Destolavista Skrevet 27. april 2022 #1 Skrevet 27. april 2022 Jeg kjøpte fotballsko hos Puma Sko Norge - Fotballsko,Sneakers,Joggesko Herre & Dame Salg (pumasneakersnorge.me). Jeg trodde det var pumas nettside, så jeg kjøpte skoene. Etter noen dager sendte jeg puma en mail om jeg skulle få en ordre bekreftelse, de sendte meg en mail i dag om at de ikke har en online nettside for Norge. Hva er denne nettsiden jeg har bestilt hos da? Har ikke fått noe kontakt med de eller ordrenummer.
AnonymBruker Skrevet 27. april 2022 #2 Skrevet 27. april 2022 Du har blitt lurt ja. Anonymkode: fbd14...be0 1
Destolavista Skrevet 27. april 2022 Forfatter #3 Skrevet 27. april 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du har blitt lurt ja. Anonymkode: fbd14...be0 hvordan vet du det, og hva burde jeg eventuelt gjøre?
AnonymBruker Skrevet 27. april 2022 #5 Skrevet 27. april 2022 Destolavista skrev (Akkurat nå): hvordan vet du det, og hva burde jeg eventuelt gjøre? For ingen norsk nettside avslutter adressen med ".me" Hvis du har betalt med kredittkort så kan du forsøke å søke reklamasjon og få pengene igjen. Det du aller først må gjøre er å sperre betalingskortet ditt. Anonymkode: fbd14...be0 3
Destolavista Skrevet 27. april 2022 Forfatter #6 Skrevet 27. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): For ingen norsk nettside avslutter adressen med ".me" Hvis du har betalt med kredittkort så kan du forsøke å søke reklamasjon og få pengene igjen. Det du aller først må gjøre er å sperre betalingskortet ditt. Anonymkode: fbd14...be0 det skal jeg gjøre nå
Djungelvrål Skrevet 27. april 2022 #7 Skrevet 27. april 2022 Syns de fleste skoene var mistenkelig billige, men så har jeg kjøpt Pumasko billig på Zalando også da.
AnonymBruker Skrevet 27. april 2022 #8 Skrevet 27. april 2022 .me betyr at nettsiden er registrert i Montenegro, ikke i Norge. Svindel. Anonymkode: 06349...cb8 2 1
Destolavista Skrevet 27. april 2022 Forfatter #9 Skrevet 27. april 2022 betalte 1200, sjekket nettopp banken, har ikke blitt trukket mere. Skal jeg stenge sparekonto, har bare stengt konto jeg har brukkonto på
AnonymBruker Skrevet 27. april 2022 #10 Skrevet 27. april 2022 En rask titt på domenenavnet burde være nok til å skjønne at dette ikke er legit. Anonymkode: 47c71...1f4 4
AnonymBruker Skrevet 27. april 2022 #11 Skrevet 27. april 2022 Destolavista skrev (Akkurat nå): betalte 1200, sjekket nettopp banken, har ikke blitt trukket mere. Skal jeg stenge sparekonto, har bare stengt konto jeg har brukkonto på Du må stenge kortet, ikke bankkontoen Anonymkode: fbd14...be0 4
AnonymBruker Skrevet 27. april 2022 #12 Skrevet 27. april 2022 Ikke noe problem, bare gjør en chargeback gjennom banken din. Anonymkode: 7ab83...344 2
Jdz Skrevet 27. april 2022 #13 Skrevet 27. april 2022 (endret) Destolavista skrev (1 minutt siden): betalte 1200, sjekket nettopp banken, har ikke blitt trukket mere. Skal jeg stenge sparekonto, har bare stengt konto jeg har brukkonto på Har du betalt med debetkort? I så fall ville jeg sperret kortet tilknyttet brukskontoen i alle fall. Ingen grunn til å stenge sparekontoen med mindre du har gitt fra deg bankopplysninger. Endret 27. april 2022 av Jdz 3 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2022 #14 Skrevet 27. april 2022 Unnskyld meg, men når man er så dum å bestiller fra en side som slutte på .me så fortjener man å bli lurt. Har vært så mye om dette at oppegående personer bør vite bedre 😉 Sperr kortet ditt, bestill deg ett nytt. Vær litt mer kritisk fremover så slipper du å gå på en smell. Anonymkode: 9f6cd...61d 2
Destolavista Skrevet 27. april 2022 Forfatter #15 Skrevet 27. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Unnskyld meg, men når man er så dum å bestiller fra en side som slutte på .me så fortjener man å bli lurt. Har vært så mye om dette at oppegående personer bør vite bedre 😉 Sperr kortet ditt, bestill deg ett nytt. Vær litt mer kritisk fremover så slipper du å gå på en smell. Anonymkode: 9f6cd...61d hører hva du sier, men jeg så ikke på me i slutten, lærer av feilene
Destolavista Skrevet 27. april 2022 Forfatter #16 Skrevet 27. april 2022 Når jeg betalte kom dette navnet opp på banken Americarevealedma, betalte til de. Scammerens bankonto
AnonymBruker Skrevet 27. april 2022 #17 Skrevet 27. april 2022 Aldri bruk debetkort på netthandel, bruk kredittkort. Da kan du rett kravet mot kredittyter hvis du ikke får pengene tilbake fra selger. Anonymkode: 51463...c4c 2
Destolavista Skrevet 27. april 2022 Forfatter #18 Skrevet 27. april 2022 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Aldri bruk debetkort på netthandel, bruk kredittkort. Da kan du rett kravet mot kredittyter hvis du ikke får pengene tilbake fra selger. Anonymkode: 51463...c4c brukte debetkort. Snakket nettopp med dnb hvor de sa at jeg skulle sende en reklamasjon, som jeg gjorde nå. Håper jeg får pengene tilbake. Veldig dårlig at folk skal svindle andre, spesielt i min tilfelle hvor jeg ble et offer for et identitetstyveri. 1
Destolavista Skrevet 27. april 2022 Forfatter #19 Skrevet 27. april 2022 Jdz skrev (2 timer siden): Har du betalt med debetkort? I så fall ville jeg sperret kortet tilknyttet brukskontoen i alle fall. Ingen grunn til å stenge sparekontoen med mindre du har gitt fra deg bankopplysninger. tusen takk, det har jeg gjort. Har også sendt en reklamasjon som dnb ba meg om å gjøre, håper det ordner seg.
Mezzosoprena Skrevet 27. april 2022 #20 Skrevet 27. april 2022 Destolavista skrev (1 time siden): brukte debetkort. Snakket nettopp med dnb hvor de sa at jeg skulle sende en reklamasjon, som jeg gjorde nå. Håper jeg får pengene tilbake. Veldig dårlig at folk skal svindle andre, spesielt i min tilfelle hvor jeg ble et offer for et identitetstyveri. Identitetstyveri også nå? Hadde du ikke bestilt dette her selv da? 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå