AnonymBruker Skrevet 27. april 2022 #1 Skrevet 27. april 2022 Fungerer det? Er så sår...😞 Anonymkode: cf4af...b6f
AnonymBruker Skrevet 27. april 2022 #2 Skrevet 27. april 2022 Skjold du mener? Om så; Nei. Du må finne ut hvorfor du er sår. Er det vondt så betyr det at baby har feil sugetak. Babyen må få et godt tak, så blir du ikke sår lenger. Anonymkode: 1e6bb...8b8
Lorieen Skrevet 27. april 2022 #3 Skrevet 27. april 2022 Det skal ikke gjøre vondt å amme. Blir du sår, så er det noe i veien med sugetaket. Anbefaler deg å ta kontakt med ammeveileder.
AnonymBruker Skrevet 27. april 2022 #4 Skrevet 27. april 2022 Der gjør ofte litt vondt å amme i starten. Bruk multimam kompresser. Be også helsesykepleier sjekke sugetak og at holder baby ordentlig. Hvis baby ligger for mye på siden trekker den i brystet så du blir sår. Anonymkode: 23358...406 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2022 #5 Skrevet 27. april 2022 Lorieen skrev (5 minutter siden): Det skal ikke gjøre vondt å amme. Blir du sår, så er det noe i veien med sugetaket. Anbefaler deg å ta kontakt med ammeveileder. AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Der gjør ofte litt vondt å amme i starten. Bruk multimam kompresser. Be også helsesykepleier sjekke sugetak og at holder baby ordentlig. Hvis baby ligger for mye på siden trekker den i brystet så du blir sår. Anonymkode: 23358...406 Ja, jeg får ikke babyen til å suge riktig, ham gaper ikke høyt nok, sutter mer enn han suger med vakum. Prøver å la brystvorten peke mot nesen hans når han gaper, men han åpner ikke munnen så mye. kan prøve å legge han mer mage mot mage, for ja, han ligger ofte på ryggen med hodet vendt mot brystet. Anonymkode: cf4af...b6f
AnonymBruker Skrevet 27. april 2022 #6 Skrevet 27. april 2022 Just now, AnonymBruker said: Ja, jeg får ikke babyen til å suge riktig, ham gaper ikke høyt nok, sutter mer enn han suger med vakum. Prøver å la brystvorten peke mot nesen hans når han gaper, men han åpner ikke munnen så mye. kan prøve å legge han mer mage mot mage, for ja, han ligger ofte på ryggen med hodet vendt mot brystet. Anonymkode: cf4af...b6f Anbefaler virkelig å få kyndig ammeveiledning. Viktig at baby ikke vrir hode til siden og at nakken ikke bøyes fremover. En god ammeveileder bør kunne hjelpe deg å finne en stilling som passer din anatomi. Anonymkode: e1adf...710
kankankan Skrevet 29. april 2022 #7 Skrevet 29. april 2022 Og jeg anbefaler skjold. Det reddet ammingen her. Trengte bare å bruke dem to dager, til sårheten hadde gitt seg. Da var sugetaket bedre også, og det var uproblematisk å slutte med skjold. 3 1
boblevann Skrevet 29. april 2022 #8 Skrevet 29. april 2022 Ammehjelpen.no Der kan du lese deg grønn og blå, eller du kan kontakte en ammehjelper og få god hjelp raskt. Man kan få hjelp både over e-post eller videosamtaler. Reddet ammingen her i gården! Hadde tre ulike helsesykepleiere som sa at sugetaket var bra, men det var det aldeles ikke.
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #9 Skrevet 30. april 2022 kankankan skrev (4 timer siden): Og jeg anbefaler skjold. Det reddet ammingen her. Trengte bare å bruke dem to dager, til sårheten hadde gitt seg. Da var sugetaket bedre også, og det var uproblematisk å slutte med skjold. Brukes de når man ikke ammer? Anonymkode: cf4af...b6f
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #10 Skrevet 30. april 2022 «Ammeskjold Ammeskjold er utviklet for å hjelpe mødre med flate, innsunkne eller såre brystvorter til å gjøre ammingen enklere. Ammeskjold brukes også til å hjelpe barnet med å få sugetak, i tillegg til at den beskytter brystvortene under amming.» Anonymkode: 1e545...046 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #11 Skrevet 30. april 2022 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): «Ammeskjold Ammeskjold er utviklet for å hjelpe mødre med flate, innsunkne eller såre brystvorter til å gjøre ammingen enklere. Ammeskjold brukes også til å hjelpe barnet med å få sugetak, i tillegg til at den beskytter brystvortene under amming.» Anonymkode: 1e545...046 Da kan de brukes mens babyen dier da! Har så såre brystvorter. Anonymkode: cf4af...b6f
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #12 Skrevet 30. april 2022 Jeg var veldig sår, blødde og gråt hver gang jeg skulle amme. Fikk dårlig ammeveiledning på helsestasjon, og måtte evt kjøre i flere timer dersom jeg skulle fått kyndigere hjelp. Jeg startet med skjold, og det reddet ammingen! MEN, jeg har ikke greid å slutte med det, dessverre. Jeg er ikke sår lenger, men babyen vil ikke ta brystet uten. Antageligvis fordi det er mye lettere for ham å få tak med skjold. Problemet med skjold er at det KAN føre til at du ikke får tømt brystet skikkelig, noe som igjen kan føre til mindre produksjon og tette melkeganger. Jeg har hatt flere brystbetennelser, og har nå måttet gått over til å delamme, så jeg supplerer med flaske (MME). Om jeg noen gang skal ha barn igjen, vil jeg prøve å unngå å bruke skjold, men må jeg så må jeg. Og så vet jeg om flere som fullammer i mange måneder med skjold også, så det kan gå bra🤷🏼♀️ Anonymkode: 87c78...018 1
kankankan Skrevet 30. april 2022 #13 Skrevet 30. april 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Brukes de når man ikke ammer? Anonymkode: cf4af...b6f Nei, det er silikontupper man setter utenpå brystvortene ved amming. Tilsvarende sugedelen på en tåteflaske. Hvis du vil bruke noe mellom amminger for å unngå friksjon e.l., så er det vel enkelte som anbefaler albueskjell. Fås kjøpt på apoteket eller gratis i fjæra. Jeg har ikke prøvd det.
