Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har det jaggu skjedd igjen... :overrasket:

Nesten så jeg tror det er en forbannelse over familem min når det gjelder håndverkere generelt.... :overrasket:

I løpet av denne uka skulle noen komme å felle treet vårt i hagen.

Bare for å ha sagt det - dette var hvitt arbeid!! De er ikke bedre enn de som driver svart... :riste:

Men hvor har det blitt av dem??? Borte!! :frustrert:

Samme skjedde når vi skulle ta badet i fjor og når foreldrene mine tok sine bad omtrent samtidig...:klø:

Vi har en venn som selv er håndverker. Han sier at slikt er vanlig... :overrasket: Håndverkere risikerer noen perioder å få haugevis av jobber og de takker ja til alt for de har også perioder som er stille og da er pengene de tjente tidligere gode å ha. Javel?! Så får de kanskje en jobb som er bedre betalt/større enn f.eks. å felle et tre og da tar de den - unnlater å fortelle oss det også... :riste:

Hvilke krav har vi når det ikke er skrevet kontrakt? Ja, forresten, da foreldrene mine tok badene var kontrakt og alt i boks, hjalp lite... :forvirret:

Arrrgh!!!! :frustrert: Blir så forba... :frustrert:

Viser seg at jeg skulle tatt de andre som sa de kunne felle...

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Svarer på overskriften:

Finnes den...så er den på museum....i avdelingen for kuriositeter :sur:

Endret av sixx
Skrevet
Svarer på overskriften:

Finnes den...så er den på museum....i avdelingen for kuriositeter :sur:

:Nikke::ler:

Skrevet

..den er borte vekk

Skrevet

For en utrolig nedlatende holdning til en hel yrkesgruppe. Utrolig at det går an. Grunnen til at håndtverkere prioriterer store jobber er at det er de de tjener penger på. Og det er penger de lever av de også.

Hva med å få skikkelige, skriftlige avtaler før dere skal få gjort jobbene deres?

Skrevet
For en utrolig nedlatende holdning til en hel yrkesgruppe. Utrolig at det går an. Grunnen til at håndtverkere prioriterer store jobber er at det er de de tjener penger på. Og det er penger de lever av de også.

Hva med å få skikkelige, skriftlige avtaler før dere skal få gjort jobbene deres?

Psst...spørsmålet var hvor moralen deres er.

Vet du det? :klø:

Skrevet
Psst...spørsmålet var hvor moralen deres er.

Vet du det? :klø:

Åja, sånn var det. Har du sett under plankene i soverommet? :ler:

Skrevet

Slapp av, gjest!!! kanskje du er en håndverker selv...?? ;)

Selvfølgelig er ikke alle slik, men du sier det jo selv- at håndverkere prioriterer store jobber. Ja, det skjønner jeg jo, men nå har vi altså opplevd håndverkere som har sagt JA til en jobb hos oss, og så har de ikke respekt nok til i det minste ringe å si at de ikke kommer!!! :frustrert:

Og nå snakker jeg ikke bare om èn håndverker men flere - uavhengige av hverandre!! Og jeg vet jeg ikke er den eneste som har opplevd dette!!

Jeg synes faktisk mange håndverkere har en nedlatende holdning til kundene sine. Har de sagt de skal komme, så får en annen jobb vente! I visse ilfeller kan de jo ringe å spørre om det er greit at de tar jobben i morgen eller så...? Dessuten vil det jo si at de håndverkerne som tar "alle" jobbene tar jobb fra andre. Hadde vi visst at de som skulle felle treet vår ikke kom allikevel, kunne vi valgt noen andre til jobben. Nå er det litt sent - de har andre jobber... :(

Ikke fortell at jeg har en nedlatende holdning er du grei! :frustrert:

Sov godt!

Skrevet

Tja, sambo er håndverker (ikke i noen av fagene som nevnes her, men dog) og har mer enn bra nok arbeidsmoral. Men så jobber hans bedrift helst med/hos/for andre bedrifter, så det er kanskje annerledes med håndverkere som drar hjem til folk? :klø:

Når jeg tenker meg om var vi ikke akkurat fornøyd med hverken arbeidet eller arbeidsmoralen til flisleggerne som var her..

Skrevet

Det lille jeg har erfart av håndtverkere er at de ikke dukker opp til avtalt tid, tar betaling for ting som ikke er utført, og er svært avslappet i forhold til tidsrammer.

Etter min mening er det BRA at polakkene kommer, så det blir litt konkurranse på dette markedet.

Skrevet

Jeg har brukt en del håndverkere da vi har fjorten tommeltotter hver og trenger hjelp til det meste.

Vi har brukte polakker (hvitt - ja, det er mulig!), vi har brukte norske, både svarte (venner av familien) og hvitt (gule sider). Vi har *banker i bordet* aldri hatt noen problemer verken med at de ikke kommer når de skal, ikke gjør det de skal eller tar betalt for noe de ikke har gjort. Polakkene brukte lenger tid enn de sa, men siden prisen var på jobben og ikke timen (selvsagt!) så gjorde ikke det all verden.

Har vi hatt ualminnelig flaks? Nei, jeg tror egentlig ikke det.

