Anonym-bruker Skrevet 27. april 2022 #1 Skrevet 27. april 2022 Ønsker å gå ned ca 10- 12 kg I løpet av 2 måneder. Skal på badeferie i midten av juli, og føler meg ikke komfortabel sånn kroppen min er nå. Er 174 cm høy, og veier 84 kg. Mye har lagt seg rundt magen og ansiktet ( dobbelt hake). Jeg spiser mye kjeks/ kake/ sjokolade, og skjønner jeg må kutte ned/ slutte med dette. Har prøvd å kutte ut pasta og brød, spiser heller knekkebrød. Andre som har klart å gått ned ca samme på 2 måneder? Hva gjorde dere?
AnonymBruker Skrevet 27. april 2022 #2 Skrevet 27. april 2022 Det er mye på så kort tid og ikke rom for en eneste utskeielse. Det er anbefalt å gå ned 0,5 - 1 kilo i uken. Dvs at det er mer realistisk for deg å gå ned 4 - 8 kilo. Da må du ha stålkontroll hele veien på inntak og ca forbrenning. For at du skal gå ned i vekt må du være i kaloriunderskudd samt gi kroppen din den riktige næringen. En kilo kroppsfett tilsvarer 7000 - 7500 kalorier. Skal du gå ned 1 kilo i uken må du ligge på et kaloriunderskudd på 7000 - 7500. Det er mye. Spis mat laget fra bunn av med rene råvarer. Hold deg unna sukker, hvete, halvfabrikata, prossesert mat, alkohol og annen drikke utenom vann. Hvor mye du forbrenner er inviduelt. Om du trener, type jobb, hvor aktiv du er etter jobb osv osv. Anonymkode: 73ae1...42b
Embla Othea Skrevet 28. april 2022 #3 Skrevet 28. april 2022 Jeg spiser slik: 1. 🥗Kostholdsplan: 80\20-tilnærming 80 % - Mye protein, moderate mengder karbohydrater (hold deg mest mulig i smartkarboland) og sunne fettkilder 20 % - Åpne matvalg 4 måltider kan være åpne matvalgsmåltider i løpet av en uke Kaloriinntak: Minus 500-1000 kcal\dag eller totalinntak på ca. 1500 kcal\dag En typisk dag i matveien: 08.30: Frokost - Proteinrik havregrøt 12.30: Lunsj - Lavkarboknekkebrød med avokado 15.30: Middag - 2\4 grønnsaker, 1\4 proteinkilde, 1\4 karbkilde 19.30: Kvelds - Proteinbowl
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #4 Skrevet 30. april 2022 Anonym-bruker skrev (På 27.4.2022 den 18.21): Ønsker å gå ned ca 10- 12 kg I løpet av 2 måneder. Skal på badeferie i midten av juli, og føler meg ikke komfortabel sånn kroppen min er nå. Er 174 cm høy, og veier 84 kg. Mye har lagt seg rundt magen og ansiktet ( dobbelt hake). Jeg spiser mye kjeks/ kake/ sjokolade, og skjønner jeg må kutte ned/ slutte med dette. Har prøvd å kutte ut pasta og brød, spiser heller knekkebrød. Andre som har klart å gått ned ca samme på 2 måneder? Hva gjorde dere? Jeg syns fokuset ditt burde være å redusere dette kraftig. Å kutte ut pasta og brød i tillegg syns jeg er mindre lurt. Det blir for stor endring og restriktivt, og øker sannsynligheten for en smell og at du gir opp. Ta heller litt mindre porsjoner. Feks mer (sunt proteinrikt og magert) pålegg og litt mindre brød. Mer kylling og grønnsaker og litt mindre pasta på tallerken. Kun en posjon middag feks, uten at du endrer hva du pleier å ha til middag. Anonymkode: 3a836...bcd 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå