Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg har en baby på 6 måneder som jeg syns spiser lite. Babyen har gradvis sluttet å ta brystet fra ca 4 måneder. Nå virker det som det slettes ikke er tid til å amme. Babyen spiste godt fra brystet fram til ca  4 mnd og har fra da lagt seg på en ny kurve , men følger nå denne nye kurven fint. Problemet er at babyen min spiser mindre og mindre. 

Slik det er nå så står vi opp og jeg lager en porsjon babygrøt som anvist på pakken men bytter ut vannet med litt mme. 
Så soves det en blund og jeg tar med baby for å amme etter den. Er jeg heldig spises det i 1-2 minutter. Lager derfor frukt/grønnsaksmos iblandet litt mme etter amming. Eventuelt en pose smoothie. I går Ble det halv avokado med banan som etter litt om og men ble spist nesten alt. Måtte bruke lang tid. 
Etter et par timer prøvde jeg brystet igjen, men ville ikke ha. Fikk i babyen 40 ml med mme til slutt. 
Deretter en porsjon grøt iblandet litt mme til kveldsmat. spiste halve. 
I løpet av natta ammes det sporadisk, spiser 1 minutt, men sovner igjen flere ganger i løpet av natta. Så uvisst hvor mye det utgjør. 
Til sammen blir dette kanskje 100 ml med mme og det ammingen utgjør. 

Noen råd? Eller er dette nok? Skal høre på helsestasjonen selvfølgelig, skal dit snart og veie. 
I mellomtiden har kanskje noen noen gode råd? 
Tror babyen min liker best å spise fra skje. Forsøkt tutekopp, men har ikke forstått konseptet med den. Også drikkeflaske med tynt rør, men er nok for liten for den. 

Anonymkode: 0a09a...d01

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vurderer gi mme på skje, men det kan jo bli et langvarig opplegg med t-skje. Og det virker som om babyen er mett siden babyen først spiser godt og så spytter ut igjen/kniper igjen munnen. 
Stort sett en blid og fornøyd baby. 
Reagerer litt på at babyen sjeldent viser tegn til sult lenger, eller om det er jeg som ikke skjønner de nye tegnene. 

Avføring er normal. Har avføring hver dag pluss våte bleier, men om tre den fortsetter slik så er det snart før det nesten ikke spises noen ting lenger. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hei! Jeg har en baby på 6 måneder som jeg syns spiser lite. Babyen har gradvis sluttet å ta brystet fra ca 4 måneder. Nå virker det som det slettes ikke er tid til å amme. Babyen spiste godt fra brystet fram til ca  4 mnd og har fra da lagt seg på en ny kurve , men følger nå denne nye kurven fint. Problemet er at babyen min spiser mindre og mindre. 

Slik det er nå så står vi opp og jeg lager en porsjon babygrøt som anvist på pakken men bytter ut vannet med litt mme. 
Så soves det en blund og jeg tar med baby for å amme etter den. Er jeg heldig spises det i 1-2 minutter. Lager derfor frukt/grønnsaksmos iblandet litt mme etter amming. Eventuelt en pose smoothie. I går Ble det halv avokado med banan som etter litt om og men ble spist nesten alt. Måtte bruke lang tid. 
Etter et par timer prøvde jeg brystet igjen, men ville ikke ha. Fikk i babyen 40 ml med mme til slutt. 
Deretter en porsjon grøt iblandet litt mme til kveldsmat. spiste halve. 
I løpet av natta ammes det sporadisk, spiser 1 minutt, men sovner igjen flere ganger i løpet av natta. Så uvisst hvor mye det utgjør. 
Til sammen blir dette kanskje 100 ml med mme og det ammingen utgjør. 

Noen råd? Eller er dette nok? Skal høre på helsestasjonen selvfølgelig, skal dit snart og veie. 
I mellomtiden har kanskje noen noen gode råd? 
Tror babyen min liker best å spise fra skje. Forsøkt tutekopp, men har ikke forstått konseptet med den. Også drikkeflaske med tynt rør, men er nok for liten for den. 

Om babyen ikke spiser hadde jeg i alle fall ikke bare gitt frukt. 
Men hvorfor ammer ikke babyen mer? De er jo sjukt nysgjerrige i den alderen, tar en evighet å amme her nå

Anonymkode: 342b7...fbe

AnonymBruker
Skrevet

En halv avokado er jo kjempemye! Ikke glem hvor mye fett/energi det er i en sånn. Ser ut som du prøver å mate annenhver time, det er da veldig hyppig. Gi babyen litt tid til å bli sulten

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Når baby begynner å få fast føde blir måltidene færre pga energitettheten. Det du beskriver at baby spiser høres ut som mer en nok. En banan og halv avokado er mye energi! Det at du også bruker mme i stedet for vann når du blander ut gir også mye energi. Du skriver at baby følger vekstkurven sin og det er det viktigste. 

