AnonymBruker Skrevet 27. april 2022 #1 Skrevet 27. april 2022 Jeg har flere ganger tidligere prøvd å tatt det opp på en respektfull måte, å spurt om hun går videre med det jeg sier og at hun ikke må gjøre det. Hun nekter såklart for det og kommer med kommentarer som, hvorfor skulle jeg gjort det? Dette vet jeg at hun gjør. Tidligere venner har sluttet å spør meg om ting, å hun lyger ved flere anledninger om alt og ingenting. Veldig flink til å spørre meg ut om ting, og forteller lite og ingenting selv, utenom hvis jeg spør. Nå er jeg lei dette. Kan jo ikke fortelle henne noe, alt går jo videre. Virker som hun bare ønsker å treffes for å ha noe å sladre om. Jeg er i en posisjon der jeg er ufør, og har lite og ingen venner igjen. Mye min feil. Men kan ikke endre fortiden. Likevel så er det jo ikke greit å bli behandlet slik, av de få jeg har igjen. De har jevnlig kontakt. Virker som de bare treffer meg for samvittighet og å ha noe å sladre om. Begynner å bli usikker på hele vennskapet. Hva er deres erfaringer med sånne? Hva ville dere gjort? Anonymkode: 473ef...fa4
AnonymBruker Skrevet 27. april 2022 #2 Skrevet 27. april 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har flere ganger tidligere prøvd å tatt det opp på en respektfull måte, å spurt om hun går videre med det jeg sier og at hun ikke må gjøre det. Hun nekter såklart for det og kommer med kommentarer som, hvorfor skulle jeg gjort det? Dette vet jeg at hun gjør. Tidligere venner har sluttet å spør meg om ting, å hun lyger ved flere anledninger om alt og ingenting. Veldig flink til å spørre meg ut om ting, og forteller lite og ingenting selv, utenom hvis jeg spør. Nå er jeg lei dette. Kan jo ikke fortelle henne noe, alt går jo videre. Virker som hun bare ønsker å treffes for å ha noe å sladre om. Jeg er i en posisjon der jeg er ufør, og har lite og ingen venner igjen. Mye min feil. Men kan ikke endre fortiden. Likevel så er det jo ikke greit å bli behandlet slik, av de få jeg har igjen. De har jevnlig kontakt. Virker som de bare treffer meg for samvittighet og å ha noe å sladre om. Begynner å bli usikker på hele vennskapet. Hva er deres erfaringer med sånne? Hva ville dere gjort? Anonymkode: 473ef...fa4 Ikke spør de andre om livet mitt lemgre heller. Går. Lengre og lengre tid før man treffes. Og treffes man, er det bare kleint. Jeg føler virkelig på meg at det prates. Anonymkode: 473ef...fa4 1
Gjest Ghostface Skrevet 27. april 2022 #3 Skrevet 27. april 2022 Da hadde jeg ikke sagt noe hemmelig til den vennen noe mer.
lillevill Skrevet 27. april 2022 #4 Skrevet 27. april 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg har flere ganger tidligere prøvd å tatt det opp på en respektfull måte, å spurt om hun går videre med det jeg sier og at hun ikke må gjøre det. Hun nekter såklart for det og kommer med kommentarer som, hvorfor skulle jeg gjort det? Dette vet jeg at hun gjør. Tidligere venner har sluttet å spør meg om ting, å hun lyger ved flere anledninger om alt og ingenting. Veldig flink til å spørre meg ut om ting, og forteller lite og ingenting selv, utenom hvis jeg spør. Nå er jeg lei dette. Kan jo ikke fortelle henne noe, alt går jo videre. Virker som hun bare ønsker å treffes for å ha noe å sladre om. Jeg er i en posisjon der jeg er ufør, og har lite og ingen venner igjen. Mye min feil. Men kan ikke endre fortiden. Likevel så er det jo ikke greit å bli behandlet slik, av de få jeg har igjen. De har jevnlig kontakt. Virker som de bare treffer meg for samvittighet og å ha noe å sladre om. Begynner å bli usikker på hele vennskapet. Hva er deres erfaringer med sånne? Hva ville dere gjort? Anonymkode: 473ef...fa4 Ikke del med slike folk.. ingenting. 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2022 #5 Skrevet 27. april 2022 Da må du slutte å dele ting du ikke vil at alle skal vite, med denne venninnen. Anonymkode: 334a4...acd 3
AnonymBruker Skrevet 27. april 2022 #6 Skrevet 27. april 2022 4 hours ago, AnonymBruker said: Hva ville dere gjort? Anonymkode: 473ef...fa4 Holde kjeft. Anonymkode: 00f63...402 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2022 #7 Skrevet 27. april 2022 Dette høres ut som indisier med mindre du har konkrete bevis på det du har sagt til denne personen har gått runden til andre og du skriver selv at det er din feil at du ikke har mange bekjente igjen, så hvordan vet du at hun sladrer? Har du i det hele tatt pratet om dette med henne? og hva de andre vennene dine angår har ikke nødvendigvis med denne personen å gjøre Anonymkode: 4195f...edb 1
Gjest Porstar Skrevet 27. april 2022 #8 Skrevet 27. april 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg har flere ganger tidligere prøvd å tatt det opp på en respektfull måte, å spurt om hun går videre med det jeg sier og at hun ikke må gjøre det. Hun nekter såklart for det og kommer med kommentarer som, hvorfor skulle jeg gjort det? Dette vet jeg at hun gjør. Tidligere venner har sluttet å spør meg om ting, å hun lyger ved flere anledninger om alt og ingenting. Veldig flink til å spørre meg ut om ting, og forteller lite og ingenting selv, utenom hvis jeg spør. Nå er jeg lei dette. Kan jo ikke fortelle henne noe, alt går jo videre. Virker som hun bare ønsker å treffes for å ha noe å sladre om. Jeg er i en posisjon der jeg er ufør, og har lite og ingen venner igjen. Mye min feil. Men kan ikke endre fortiden. Likevel så er det jo ikke greit å bli behandlet slik, av de få jeg har igjen. De har jevnlig kontakt. Virker som de bare treffer meg for samvittighet og å ha noe å sladre om. Begynner å bli usikker på hele vennskapet. Hva er deres erfaringer med sånne? Hva ville dere gjort? Anonymkode: 473ef...fa4 Slutte å fortelle de om ting jeg ikke vil komme ut
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #9 Skrevet 28. april 2022 Jeg hadde slutta å snakke med vedkommende. Anonymkode: 4a1d0...bd4 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #10 Skrevet 28. april 2022 Men hvordan vet du hva hun har sagt? Anonymkode: 6b95d...240 1
Blueberrymuffin Skrevet 28. april 2022 #11 Skrevet 28. april 2022 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Jeg har flere ganger tidligere prøvd å tatt det opp på en respektfull måte, å spurt om hun går videre med det jeg sier og at hun ikke må gjøre det. Hun nekter såklart for det og kommer med kommentarer som, hvorfor skulle jeg gjort det? Dette vet jeg at hun gjør. Tidligere venner har sluttet å spør meg om ting, å hun lyger ved flere anledninger om alt og ingenting. Veldig flink til å spørre meg ut om ting, og forteller lite og ingenting selv, utenom hvis jeg spør. Nå er jeg lei dette. Kan jo ikke fortelle henne noe, alt går jo videre. Virker som hun bare ønsker å treffes for å ha noe å sladre om. Jeg er i en posisjon der jeg er ufør, og har lite og ingen venner igjen. Mye min feil. Men kan ikke endre fortiden. Likevel så er det jo ikke greit å bli behandlet slik, av de få jeg har igjen. De har jevnlig kontakt. Virker som de bare treffer meg for samvittighet og å ha noe å sladre om. Begynner å bli usikker på hele vennskapet. Hva er deres erfaringer med sånne? Hva ville dere gjort? Anonymkode: 473ef...fa4 Jeg ville aldri beholdt en slik venn. Rett og slett ikke greit, venner skal man kunne stole på. Når det er sagt, så er det ikke alle venner jeg forteller alt til. Har vel 2-3 som jeg regner som nære, som jeg kan dele mye med, men kun 1 venn som jeg faktisk kan dele alt med. Så er spørsmålet når vet man at det er greit å dele det mest private? Min regel er, at jeg er ikke mer åpen enn hva den andre er. Møter folk med samme åpenhet som de møter meg med. Men er veldig selektiv med hva jeg deler, og med hvem. Men i ditt tilfelle, så ville jeg kuttet kontakt. Ekte venner sprer ikke alt du sier videre. 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #12 Skrevet 28. april 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Men hvordan vet du hva hun har sagt? Anonymkode: 6b95d...240 Nå må du slutte å spekulere! Hvordan jeg vet det har ikke du noe med. Anonymkode: 473ef...fa4
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #13 Skrevet 28. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nå må du slutte å spekulere! Hvordan jeg vet det har ikke du noe med. Anonymkode: 473ef...fa4 Enkelte ting vet man bare! Hun lyver med jevne mellomrom. Venn som tidligere har spurt meg om mitt liv har sluttet å spør, ta kontakt. Disse to har jevnlig kontakt! Hun prater om andre! Og hun er tidligere kjent for å dele ting videre. Noe vet man bare, og så n er det. Kvinnelig intuisjon kalles det. Og så har jeg jo fått høre ting fra andre tidligere. Så ikke vits i å spekulere mer. Jeg vet at hun gjør dette. Anonymkode: 473ef...fa4
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #14 Skrevet 28. april 2022 Blueberrymuffin skrev (2 timer siden): Jeg ville aldri beholdt en slik venn. Rett og slett ikke greit, venner skal man kunne stole på. Når det er sagt, så er det ikke alle venner jeg forteller alt til. Har vel 2-3 som jeg regner som nære, som jeg kan dele mye med, men kun 1 venn som jeg faktisk kan dele alt med. Så er spørsmålet når vet man at det er greit å dele det mest private? Min regel er, at jeg er ikke mer åpen enn hva den andre er. Møter folk med samme åpenhet som de møter meg med. Men er veldig selektiv med hva jeg deler, og med hvem. Men i ditt tilfelle, så ville jeg kuttet kontakt. Ekte venner sprer ikke alt du sier videre. Ærlig og fint svar! Takk. Men greia her er at jeg tror hun andre og vil nekte for dette, om jeg tar det opp med henne. Og hun her nekter jo og sier at venner skal være ærlige. Så hun fremstår jo motsatt av den hun er. Ville du konfrontert ved passelig anledning? Bare si at jeg vet du gjør dette, så du kan nekte så mye du vil.? Blåst av hun andre og tro på dette da. At hun ikke forstår at det er et rødt flagg når hun deler videre. Ts Anonymkode: 473ef...fa4
Blueberrymuffin Skrevet 28. april 2022 #15 Skrevet 28. april 2022 (endret) AnonymBruker skrev (22 timer siden): Ærlig og fint svar! Takk. Men greia her er at jeg tror hun andre og vil nekte for dette, om jeg tar det opp med henne. Og hun her nekter jo og sier at venner skal være ærlige. Så hun fremstår jo motsatt av den hun er. Ville du konfrontert ved passelig anledning? Bare si at jeg vet du gjør dette, så du kan nekte så mye du vil.? Blåst av hun andre og tro på dette da. At hun ikke forstår at det er et rødt flagg når hun deler videre. Ts Anonymkode: 473ef...fa4 Jeg tenker, å konfrontere noen som aldri vil innrømme feil, eller være ærlige, ikke er verdt det. Man kommer ingen vei med å argumentere med slike. Jeg kobler som regel bare slike folk ut, så tenker jeg bare at når de merker kontakten har blitt mindre, så tar de vel kontakt igjen dersom de faktisk bryr seg. Så får man heller løse problemene da. Fordi jeg føler det ikke er verdt å bruke min tid, eller verdighet på folk som ikke bryr seg eller som er frekke nok til å juge meg opp i trynet. For har de jugd en gang, vil de ikke ha problemer med å gjøre det igjen. Slike vil kun vri det til at du er problemet, så ender du bare opp med å føle deg verre enn hva du gjorde før konfrontasjonen. Så ikke gi dem den makten over deg. Så jeg tenker at en slik konfrontasjon vil ha null positiv effekt, annet enn at de gir den andre makt, med at du viser deg sårbar. Endret 29. april 2022 av Blueberrymuffin 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #16 Skrevet 28. april 2022 Hvis du vet dette, hvorfor forteller du hun ting du ikke vil ha spredd videre? Det er ikke greit å holde på slik, men når du er fult klar over at hun lyver og sprer ting videre - da må du ta ansvar for deg selv, å slutt med å fortelle! Det er ditt ansvar å ikke snakke om ting du ikke vil skal bli spredd. Du har tydeligvis prøvd å ta opp dette tidligere, jeg ville ikke prøvd på det igjen. Jeg ville rett å slett sluttet å fortelle ting, og når hun begynner å spørre og "grave" - så svarer du kort og upersonlig. Verre enn det er det faktisk ikke? Anonymkode: aac1a...06c 2 2
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #17 Skrevet 28. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nå må du slutte å spekulere! Hvordan jeg vet det har ikke du noe med. Anonymkode: 473ef...fa4 Lurer å begynner å tru at du ikke forteller hele sannheten sånn som du reagerer og det må være saftig sladder hvis de andre ikke vil ha noe gjøre med deg. Alt det er ikke grunnet 1 menneske således må det nok være noe med deg som får dem til å unngå deg.hvis du vet dette hvorfor er du i det hele tatt venn med henne? skriker offermentalitet av det hele Anonymkode: 4195f...edb 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #18 Skrevet 28. april 2022 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Lurer å begynner å tru at du ikke forteller hele sannheten sånn som du reagerer og det må være saftig sladder hvis de andre ikke vil ha noe gjøre med deg. Alt det er ikke grunnet 1 menneske således må det nok være noe med deg som får dem til å unngå deg.hvis du vet dette hvorfor er du i det hele tatt venn med henne? skriker offermentalitet av det hele Anonymkode: 4195f...edb dette falt inn i mine tanker at hele sannheten ikke er lagt på borde Anonymkode: 88d58...402 2
AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #20 Skrevet 29. april 2022 AnonymBruker skrev (19 timer siden): dette falt inn i mine tanker at hele sannheten ikke er lagt på borde Anonymkode: 88d58...402 Samme her. Når noen slutter plutselig å snakke med deg og du med en gang trekker konklusjonen at venninnen din da må ha sladret videre. Da må det være heftig sladder ja. Og hvis du vet at hun ikke er til å stole på, men en sladre kjerring så forteller du ikke slikt til henne mer. Eller dropp vennskapet. Enkelt og greit. Anonymkode: a46d7...e1a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå