløst med parkering der om du ikke har privat parkering. Anonymkode: 1cc97...99a 35 minutter siden, AnonymBruker said: Hvis du trives med naboer i skinnvest, bart og mokkasinsko er det en fin plass. Som nevnt over er det keitete med bil der. Anonymkode: 7459a...b69 Går selv i skinnvest og kjører ikke bil, så det høres perfekt ut Anonymkode: eb53a...25a 3 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2022 #7 Skrevet 27. april 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Går selv i skinnvest og kjører ikke bil, så det høres perfekt ut Anonymkode: eb53a...25a 😂 Perfekt svar! Min oppfatning er at de fleste på Bakklandet er ganske urbane. Dette er jo så sentralt som man kan komme, samtidig som at man får masse sjarme, nostalgi og «kos». Kan godt forstå de som vil bo på Bakklandet, men har barn og synes nok ikke barnehage så nære sentrum er stas, og som tidligere nevnt i tråden er det vanskelig med parkering og generelt trafikk «ut» fra Bakklandet. De jeg kjenner stortrives, dette er mennesker som lever urbane liv og prioriterer cafe, konserter osv. Bakklandet er virkelig en av de flotteste stedene i Trondheim så har du forelsket deg i plassen er det bare å kjøre på! Anonymkode: 8db10...a0d 2
Kjetil E Skrevet 27. april 2022 #8 Skrevet 27. april 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Går selv i skinnvest og kjører ikke bil, så det høres perfekt ut Anonymkode: eb53a...25a Og du foretrekker da kanskje noe heimemekka oppi kaffekoppen
AnonymBruker Skrevet 27. april 2022 #9 Skrevet 27. april 2022 Mye festing likevel, mange hybler og studenter. Om du får tak i en enebolig litt opp i bakkene ved Singsaker er det roligere der, men der er det jo så dyrt igjen. Anonymkode: 51ba5...10f 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2022 #10 Skrevet 27. april 2022 21 minutter siden, AnonymBruker said: 😂 Perfekt svar! Min oppfatning er at de fleste på Bakklandet er ganske urbane. Dette er jo så sentralt som man kan komme, samtidig som at man får masse sjarme, nostalgi og «kos». Kan godt forstå de som vil bo på Bakklandet, men har barn og synes nok ikke barnehage så nære sentrum er stas, og som tidligere nevnt i tråden er det vanskelig med parkering og generelt trafikk «ut» fra Bakklandet. De jeg kjenner stortrives, dette er mennesker som lever urbane liv og prioriterer cafe, konserter osv. Bakklandet er virkelig en av de flotteste stedene i Trondheim så har du forelsket deg i plassen er det bare å kjøre på! Anonymkode: 8db10...a0d Synes Bakklandet er utrolig koselig, men har vært der mest på dagtid/ettermiddag på kafé, så aner ikke hvordan det er der på kveldstid. Er ganske urban, men er mer glad i å sove om natta. 8 minutter siden, AnonymBruker said: Mye festing likevel, mange hybler og studenter. Om du får tak i en enebolig litt opp i bakkene ved Singsaker er det roligere der, men der er det jo så dyrt igjen. Anonymkode: 51ba5...10f Huffda. Vet jo at det er mange studenter og mye festing på feks Møllenberg, og hadde håpet at Bakklandet ikke i like stor grad var preget av studenter. Da må jeg kanskje revurdere området. Anonymkode: eb53a...25a
AnonymBruker Skrevet 27. april 2022 #11 Skrevet 27. april 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Synes Bakklandet er utrolig koselig, men har vært der mest på dagtid/ettermiddag på kafé, så aner ikke hvordan det er der på kveldstid. Er ganske urban, men er mer glad i å sove om natta. Huffda. Vet jo at det er mange studenter og mye festing på feks Møllenberg, og hadde håpet at Bakklandet ikke i like stor grad var preget av studenter. Da må jeg kanskje revurdere området. Anonymkode: eb53a...25a Det avhenger som sagt litt av hvor, du kan helt sikkert finne områder uten mye hybler 😊 Det er et fint område, jeg har vokst opp der. Hadde bodd der om jeg hadde hatt råd 😄 Anonymkode: 51ba5...10f
AnonymBruker Skrevet 27. april 2022 #12 Skrevet 27. april 2022 39 minutter siden, Kjetil E said: Og du foretrekker da kanskje noe heimemekka oppi kaffekoppen Alltid, og spesielt på jobb 20 minutter siden, AnonymBruker said: Det avhenger som sagt litt av hvor, du kan helt sikkert finne områder uten mye hybler 😊 Det er et fint område, jeg har vokst opp der. Hadde bodd der om jeg hadde hatt råd 😄 Anonymkode: 51ba5...10f Ikke sant, utrolig koselig område - og nært arbeidsstedet mitt, så er spesielt derfor jeg tenkte på Bakklandet som mitt neste bosted 😊 Men så er jeg ganske glad i å sove da.. 🤔 Anonymkode: eb53a...25a 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2022 #13 Skrevet 27. april 2022 Mye studenter og bråk på kveldstid, også veien mange studenter går når de skal hjem fra byen/nach. På dagtid er det veldig mye folk, og bygningene er ofte gamle og slitt. Veldig sjarmerende og fint ellers, men tror ikke det passer for alle. Anonymkode: 5f472...f07 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2022 #14 Skrevet 27. april 2022 Trivelig område, men etter å ha bodd der et halvt år i et gammelt hus må jeg si det er mer idyllisk å besøke området enn å bo der. Det er rått og kaldt å bo nede ved elva om vinteren, og jeg ville vært sikker på at huset var godt vedlikeholdt og godt isolert hvis jeg skulle bodd der igjen. Jeg bodde forøvrig der som student, og hadde studentnaboer, så tror ikke du slipper unna studentfester der. Anonymkode: e8c8f...853 2
AnonymBruker Skrevet 27. april 2022 #15 Skrevet 27. april 2022 Fare for kvikkleireskred i noen områder, er det ikke? Anonymkode: 96650...e33 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2022 #16 Skrevet 27. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Mye festing likevel, mange hybler og studenter. Om du får tak i en enebolig litt opp i bakkene ved Singsaker er det roligere der, men der er det jo så dyrt igjen. Anonymkode: 51ba5...10f Dette. Mye live og mye trafikk. Fint for den urbane single, men ikke for familier som liker å ha det rolig. Nærhet til alt og sjarmerende, likevel ikke rolig som ts ønsker seg. Anonymkode: 81f9f...8a7 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2022 #17 Skrevet 27. april 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Dette. Mye live og mye trafikk. Fint for den urbane single, men ikke for familier som liker å ha det rolig. Nærhet til alt og sjarmerende, likevel ikke rolig som ts ønsker seg. Anonymkode: 81f9f...8a7 Jeg ser absolutt på meg som «ung» og urban (singel, barnløs og i 30-årene), liker godt å sitte på kafé, ta en øl, eller gå rundt i byen. Er ikke så mye ute på livet lenger da. Anonymkode: eb53a...25a
AnonymBruker Skrevet 27. april 2022 #18 Skrevet 27. april 2022 Unngå hovedgata og gata ned fra duedalen, de er jo KJENT for uendelig mye rølp for studentene som bor på møllenberg, som saaakte, men sikkert skal hjemover eller ut på byen. Hadde aldri flytta til bakklandet om jeg ville ha det rolig. Da er heller singsaker/lengre opp (eks mot jokeren ved festningeparken) bedre. Dessuten er hele området på kvikkleire (og det skal være gravearbeider i leira pga endringer på samfundet fremover..), og jeg opplever at det er et av de dyreste områdene for hva du får- alt virker knøla sammen eller dødsdyrt. Dette er grunnene til at jeg ikke ville flytta dit. Ellers er det jo sentralt, koselig og har turmulighet (nidelva og festningeparken) rett ved som pluss. Takk for meg Anonymkode: 936b7...52b 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #19 Skrevet 28. april 2022 Husk å kjøpe inn ekstra varmeovner om du flytter inn på Bakklandet. Kulda trer inn i trehusene der. Anonymkode: 1cc97...99a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå