Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi skal snart i konfirmasjon og har tenkt veldig på hva vi skal gi.  De fleste gir jo penger, og vi har gitt penger til andre konfirmanter i familien tidligere.  Men jeg syns det kanskje er litt kjedelig.  Det er min lillebror som skal konfirmeres, og har mest lyst å gi gave, han er 15 år yngre enn meg.

Jeg har en bærbar pc liggende  jeg har tenkt litt på.  Å kanskje gi den i gave til han, jeg vet han ønsker seg pc.  
Brukte PCen kun et par måneder, for jeg endte opp med å bare bruke stasjonæren likevel.  Så har liksom ikke bruk for den bærbare lengre.  Men vet det kanskje ikke er så gøy med noe som ikke kommer nytt i eske, eller?

PCen er veldig god, det er en msi gamingPc med 32 ram. Har spilt litt på den, og den er nesten like god som stasjonæren.  Og syns det er for galt at en pc til nesten 20 tusen bare skal ligge i et skap.  Om jeg gir penger vet jeg ikke om han får bruke det på en god pc, da foreldrene våre er veldig rare (kan være han for lov, selv om jeg ikke fikk det siden jeg jente).
Og de eneste gangene jeg og lillebror snakker sammen er når vi gamer sammen, og snakker i voice chat.

Men er brukt pc innafor i dette tilfelle?

Anonymkode: b07c8...41a

• Liker 1
  • Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er en fin gave hvis dette er noe han ønsker seg og han blir glad for. 

Det vil si at hvis han har en bedre PC selv og du bare vil rydde i skapet er det en kjip gave...

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammel er PC-en?

Anonymkode: 01821...6a5

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

I hans sko hadde jeg mye heller ville hatt pcen!!

Anonymkode: 8e493...1b2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er ikke innafor 

Anonymkode: d7ae0...1b9

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvor gammel er PC-en?

Anonymkode: 01821...6a5

Kjøpte den like etter sommeren, og da var den ganske ny på markedet.

Kristin70 skrev (3 minutter siden):

Det er en fin gave hvis dette er noe han ønsker seg og han blir glad for. 

Det vil si at hvis han har en bedre PC selv og du bare vil rydde i skapet er det en kjip gave...

Jeg tror han hadde blitt glad, han har ikke pc. Og hele familien har bare en gammel bærbar på deling.

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

I hans sko hadde jeg mye heller ville hatt pcen!!

Anonymkode: 8e493...1b2

Ja jeg tenker at han ikke blir å få råd til å kjøpe en så bra pc selv. For de fleste i familien blir bare å gi mellom 500 og 1000.  

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, det er ikke innafor 

Anonymkode: d7ae0...1b9

Hvorfor?

AnonymBruker
Skrevet

Joda det er innafor - men det går ann å høre med han først. Si hva du har tenkt og spørr om han synes det høres greit ut, og forsikre han om det er lov å ønske seg bare penger også. 

Anonymkode: 09a07...997

• Liker 8
Skrevet

Her tenker jeg faktisk at det er innafor å spørre konfirmanten 😊

• Liker 7
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, spørr han.

Anonymkode: f942d...72a

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Joda det er innafor - men det går ann å høre med han først. Si hva du har tenkt og spørr om han synes det høres greit ut, og forsikre han om det er lov å ønske seg bare penger også. 

Anonymkode: 09a07...997

Enig i dette😊

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Vi skal snart i konfirmasjon og har tenkt veldig på hva vi skal gi.  De fleste gir jo penger, og vi har gitt penger til andre konfirmanter i familien tidligere.  Men jeg syns det kanskje er litt kjedelig.  Det er min lillebror som skal konfirmeres, og har mest lyst å gi gave, han er 15 år yngre enn meg.

Jeg har en bærbar pc liggende  jeg har tenkt litt på.  Å kanskje gi den i gave til han, jeg vet han ønsker seg pc.  
Brukte PCen kun et par måneder, for jeg endte opp med å bare bruke stasjonæren likevel.  Så har liksom ikke bruk for den bærbare lengre.  Men vet det kanskje ikke er så gøy med noe som ikke kommer nytt i eske, eller?

PCen er veldig god, det er en msi gamingPc med 32 ram. Har spilt litt på den, og den er nesten like god som stasjonæren.  Og syns det er for galt at en pc til nesten 20 tusen bare skal ligge i et skap.  Om jeg gir penger vet jeg ikke om han får bruke det på en god pc, da foreldrene våre er veldig rare (kan være han for lov, selv om jeg ikke fikk det siden jeg jente).
Og de eneste gangene jeg og lillebror snakker sammen er når vi gamer sammen, og snakker i voice chat.

Men er brukt pc innafor i dette tilfelle?

Dette er en rørende og raus gave fra deg!❤Ingen tvil om at dette er en svært flott gave! Gutten har ikke pc, men ønsker seg det. Dessuten er det god gjenbruk, det er miljøvennlig og du forhindrer sløseri. Klart han vil bli overlykkelig samt foretrekke å få pc til verdi av 20k, som så og si er helt ny, og i tillegg får han pengegaver ol fra andre. Og får han kr av deg i steden, regner jeg kanskje med at du ikke kommer til å gi 20k? Tenker at her er det virkelig en vinn vinn situasjon for både broren din, og deg, og hele familien!❤ Alternativet er mulig for han, å bruke alle sine konfirmasjonspenger på en pc som ikke er like bra som den du gir. Kjør på slik du har tenkt, han kommer garantert til å bli glad, og føler på meg at det vil bli den gangen han setter aller mest pris på. Og det kommer fra meg, som er motstander av å rangere gaver. For alle gaver som kommer fra hjertet, er like mye verdt❤ Gjør som man gjør med bryllupsgave nå til dags, pakk pc inn i cellofan med sløyfe på. Da ser det veldig flott ut, og alle ser hva gaven er. Ingen, inkludert broren din, vil da verken tenke på eller savne en ny emballasje. Du er en hjertegod søster!❤

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Helt innafor!! 

Anonymkode: 9f6c6...d2c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

er dette egentlig noe som konfirmanten faktisk "ønsker seg" da?? 

hvis man allerede har en datamaskin, så behøver man vel ikke din gamle data....       

Anonymkode: df414...001

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

er dette egentlig noe som konfirmanten faktisk "ønsker seg" da?? 

hvis man allerede har en datamaskin, så behøver man vel ikke din gamle data....       

Anonymkode: df414...001

Hva med å lese tråden før du kommenterer? Står i HI at lillebroren verken har PC, eller kommer til å få en like fin pc (hvis han får råd). PC-en er ikke 1 år gammel en gang.

KJEMPE flott gave 🌸💕. Likte ideen med å pakke PC-en inn i cellofan med bånd rundt, det kommer til å se pent ut.

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville spurt ham først.

Anonymkode: 2d434...912

AnonymBruker
Skrevet

Spør konfirmanten du :) 

Anonymkode: 3c401...16b

Skrevet

Rart at folk ikke synes dette er innafor. Dere er sære. Om denne pcen er relativ ny, går den sikkert for 10k på finn eller noe sånt

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En kjempeflott gave! Gutten kommer nok til å sette pris på den. Lag et fint kort hvor du skriver at du gleder deg til å game sammen med ham og pakk det hele inn i cellofan som noen sier over :) 

Anonymkode: 61f3a...d21

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Veldig innafor!:) 

Anonymkode: 9f8e1...a1c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...