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #14 Skrevet 30. april 2022 Hvis det er det at babyen ikke klarer å gape nok, så kan det være låsninger. Ta med babyen til kiropraktor. Hadde samme problem, babyen hadde låsninger og var stiv i nakke og kjeve etter en hard fødsel, så klarte ikke gape ordentlig . Løste seg raskt etter et par turer til kiropraktor. Anonymkode: 84700...235
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #15 Skrevet 30. april 2022 kankankan skrev (4 timer siden): Nei, det er silikontupper man setter utenpå brystvortene ved amming. Tilsvarende sugedelen på en tåteflaske. Hvis du vil bruke noe mellom amminger for å unngå friksjon e.l., så er det vel enkelte som anbefaler albueskjell. Fås kjøpt på apoteket eller gratis i fjæra. Jeg har ikke prøvd det. Takk, er det sånne jeg kan amme med? https://www.apotek1.no/produkter/medela-contact-ammeskjold-i-silikon-str-l-24mm-2stk-851506p?gclid=Cj0KCQjwvLOTBhCJARIsACVldV1AZcrv7AxlrO2pYeihD_taVvshqVP0QEImdhqNC4DR8izQQE5ImakaAlpjEALw_wcB Anonymkode: cf4af...b6f
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #16 Skrevet 30. april 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Da kan de brukes mens babyen dier da! Har så såre brystvorter. Anonymkode: cf4af...b6f Ja, det er det de er til for. 🙂 Som andre nevner, vær obs på at det kan bli en utfordring å avvenne babyene fra dem igjen. Anbefaler å prøve med Purelan og ammehjelp for å løse problemet, men forstår det kan være vanskelig når man er sår og det svir konstant! Anonymkode: 1e545...046 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #17 Skrevet 30. april 2022 Hva slags smerte er det? Er det smerte i brystvorten, eller kjenner du smerte som stikker gjennom brystet? Jeg fikk trøske i brystet, og det var sinnsykt vondt. Ble smittet av babyen, som hadde trøske i munnen. Begge måtte behandles, fikk resept av legen vår. Anonymkode: 6bddd...8c8
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #18 Skrevet 30. april 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Da kan de brukes mens babyen dier da! Har så såre brystvorter. Anonymkode: cf4af...b6f Ja, de brukes rett oppå brystvortene når man ammer. Jeg hadde selv ikke kunnet amme noen av mine barn uten. Har en anatomi som ikke er 100% ammevennlig, og blir kjempesår i starte selv med alskens ammeveiledning. Anonymkode: cce38...1c7
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #19 Skrevet 30. april 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg var veldig sår, blødde og gråt hver gang jeg skulle amme. Fikk dårlig ammeveiledning på helsestasjon, og måtte evt kjøre i flere timer dersom jeg skulle fått kyndigere hjelp. Jeg startet med skjold, og det reddet ammingen! MEN, jeg har ikke greid å slutte med det, dessverre. Jeg er ikke sår lenger, men babyen vil ikke ta brystet uten. Antageligvis fordi det er mye lettere for ham å få tak med skjold. Problemet med skjold er at det KAN føre til at du ikke får tømt brystet skikkelig, noe som igjen kan føre til mindre produksjon og tette melkeganger. Jeg har hatt flere brystbetennelser, og har nå måttet gått over til å delamme, så jeg supplerer med flaske (MME). Om jeg noen gang skal ha barn igjen, vil jeg prøve å unngå å bruke skjold, men må jeg så må jeg. Og så vet jeg om flere som fullammer i mange måneder med skjold også, så det kan gå bra🤷🏼♀️ Anonymkode: 87c78...018 Det kan være vanskelig å slutte med dem, ja - jeg har ammet tre barn med skjold, og med det ene klarte jeg ikke slutte. Men det var egentlig ikke noe problem, jeg ammet til han var 23 måneder med skjold. Det gikk helt fint. Alternativet hadde vært å slutte å amme før barna var 1 uke gamle pga smerter som ikke lot seg forene med amming. Anonymkode: cce38...1c7 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #20 Skrevet 30. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det kan være vanskelig å slutte med dem, ja - jeg har ammet tre barn med skjold, og med det ene klarte jeg ikke slutte. Men det var egentlig ikke noe problem, jeg ammet til han var 23 måneder med skjold. Det gikk helt fint. Alternativet hadde vært å slutte å amme før barna var 1 uke gamle pga smerter som ikke lot seg forene med amming. Anonymkode: cce38...1c7 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, de brukes rett oppå brystvortene når man ammer. Jeg hadde selv ikke kunnet amme noen av mine barn uten. Har en anatomi som ikke er 100% ammevennlig, og blir kjempesår i starte selv med alskens ammeveiledning. Anonymkode: cce38...1c7 Hvilken størrelse valget man? Er det størrelsen på brystvorten som oppgis når det er står størrelse L 24mm? Anonymkode: cf4af...b6f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå