Gå til innhold

hvorfor flaskehalsen nettdating for å finne en tilgjengelig person og kjærligheten?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er uforståelig at oppegående mennesker skal presse seg igjennom en flaskehals for å finne relasjon med nytt menneske.

Hva er kult med det? og forteller vel ikke det mer om deg selv? 

Anonymkode: 3712d...a12

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Eneste stedet jeg treffer mennesker er på T-banen og på jobb hvor alle kollegaene er kvinner. I helgene er venninner opptatt med sine barn og menn. Så ikke vet jeg hvor jeg skal treffe noen. Hender jeg tar meg en tur ut på restaurant eller byen en sjelden gang i blant og får da mye blikk og smil av menn men ingen initierer kontakt. Nå slettet jeg tinder fordi jeg er lei, men blir nok dessverre å laste den ned igjen.

Anonymkode: a1aca...644

• Liker 3
Skrevet

Hvor skal man ellers møte folk?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva forteller det om meg? Kanskje at jeg er i overkant kynisk og effektiv hehe. Fant en fantastisk kar på tinder etter 3-4 mnd. Jeg må innrømme at jeg var litt skeptisk til å prøve Tinder da jeg trodde det kanskje var mest fuck-boys og useriøst der, men jeg traff da flere hyggelige, oppegående menn i den perioden samt han som jeg nå har vært gift med i 2 år. Til sommeren blir vi foreldre for første gang❤️ Det synes jeg er ganske "kult" da, sånn siden du spør ts ;) 

Anonymkode: b5067...96e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvor skal jeg ellers møte folk, tenkte du? 

Anonymkode: f8b7b...f00

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er uforståelig at oppegående mennesker skal presse seg igjennom en flaskehals for å finne relasjon med nytt menneske.

Hva er kult med det? og forteller vel ikke det mer om deg selv? 

Anonymkode: 3712d...a12

Sannsynligvis fordi det er krevende å finne en ny relasjon dersom du er i samme jobb med samme vennegjeng og omgangskrets. Folk er nok også for feige til å ta initiativ til møter og samtaler med fremmede i det offentlige rom. Og typiske møter i butikken hvor begge plukker opp samme flaska på gulvet er kun på film. 

Anonymkode: b69dc...41a

• Liker 1
Skrevet

Det handler nok mye om utvalg og tilgjengelighet, men kanskje også om at nettdating er en arena der en kan være noenlunde trygg på at andre ønsker sjekking og det dermed medfører mindre risiko. Det er tross alt ikke så lenge siden en ung student skrev et leserinnlegg om at det kunne vært hyggelig om en tok kontakt i dagligdagse settinger, som på banen, og fikk en temmelig krass kampanje mot seksuell trakassering som svar, så terskelen for sjekking i dagligdagse anledninger har nok blitt høyere. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
herzeleid skrev (3 minutter siden):

Det handler nok mye om utvalg og tilgjengelighet, men kanskje også om at nettdating er en arena der en kan være noenlunde trygg på at andre ønsker sjekking og det dermed medfører mindre risiko. Det er tross alt ikke så lenge siden en ung student skrev et leserinnlegg om at det kunne vært hyggelig om en tok kontakt i dagligdagse settinger, som på banen, og fikk en temmelig krass kampanje mot seksuell trakassering som svar, så terskelen for sjekking i dagligdagse anledninger har nok blitt høyere. 

For de som ikke skjønte at de ga uønsket oppmerksomhet og var ubehagelig påtrengende så stemmer nok dette ja. 

Anonymkode: 1d01e...e45

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

For de som ikke skjønte at de ga uønsket oppmerksomhet og var ubehagelig påtrengende så stemmer nok dette ja. 

For ikke å snakke om den unge studenten som ville si hei og bli kjent på en høflig og respektfull måte, og andre som ham. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
herzeleid skrev (3 minutter siden):

For ikke å snakke om den unge studenten som ville si hei og bli kjent på en høflig og respektfull måte, og andre som ham. 

Særdeles få (tilnærmet ingen) - har vel problemer med at noen «sier hei på en respektfull måte». 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg må si at jeg ikke skjønnner hvorfor studenter og andre som har alle muligheter til å møte andre single mennesker hver dag bruker datingapper, utenom under Covid naturlig nok. Men når man blir litt eldre så er ikke nettdating noen flaksehals, det er derimot en måte å finne andre single i en hverdag der man stort sett omgås etablerte mennesker. Nettdating gir deg mange flere muligheter til å møte noen enn man ellers ville hatt.

Anonymkode: 8990b...62e

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg må si at jeg ikke skjønnner hvorfor studenter og andre som har alle muligheter til å møte andre single mennesker hver dag bruker datingapper, utenom under Covid naturlig nok. Men når man blir litt eldre så er ikke nettdating noen flaksehals, det er derimot en måte å finne andre single i en hverdag der man stort sett omgås etablerte mennesker. Nettdating gir deg mange flere muligheter til å møte noen enn man ellers ville hatt.

Anonymkode: 8990b...62e

Det den ovennevnte utskjelte psykologistudenten mente var at terskelen nok var lavere fordi avvisningen oppleves som mindre vond og forsøket som mindre inngripende og mer akseptert. Appene blir sånn sett tryggere, særlig i en tid der det å prøve å få kontakt kan bære så tabu, som vist over.

https://www.nrk.no/ytring/er-det-ikke-bare-a-si-hei_-1.14588380

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...