Anonymkode: 6ed49...67c

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns ikke det hørtes lite ut, men babyer er jo ulike. Om hun stadig spiser mindre og mindre og mindre, vil det nok etter hvert bli problematisk. At de spiser mindre i perioder, for så spise mer igjen, tror jeg er normalt. Slik her det i hver fall vært her. Det viktigste er om babyen fortsette å følte kurven hun ligger på nå, er normalt aktiv og virker tilfreds :) 

Anonymkode: c0df0...856

AnonymBruker
Skrevet

Syntes det var mye.

Husk at magesekken til en baby er like stor som knyttneven deres. (Kjempe liten).. Hvorfor gir du mme istedenfor friskt vann? Baby trenger friskt vann når hen spiser fast føde, ellers får de veldig forstoppelse og hardt avføring. Du trenger ikke gi mme i de faste måltidene, da spiser den jo allerede fast føde. Vann og mat, og pupp når det trenges 👌🏽

Anonymkode: 525ca...f95

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Syntes det var mye.

Husk at magesekken til en baby er like stor som knyttneven deres. (Kjempe liten).. Hvorfor gir du mme istedenfor friskt vann? Baby trenger friskt vann når hen spiser fast føde, ellers får de veldig forstoppelse og hardt avføring. Du trenger ikke gi mme i de faste måltidene, da spiser den jo allerede fast føde. Vann og mat, og pupp når det trenges 👌🏽

Anonymkode: 525ca...f95

Fikk anbefaling om å gi melk fordi babyen ikke hadde lagt på seg på en veiing. Og hs sa de ikke trengte vann enda. 
Har heller ikke hard avføring. 

AnonymBruker
Skrevet

I følge mmeboksen skal babyen spise ca 220 ml 4-5 ganger om dagen, spiser jo ikke halvparten en gang. Og at melk skal være hovednæringen. Nå er jo grøt og frukt/grønnsaksmos hovednæringen? 

Virker ikke til å ha tid til puppen. Bare spenner seg , vrir seg unna, ser på ting, snur seg etter lyder og så videre. Jeg forsøker å putte puppen inn igjen, de få gangene det faktisk blir spist. Den spenner seg , hyler og vrir seg unna. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

I følge mmeboksen skal babyen spise ca 220 ml 4-5 ganger om dagen, spiser jo ikke halvparten en gang. Og at melk skal være hovednæringen. Nå er jo grøt og frukt/grønnsaksmos hovednæringen? 

Virker ikke til å ha tid til puppen. Bare spenner seg , vrir seg unna, ser på ting, snur seg etter lyder og så videre. Jeg forsøker å putte puppen inn igjen, de få gangene det faktisk blir spist. Den spenner seg , hyler og vrir seg unna. 

*Halvparten av et måltid en gang.

AnonymBruker
Skrevet

100 ml mme er i løpet av hele dagen! Pluss det som rekker å komme ut etter 1-2 min suging på brystet. 
brystet blir tilbudt før hvert måltid og i mellom der, men vil stort sett ikke ha. 

Men mulig hs heller vil jeg skal kutte ut ett grøtmåltider og gi melk i stedet? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har du prøvd å amme på et mørkt soverom uten noe stimuli? Slik at det blir så kjedelig at han kun blir opptatt med puppen?

Anonymkode: abf8a...8af

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

En halv avokado er jo kjempemye! Ikke glem hvor mye fett/energi det er i en sånn. Ser ut som du prøver å mate annenhver time, det er da veldig hyppig. Gi babyen litt tid til å bli sulten

Enig, og i tillegg med banan! Og to fulle porsjoner med grøt? Ts, babyen din spiser MYE. 

Anonymkode: 4a5bb...e14

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Enig, og i tillegg med banan! Og to fulle porsjoner med grøt? Ts, babyen din spiser MYE. 

Anonymkode: 4a5bb...e14

Nei halve porsjoner. Ja, men trodde melk fremdeles skulle være hovednæringen i tillegg til dette? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Har du prøvd å amme på et mørkt soverom uten noe stimuli? Slik at det blir så kjedelig at han kun blir opptatt med puppen?

Anonymkode: abf8a...8af

Ja er slik jeg får til å Anne i 1-2 minutter 😊

AnonymBruker
Skrevet

Og stort sett spises ikke denne halve avokadoen og bananen , men halvparten. Eller så blir det en sånn smoothiepose. 

AnonymBruker
Skrevet

Huff hva er det jeg har tenkt på! Kanskje babyen  ikke vil ammes så mye eller ha mme fordi jeg har kjørt på med alt det andre !! 

Bør babyen ha mer melk enn det som blir gitt? Vil det få noe mangler? Eller erstatter grøten mye? 

AnonymBruker
Skrevet

Smoothie og banan inneholder fruktsukker, den blir nok ikke så sulten etter det. 

Anonymkode: 3af6b...b35

AnonymBruker
Skrevet

Men bør Ikke babyen få i seg mer melk enn det gjør? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Vi fulgte dosering på mme boksen. Baby gulpet noe enormt og raste opp i vekt. Det var ikke lurt for å si det sånn. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...