Skrevet

Min samboer er håndverket og han har god moral som han har med seg hver dag.

Han stiller opp for kundene, både på dag og kveldstid. Selv i ferien i DK har kundene ringt for å diskutere fargevalg enda de vat han har fri. Dette faktureres selvfølgelig ikke kundene.

Både for de som trenger kveldsbefaring pga egen arb. tid og til de som kun er ute etter et tilbud de kan bruke for å senke prisen hos andre firmaer (er lettgjenkkjennelige mennesker ifølge han) får samme gode service og et smil.

Han kommer når han skal og gjør jobben innen tidsfristen. På store jobber med flere håndverkere i bildet, så peser han rørleggeren eller elektrikeren, som ofte går på timer, til å gjøre jobben raskere så han (de) kan bli ferdig i rett tid.

Å lure på hvor moralen har blitt av, så er det vel her som i alle andre yrkesgrupper noen sure epler. Men ikke døm alle på en gang. Min mann er stolt av jobben han gjør og arbeidet han leverer fra seg!

Skrevet

Moralen ligger godt bevart i bankboksen sammen med penga.........

Gjest Kaffegjesten
Skrevet

Ingen i denne tråden som leser aviser tydeligvis. Hvem har dårligst moral? Kikk i avisene i dag, i går og i morgen - samfunnstopper! Hvem skor seg på andre? Samfunnstopper! Ikke alle, men mange. Noen som har hørt om Vannverket på Romerike den siste tiden? Noen som har hørt om stortingspolitikere som har lagd egene pensjonsordninger? Ikke det. Men det har jeg, av og til kan manns minne være lenger enn 23 timer og det er bra.

Kjenner mange håndtverkere - og samfunnstopper. Tror dette er nokså likt fordelt, mellom håndtverkere og samfunnstopper.

Min erfaring er ofte at de som har minst har best moral.

Skrevet
Min samboer er håndverket og han har god moral som han har med seg hver dag.

Han stiller opp for kundene, både på dag og kveldstid. Selv i ferien i DK har kundene ringt for å diskutere fargevalg enda de vat han har fri. Dette faktureres selvfølgelig ikke kundene.

Både for de som trenger kveldsbefaring pga egen arb. tid og til de som kun er ute etter et tilbud de kan bruke for å senke prisen hos andre firmaer (er lettgjenkkjennelige mennesker ifølge han) får samme gode service og et smil.

Han kommer når han skal og gjør jobben innen tidsfristen. På store jobber med flere håndverkere i bildet, så peser han rørleggeren eller elektrikeren, som ofte går på timer, til å gjøre jobben raskere så han (de) kan bli ferdig i rett tid.

Å lure på hvor moralen har blitt av, så er det vel her som i alle andre yrkesgrupper noen sure epler. Men ikke døm alle på en gang. Min mann er stolt av jobben han gjør og arbeidet han leverer fra seg!

Jada, vet at de finnes, men hvorfor treffer ikke vi på dem... :klø: ;)

Skrevet

Jeg har som sagt truffet dem. Flere av dem også!

Skrevet

Jeg tror at håndverkere har like god og mye moral som personer i alle andre yrkesgrupper. Det som gjør at mange har dårlig erfaring er at siden mange har benyttet håndverkere, og i antall og volum er det kanskje mange som føler seg uheldig. Prosentmessige fordeling av hvor mange som er fornøyde versus hvor mange som er misfornøyde kommer jo aldri frem. Det samme er tilfelle i bilbransjen. Mange klager på bruktbilselgere. Det er jo fordi en stor del av befolkningen i Norge har vært i kontakt med bruktbilselgere. Og det er jo alltid slik at de som er misfornøyd skriker høyest, mens de som er fornøyde er stille.

Det er nok like store problemer i andre bransjer. Ta f.eks. IT-bransjen. Jeg er sikker på at det er like mange dårlige leverandører der. Eller psykolog-bransjen. Prosentandelen av psykologer med dårlig moral er helt sikkert på samme nivå som prosentandelen med håndverkere med dårlig moral. Forskjellen er bare at en mindre del av befolkningen har vært i kontakt med IT-leverandører eller psykologer*, og derfor blir andelen som klager mindre.

* Folk som er misfornøyd med en psykolog vil vel kanskje også kvi seg for å gå offentlig ut å klage. For noen er dette litt flaut, selv om jeg på ingen måte mener dette.

Dessuten til trådstarter. At en bruker hvit arbeidskraft ser jeg som en selvfølge. Det motsatte betyr at en ikke bidrar til felleskassen.

Skrevet

Det er vel ikke uten grunn til at håndverkere som gjør hva de lover til den tiden og prisen de lover, er veldig etterspurte..

Jeg og foreldrene mine har opplevd vår del av sure epler. Jeg hyrer ikke en håndverker uten personlige anbefalinger nå.

• 2 uker senere...
Skrevet (endret)

Slettet.

I henhold til Kvinneguidens regler er reklame for eget foretak ikke tillatt. Se gjerne her angående annonsemuligheter.

Veslejenta - moderator

Endret av Veslejenta

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...