Gjest Ananas Skrevet 5. november 2005 #1 Skrevet 5. november 2005 Her er mine observasjoner: Kvinner stiller seg opp som objekter gjerne med et bilde, forholder seg passivt og ser stort sett bare på meldinger som kommer fra menn adressert til dem personlig. Skal menn få kontakt med kvinner, må de ta kontakt selv. Det er ikke mulig på grunnlag av bilde og tynne profiltekster å si noe om hvem som er interessante. Personlige brev gir høyere responsrate. En god taktikk er å sende samme brev til mange kvinner. Kopier og lim inn. Kvinner forventer å få personlige henvendelser på grunnlag av et bilde og intetsigende profiltekst, og får dette innfridd. Få har utfyllende profiltekster. Kvinner fordi de blir kontakta likevel, menn fordi de uansett ikke blir kontakta utifra det som står der. Jeg opplever dette som frustrerende og jeg synes det er vanskelig å komme i kontakt med folk på slike steder på grunn av dette mønsteret. Jeg har ingen problemer med å ta kontakt med folk, men når så få skriver noe substansielt om seg selv i profilen, og ingen tar kontakt med meg utifra det jeg skriver der, så blir jeg til tider oppgitt :o
Shagya Skrevet 5. november 2005 #2 Skrevet 5. november 2005 Jeg skjønner hva du prøver å si, men du må jo også ha en profil som appellerer til den typen kvinner som er ute etter det samme som deg. Ikke slå alle over èn kam Kvinner på kontaktsteder får utrolig mange henvendelser, de formelig drukner i dem. For at de skal finne deg interessant blandt så mange andre som kommer med forslag om både det ene og det andre, så må du bryte mønsteret. Du må skille deg ut ifra mengden, slik at DU blir et blikkfang, og hun fatter interesse. Du kan også ha en utfyllende profil om hvem du er, hva du søker og hvilke krav du har til eventuelle interessenter. Du kan kikke innom, ønske en fin dag i gjestebøker, uten å bli for pågående, husk at veldig mange menn bruker helt feil fremgangsmåte og sier helt feil ting, som istedenfor å appellere til kvinnen de prøver å få kontakt med, oppnår det stikk motsatte.
Gjest Hel Skrevet 5. november 2005 #3 Skrevet 5. november 2005 Kvinner stiller seg opp som objekter gjerne med et bilde, forholder seg passivt og ser stort sett bare på meldinger som kommer fra menn adressert til dem personlig. Skal menn få kontakt med kvinner, må de ta kontakt selv. ← Hvordan vet du at det er sånn for alle bare fordi det er din erfaring?
Gjest Mito24 Skrevet 5. november 2005 #4 Skrevet 5. november 2005 Bruker du et profilbilde som viser at du er pen og har veltrent kropp, og i tillegg skriver på en morsom og uvanlig måte, vil du nok bli kontakte av mange jenter, men du må skille deg ut.
Gjest Ananas Skrevet 5. november 2005 #5 Skrevet 5. november 2005 Hvordan vet du at det er sånn for alle bare fordi det er din erfaring? ← Jeg vet ikke at det er slik for alle. Det er bare min erfaring. Det å sitte på blink tar mye tid. Jeg må få noe igjen for den tida, ellers er det ikke noe vits. Jeg synes jeg har en god utfyllende profil som skiller seg ut. Det jeg kan gjøre i det minste er å logge meg på nå og da og se om jeg får henvendelser. Jeg er egentlig ikke så interessert i å bli kjent med helt passive kvinner, de som har eget initativ er mye mer spennende synes jeg.
Gjest Hel Skrevet 5. november 2005 #6 Skrevet 5. november 2005 Jeg er egentlig ikke så interessert i å bli kjent med helt passive kvinner, de som har eget initativ er mye mer spennende synes jeg. ← Men hva er problemet da? Snakk med de som tar kontakt med deg.
Gjest Ananas Skrevet 5. november 2005 #7 Skrevet 5. november 2005 (endret) Men hva er problemet da? Snakk med de som tar kontakt med deg. ← Jepp. Problemet er bare at de er ytterst ytterst sjeldne. Jeg har ikke funnet noen av dem på blink. Endret 5. november 2005 av Ananas
Gjest gjest1 Skrevet 5. november 2005 #8 Skrevet 5. november 2005 (endret) Kanskje blink ikke er stedet? Merker jeg har store motforestillinger mot nettstedet.. Hver gang jeg ser profiler på Dagbladet er det enten av 16-år gamle jenter eller 35-år gamle menn.. Endret 5. november 2005 av susanne
Gjest Ananas Skrevet 5. november 2005 #9 Skrevet 5. november 2005 (endret) Jeg er 31 år gammel. Problemet ligger ikke i profilteksten min. Den er det veldig få som leser likevel. Jeg kan se hvor mange som er innom profilen min, og det er ikke akkurat stor trafikk. Det er kvinnelige profiler som blir besøkt. Ja, det kan godt være blink ikke er stedet. Jeg har klart å møte noen hyggelige folk via finnenvenn.no tidligere, men ikke på blink. Kansje er problemet med blink for meg at mange som er der ikke er ute etter eller interessert i å bli kjent med nye folk IRL. De bruker blink til å holde kontakt med folk de allerede kjenner, grupper eller reint tidsfordriv. Endret 5. november 2005 av Ananas
Gjest Varg-Menja Skrevet 5. november 2005 #10 Skrevet 5. november 2005 (endret) Men hva er problemet da? Snakk med de som tar kontakt med deg. ← Slik jeg ser det tar han opp problematikken litt mer generelt, og den er jo nokså interessant, i disse likestillingstider. Selv er jeg tilbakeholden på slike sider fordi jeg føler at jeg ikke kjenner etiketten, spesielt siden jeg ikke er på jakt etter en partner. Synes også at det blir lite innhold generelt, jentene sier lite om seg selv i profilene, og når man blir kontaktet av menn er det stort sett bare en linje "hvem er du?", "hva skjer?" eller noe annet intensigende. Endret 5. november 2005 av Varg-Menja
Gjest Ananas Skrevet 5. november 2005 #11 Skrevet 5. november 2005 Jeg har sett gjennom mange profiler og skrevet post til noen deg jeg fant noe å skrive om, utifra hvordan de presenterte seg. Det som er helt gjennomgående, er at når jeg får svar på de meldingene, inneholder de ingen innspill i forhold til hva jeg har skrevet i profilen min eller hva som ligger under filer. Slik sett kunne jeg like gjerne hatt en to-linjersprofil, og det er det jo også mange menn som har.
Gjest Purple Skrevet 5. november 2005 #12 Skrevet 5. november 2005 og når man blir kontaktet av menn er det stort sett bare en linje "hvem er du?", "hva skjer?" eller noe annet intensigende. ← Eller "hei, har du lyst på en yngre elsker?" Eh...nei takk...
Gjest gjest1 Skrevet 6. november 2005 #13 Skrevet 6. november 2005 Jeg er på blink av alle andre grunner enn å få meg type/ligg/romanse! Jeg er der for å holde kontakt med venner, så stakkars den som våger seg å sende meg sleskemeldinger! (har forresten minst sjarmerende profiltekst fullstappet av toiletthumor og lugubre ord, så ikke kom med noe som helst her!!)
Gjest two-barrel mick Skrevet 6. november 2005 #14 Skrevet 6. november 2005 Tror det kommer an på hvorfor man er på Blink - det er ikke et sjekkested per se men et nettsamfunn. Ikke alle er der for å finne seg noe(n) altså. Men mange er også der for å sjekke. Selv får jeg nok av tilbud, og har et svare strev med å ro meg unna alle amorøse tilnærmelser
Gjest Catwoman Skrevet 6. november 2005 #15 Skrevet 6. november 2005 Ja, det kan godt være blink ikke er stedet. Jeg har klart å møte noen hyggelige folk via finnenvenn.no tidligere, men ikke på blink. hvorfro ikke fortsette å bruke finnenvenn da? Prøvde å registrere meg på blink nå, av nysgjerrighet, siden det er så mnage som bruker det. Men jeg måtte jo oppgi adresse og greier, og det gidder jeg ikke. Prøvde finnenvenn istede, og der gikk det greit. I profilen min står det at jeg søker vennskap, og at jeg har samboer. Likevel har jeg fått et laaaaangt brev fra en som søker etter en kjæreste, sånt veldig sukkerromantisk brev med måneskinnsturer og trygge armkroker ol. Ser ikke folk i profilen først for å se om denne faktisk søker etter noe mer enn vennskap?
Shagya Skrevet 6. november 2005 #16 Skrevet 6. november 2005 Jeg har fått 3-4 henvendelser fra menn, selv om min profil beskriver det samme som Catwoman. Mitt inntrykk etter noen måneder på Blink, er at de aller fleste er mye flinkere til å respektere innholdet i profilene, enn for eksempel, til sammenligning Spray.
Gjest Ananas Skrevet 6. november 2005 #17 Skrevet 6. november 2005 Når dere får lange amorøse meldinger uten relevans i forhold til profilen, er det nesten helt sikkert standardiserte brev dere får. Fra mannen sin side øker sjansen for å få svar jo fler han tar kontakt med. At man ikke får svar fra noen utgjør kun noen tapte sekunder. Derfor er det hensiktsmessig å sende ut til flest mulig. Jeg forstår at man kan bli lei direkte henvendelser om sex eller forhold som man ikke er interessert i. Men det er jo bare å ikke bry seg om disse meldingene. Det tar jo bare noen sekunder å slette dem, og eventuelt blokkere avsenderen. Så jeg synes det er rart at noen former profilene sine kun med den hensikt å unngå slike meldinger. Jeg tenker at det viktigste med en profiltekst er at den tiltrekker de man ønsker å bli kjent med, heller at den avviser de man ikke ønsker kontakt med. Men begge deler er det beste
Gjest TomKrus Skrevet 7. november 2005 #18 Skrevet 7. november 2005 (endret) Det finnes et fåtall på slike nettsider som liker å skrive, lese og formidle tanker, med andre ord treffer du også på de som liker det du skriver. Du skal da ikke se bortfra at din beskrivelse av deg selv ikke er attraktiv nok. Her inne virker du på meg veldig kjønnsløs, og selger du deg selv på samme måte på blink og tilsvarende sider, skal du ikke se bortfra at kvinner ikke finner det attraktivt. Endret 7. november 2005 av TomKrus
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå