Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Hvem er Ida Omdal?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Herregud for ei herlig jente!!😀

• Liker 1
Skrevet (endret)
On 11/15/2022 at 9:23 PM, Sharp75! said:

Sett deg inn i shareting og hva man utsetter barna for med å eksponere de. Nå er ikke jeg en forkjemper for dette, men jeg vet at det er maaaaaange syke folk der ute 🥴

Nå har jeg lest, men fortsatt ikke blitt noe klokere. Hva er forskjellen på at et barn blir med på en film i hjemmet kontra offentlig plass?

5 hours ago, tyren56 said:

Altfor mange syke folk. Vil ikke si at det er normal setting å eksponere barnet i sitt eget hjem, der det skal kjennes trygt og privat. 

Er det ikke trygt å bli filmet av sin egen mor? Jeg vil tro hun har privatliv når hun vil. Tror faktisk det ville vært direkte skadelig om et barn skjønte at de ble forsøkt skjult. 

Endret av jodajipp
Skrevet
jodajipp skrev (16 timer siden):

Nå har jeg lest, men fortsatt ikke blitt noe klokere. Hva er forskjellen på at et barn blir med på en film i hjemmet kontra offentlig plass?

Er det ikke trygt å bli filmet av sin egen mor? Jeg vil tro hun har privatliv når hun vil. Tror faktisk det ville vært direkte skadelig om et barn skjønte at de ble forsøkt skjult. 

Filmet av sin egen mor, sett av flere tusen daglig.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
3 minutter siden, tyren56 said:

Filmet av sin egen mor, sett av flere tusen daglig.

Hva er galt med det så lenge det kun er naturlige, positive situasjoner som like godt kunne skjedd i all offentlighet? 

Endret av jodajipp
Skrevet
jodajipp skrev (2 timer siden):

Hva er galt med det så lenge det kun er naturlige, positive situasjoner som like godt kunne skjedd i all offentlighet? 

Nei, for på nettet kan man jo ikke ta så mange screenshotter man vil, ta skjermopptak, du ser ikke hvem som er bak på den andre siden. 
Kan like gjerne være en 50 år gammel mann som velger og vraker mellom profilene til disse «mamma influenserene». Er ikke så ofte man tar noen i å ta bilder av barna dine i offentligheten, eller hva? 

• Liker 1
Skrevet (endret)
1 hour ago, tyren56 said:

Nei, for på nettet kan man jo ikke ta så mange screenshotter man vil, ta skjermopptak, du ser ikke hvem som er bak på den andre siden. 
Kan like gjerne være en 50 år gammel mann som velger og vraker mellom profilene til disse «mamma influenserene». Er ikke så ofte man tar noen i å ta bilder av barna dine i offentligheten, eller hva? 

Du er passe naiv. Med skikkelig kamera blir det tatt hundre ganger bedre bilder i offentlighet flere 100 meter unna. 

Regner med du vil ha forbud mot å ha barn med i filmer da, siden 50 år gamle griser kan forevige kropp og ansikt? 

Endret av jodajipp
Skrevet
jodajipp skrev (32 minutter siden):

Du er passe naiv. Med skikkelig kamera blir det tatt hundre ganger bedre bilder i offentlighet flere 100 meter unna. 

Regner med du vil ha forbud mot å ha barn med i filmer da, siden 50 år gamle griser kan forevige kropp og ansikt? 

Lurer på hvem som er mest naiv her ja 😂

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet
13 minutter siden, tyren56 said:

Lurer på hvem som er mest naiv her ja 😂

Skjønner at det ble vanskelig å svare på spm

Skrevet
jodajipp skrev (11 timer siden):

Skal ikke gå inn på hvem som er naiv her, men søk opp igjen og les deg opp skikkelig på hva som er så gale med å eksponere barn. Skremmende holdning har du iallefall ifht det, og jeg trodde jeg "tok ganske lett på det" ...... 😳

• Liker 2
  • 3 uker senere...
Skrevet
On 11/18/2022 at 10:18 AM, Sharp75! said:

Skal ikke gå inn på hvem som er naiv her, men søk opp igjen og les deg opp skikkelig på hva som er så gale med å eksponere barn. Skremmende holdning har du iallefall ifht det, og jeg trodde jeg "tok ganske lett på det" ...... 😳

Har fortsatt ikke fått noe svar her annet enn svada, "søk opp igjen". Virker som du har et forklaringsproblem. 

Skrevet
jodajipp skrev (4 timer siden):

Har fortsatt ikke fått noe svar her annet enn svada, "søk opp igjen". Virker som du har et forklaringsproblem. 

Skjerp deg. Virkelig. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
jodajipp skrev (6 timer siden):

Er ikke mitt ansvar å forklare andre. Har viktigere ting å gjøre. Er nok av stoff om det på nettet 

Skrevet (endret)
12 hours ago, Sharp75! said:

Er ikke mitt ansvar å forklare andre. Har viktigere ting å gjøre. Er nok av stoff om det på nettet 

Ene øyeblikket skal du belære meg og i neste har du ikke tid? Lol. 

Har prøvd å finne noe om hva forskjellen er på barn eksponert på filmer,  serier og i aviser, i forhold til snapchat. Nada. 

Endret av jodajipp
Gjest NordreSving
Skrevet
jodajipp skrev (8 timer siden):

Ene øyeblikket skal du belære meg og i neste har du ikke tid? Lol. 

Har prøvd å finne noe om hva forskjellen er på barn eksponert på filmer,  serier og i aviser, i forhold til snapchat. Nada. 

Barn i filmer viser ikke frem sitt privatliv, de spiller en rolle. Barn som får eksponert privatlivet sitt mister den grunnlovsfestede retten til privatliv. 

i denne tråden drøfter man problematikken. 

https://forum.kvinneguiden.no/topic/1013596-bloggerbarna/#comments

Her finner du lenker til kilder utenfor KG som tar dette opp. Det finnes etterhvert et stor antall artikler og uttalelser. 

Skrevet (endret)
9 hours ago, NordreSving said:

Barn i filmer viser ikke frem sitt privatliv, de spiller en rolle. Barn som får eksponert privatlivet sitt mister den grunnlovsfestede retten til privatliv. 

i denne tråden drøfter man problematikken. 

https://forum.kvinneguiden.no/topic/1013596-bloggerbarna/#comments

Her finner du lenker til kilder utenfor KG som tar dette opp. Det finnes etterhvert et stor antall artikler og uttalelser. 

Hjelpes. Hadde dette vært noe brudd på grunnloven så hadde myndighetene grepet inn hos de fleste influensere 😂

De fleste barn i avisa og på nyhetene spiller ingen rolle. De er seg selv!

Som tidligere nevnt er det ingenting som tyder på at barnet her ikke har noe privatliv. Det er kun positive situasjoner der barnet selv er klar over filmen.

Endret av jodajipp
  • 3 uker senere...
Annonse
Gjest RødeRandi
Skrevet

For et utrolig masete kvinnemenneske. Nesten manisk i forsøket på å være morsom. 

• 2 år senere...
Skrevet

Gravid igjen?

• Liker 2
Skrevet
mariie skrev (16 timer siden):

Gravid igjen?

Det så sånn ut i alle fall. Da må de ut av den lille leiligheten. Og sånn som den ser ut.. 🫣

Skrevet

Så koselig hvis hun er gravid igjen. 

Hun virker så avslappa og chill som mor, skulle ønske jeg var litt mer som henne. 

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...