Gå til innhold

Bør jeg jobbe som forsikringsrådgiver eller rekrutterer ?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en bred bachelorgrad med mange fagområder som etterspørres i både det å jobbe som forsikringsrådgiver (god fastlønn, kjører ikke provisjon her), og i det å jobbe som rekrutterer internt/eksternt. Jeg vil gjerne forhøre meg litt rundt, om hvilke av disse to stillingene man bør satse først på? Er lønna så og si like på begge stillingene? Hvilken av disse stillingene gir best utviklingsmuligheter ? 

Jeg har lenge hatt lyst til å få foten inn i rekrutteringsverden, men til tross for at jeg har kvalifikasjonene er de veldig opphengt i relevant erfaring. Og det gjør det veldig vanskelig å komme gjennom nåløyet. Mens når det gjelder stillinger som forsikringsrådgiver, kan man nesten få stillingen på dagen, for da er det jo så klart Academic Work e.l som ansetter på vegne av selskapet... det er mye lettere å komme inn sånn sett. 

Anonymkode: 243b0...ce4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dyttt

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har jobbet med forsikring I mange år og vil nok tro at det er bedre lønnet enn som rekrutterer.

Jeg trivdes veldig godt i forsikring, det er et spennende og omfattende fagfelt. Mulighetene for å vokse der kommer litt an på kontoret og hvor mange flere avdelinger de har i samme by om du ikke er villig til å flytte på deg. Hos oss kunne man ha mulighet for å jobbe med personskade, forretningsutvikling, fagavdelinger og noe bedrift feks.

Personlig fikk jeg jobb i bank med erfaringen fra forsikring. 

Vet ikke helt hvilke muligheter for vekst en jobb innen rekruttering vil gi,  men finans er et veldig stort felt å komme seg videre i ihvertfall 😊

Anonymkode: d6204...ecd

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg har jobbet med forsikring I mange år og vil nok tro at det er bedre lønnet enn som rekrutterer.

Jeg trivdes veldig godt i forsikring, det er et spennende og omfattende fagfelt. Mulighetene for å vokse der kommer litt an på kontoret og hvor mange flere avdelinger de har i samme by om du ikke er villig til å flytte på deg. Hos oss kunne man ha mulighet for å jobbe med personskade, forretningsutvikling, fagavdelinger og noe bedrift feks.

Personlig fikk jeg jobb i bank med erfaringen fra forsikring. 

Vet ikke helt hvilke muligheter for vekst en jobb innen rekruttering vil gi,  men finans er et veldig stort felt å komme seg videre i ihvertfall 😊

Anonymkode: d6204...ecd

Tusen takk for svar. Det var veldig matnyttig.  😊

Jeg har fått jobb i forsikring skjønner du, men den er ikke fast enda, og jobber for tiden med eksamen i autorisasjon for skadeforsikring. Syns den er vanskelig og litt nådeløs da man fort kan ligge litt under.. 

Har tatt den nå og lå ca 40% unna på hver del for å bestå. Skal ta den på nytt og bil gjerne bestå men vet ikke hvordan.. formuleringene på de oppg er jo sykt forvirrende med vilje..

AnonymBruker
Skrevet

Liker heller ikke den følelsen når alle ser og vet når du tar den og om du bestod eller ei ... det er ydmykende å gå ut derfra med stryk, jeg som alltid har fått toppkarakterer på skolen. Liker ikke at alt er så transparent, hvorfor kan man liksom ikke bare ta den prøven når man først jobber litt md andre ting som kanskje ikke krever autorisasjon med en gang... 

Menmen. 

Forresten,, vet du om hvilke avd eller oppg i generelle firmaer hvor man kan gjlre noe annet utenom autorisasjon ? 

Må uansett jobbe mot forsøk nr 2 nå, og hvis noen vil komme med litt tips så blir jeg glad. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tusen takk for svar. Det var veldig matnyttig.  😊

Jeg har fått jobb i forsikring skjønner du, men den er ikke fast enda, og jobber for tiden med eksamen i autorisasjon for skadeforsikring. Syns den er vanskelig og litt nådeløs da man fort kan ligge litt under.. 

Har tatt den nå og lå ca 40% unna på hver del for å bestå. Skal ta den på nytt og bil gjerne bestå men vet ikke hvordan.. formuleringene på de oppg er jo sykt forvirrende med vilje..

Nei sorry skrev helt feil, jeg mente at jeg var kun ca 10% unna for å bestå..! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...