AnonymBruker Skrevet 27. april 2022 #1 Skrevet 27. april 2022 Kun 18 dager til innlevering.. Sliter så fryktelig med motivasjonen. Har valgt et emne som interesserer meg, men likevel så utsetter jeg skrivingen hele tiden. Kun 3 uker igjen av studiet, og her sitter jeg og sutrer 😂 Vet bare ikke hva jeg skal gjøre for å få oppgaven i havn. Hver dag våkner jeg og tenker " i dag skal jeg VIRKELIG få unnagjort mye". Likevel går timene, og ingenting blir gjort. Skjønner ikke hva som stopper meg, målet er jo i sikte og det er liten tid igjen for å få ting gjort. Hva var/ er til hjelp for dere når hele kroppen stritter imot å skrive oppgave? Anonymkode: dca1b...dee 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2022 #2 Skrevet 27. april 2022 Desperasjon funker for meg. Når innleveringsfristen er sånn ca nå og jeg bare MÅ skrive. Anonymkode: 048ba...1be 2
Mariell1995 Skrevet 27. april 2022 #3 Skrevet 27. april 2022 Vi er i samme båt! Jeg har nesten ikke begynt, og maksimum 8000 ord skal skrives og bli levert i begynnelsen av juni. Men jeg kan anbefale "dikter" på Word, da du trykker på mikrofonen der og sier hva du vil skal stå. MEN, du bør ha tid til å lese igjennom før du leverer, da den plutselig kan ha trodd at du sa et HELT annet ord som ikke gir mening i setningen... Det har skjedd med meg på en eksamen, skjønner du 🤯
AnonymBruker Skrevet 27. april 2022 #4 Skrevet 27. april 2022 Jeg slet fælt med min bacheloroppgave i fjor. Skulle bare være 8000 ord, men jeg gikk helt i lås - full skrivesperre. Veileder mente jeg burde søke utsettelse, men jeg fikk helt panikk med tanken på å ikke bli ferdig med utdanningen til normert tid. Endte opp med å skrive hele greia på en drøy uke og fikk B. Det er håp. Heier på deg! Anonymkode: 7c770...f57 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2022 #5 Skrevet 27. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg slet fælt med min bacheloroppgave i fjor. Skulle bare være 8000 ord, men jeg gikk helt i lås - full skrivesperre. Veileder mente jeg burde søke utsettelse, men jeg fikk helt panikk med tanken på å ikke bli ferdig med utdanningen til normert tid. Endte opp med å skrive hele greia på en drøy uke og fikk B. Det er håp. Heier på deg! Anonymkode: 7c770...f57 Kan legge til at jeg fikk god veiledning denne uken, og satte av myyye tid. Satt til langt på natt hvis jeg var på gli med noe. Men kjenner meg litt igjen i «desperasjon» som nevnes over her. Skippertak altså🤷🏼♀️🤪 Anonymkode: 7c770...f57
AnonymBruker Skrevet 27. april 2022 #6 Skrevet 27. april 2022 Viktig å lage konkrete delmål! Det er blytungt å ha som mål for dagen at "i dag skal jeg gjøre mye". Tenk heller "i dag skal jeg lese og ta notater fra minst én artikkel jeg skal bruke i oppgaven", eller "i dag skal jeg skrive 2 sider". Gjøremålene dine bør være så konkrete som mulig! Anonymkode: c4354...bc0 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #7 Skrevet 28. april 2022 Takk for svar folkens, nå har jeg satt meg konkrete mål for dagen, og håper at dette får meg til å få mer ned på papiret. Men ja, er utrolig utfordrende å tvinge seg selv til å skrive. Føler meg som et barn i trassalderen 😂 Lykke til dere andre som også skriver gradsoppgave, håper vi kommer i mål alle sammen!! Kanskje vi kan holde kontakten her, og oppdatere hverandre på dagens fremdrift. Det kan jo være litt motiverende? Jeg kommer vertfall til å oppdatere her, for min egen del 😂Nå er det ikke lenge igjen!! Stå på! TS Anonymkode: dca1b...dee 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #8 Skrevet 28. april 2022 Jeg slet fælt med motivasjonen når jeg skrev masteroppgaven min. Skrev om et emne jeg hadde valgt av strategiske årsaker (med tanke på jobbmuligheter) og ikke det jeg virkelig brant for. Hadde lange perioder med full skrivesperre. Klarte allikevel å komme meg gjennom det til slutt. Fikk B på masteroppgaven, som egentlig er helt greit. Dersom du ser at du trenger ekstra tid, så er det helt vanlig å søke om utsatt innlevering, særlig på masteroppgaver. Anonymkode: e8b0b...9c9
Mariell1995 Skrevet 28. april 2022 #9 Skrevet 28. april 2022 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Takk for svar folkens, nå har jeg satt meg konkrete mål for dagen, og håper at dette får meg til å få mer ned på papiret. Men ja, er utrolig utfordrende å tvinge seg selv til å skrive. Føler meg som et barn i trassalderen 😂 Lykke til dere andre som også skriver gradsoppgave, håper vi kommer i mål alle sammen!! Kanskje vi kan holde kontakten her, og oppdatere hverandre på dagens fremdrift. Det kan jo være litt motiverende? Jeg kommer vertfall til å oppdatere her, for min egen del 😂Nå er det ikke lenge igjen!! Stå på! TS Anonymkode: dca1b...dee Vi kan ha vår egen kollokviegruppe 👩🏼🎓💁🏼♀️
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #10 Skrevet 28. april 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg slet fælt med motivasjonen når jeg skrev masteroppgaven min. Skrev om et emne jeg hadde valgt av strategiske årsaker (med tanke på jobbmuligheter) og ikke det jeg virkelig brant for. Hadde lange perioder med full skrivesperre. Klarte allikevel å komme meg gjennom det til slutt. Fikk B på masteroppgaven, som egentlig er helt greit. Dersom du ser at du trenger ekstra tid, så er det helt vanlig å søke om utsatt innlevering, særlig på masteroppgaver. Anonymkode: e8b0b...9c9 Trodde at det var veldig alvorlige grunner som måtte ligge til rette for å søke om utsettelse? Hvor lenge får man utsettelse på bakgrunn av at man ser at man ikke kommer til å få det ferdig til fristen? Spør av ren nysgjerrighet, jeg vil helst sørge for at bacheloroppgaven blir innlevert til fristen. Bra jobba med masteroppgaven, fint at du gjorde så bra til tross for skrivesperren ❤️ TS Anonymkode: dca1b...dee
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #11 Skrevet 28. april 2022 Mariell1995 skrev (2 minutter siden): Vi kan ha vår egen kollokviegruppe 👩🏼🎓💁🏼♀️ Absolutt! Har aldri vært i en til nå, haha! TS Anonymkode: dca1b...dee
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #12 Skrevet 28. april 2022 Slenger meg på her, det er ikke så mye motivasjonen her som er problemet men rett og slett at jeg er i alvorlig tidspress som alenemor til flere barn hvorav 1 har spesielle behov. Drømmen er en eller noen dager med barnevakt å bare få sitte og drikke kaffe og skrive oppgave og med bare bakgrunnsmusikk i bakgrunnen, ingen unger som roper "mammaa hvor er treningsbuksa mi", ingen middagslaging, irriterende lyder fra TV og mobilspill, oppvask, foreldremøter og alt mulig. Men alle andre har det like travelt, det er på våren alt skal skje for foreldrene😄 Har nå søkt om litt utsettelse pga. dette, men har erfaring fra studieveiledningen ved studiestedet at de er utroig treige med å svare, hvem er det man kan søke til egentlig? Lykke til alle oppgaveskrivere, snart er det sommerferie og alt strevet er over. Stå på Anonymkode: 1c9bc...e09
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #13 Skrevet 28. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Slenger meg på her, det er ikke så mye motivasjonen her som er problemet men rett og slett at jeg er i alvorlig tidspress som alenemor til flere barn hvorav 1 har spesielle behov. Drømmen er en eller noen dager med barnevakt å bare få sitte og drikke kaffe og skrive oppgave og med bare bakgrunnsmusikk i bakgrunnen, ingen unger som roper "mammaa hvor er treningsbuksa mi", ingen middagslaging, irriterende lyder fra TV og mobilspill, oppvask, foreldremøter og alt mulig. Men alle andre har det like travelt, det er på våren alt skal skje for foreldrene😄 Har nå søkt om litt utsettelse pga. dette, men har erfaring fra studieveiledningen ved studiestedet at de er utroig treige med å svare, hvem er det man kan søke til egentlig? Lykke til alle oppgaveskrivere, snart er det sommerferie og alt strevet er over. Stå på Anonymkode: 1c9bc...e09 Huff, skjønner at det er ekstra utfordrende å skrive oppgave når du har barn, og i tillegg er alenemor. Kan du få tak i sånne støydempende hodetelefoner? Drit i oppvasken! Kjøp engangsbestikk og engangstallerker om du må. Drit i å lag middag, bestill takeaway på døra! Drit i klesvasken. Bruk engangstruser 😂 Uansett, lykke til. Du klarer det! TS Anonymkode: dca1b...dee 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #14 Skrevet 28. april 2022 Sitter med bacheloroppgaven og kjenner på det samme 🙈 skal levere om 18 dager jeg også. Er ikke ferdig med teori, og har knapt begynt på drøfting (som jeg sliter mest med). Skal bare være på 8000 ord, men jeg står helt fast og har sittet med skjermen foran meg i to timer nå, og har skrevet hele 3 setninger. Jeg håper panikken tar meg. Siste veiledningen min er på tirsdag, så jeg MÅ få ferdig mest mulig frem til da. Anonymkode: a17ba...62a
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #15 Skrevet 28. april 2022 Dere som sliter med skrivesperre: les. Skum gjennom deler av relevant pensum, les gjennom det du har skrevet allerede. Noter ned tanker og stikkord som du kommer opp med. Det får som regel i gang hjernecellene. Anonymkode: d8c63...e61
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #16 Skrevet 28. april 2022 En venn av meg gjorde oppgaven sin på 3 dager! Han sov totalt 4 timer ila 3 dager. Holdt på dag og natt. Utrolig nok endte han opp med en A på oppgaven sin! Anonymkode: 2cf1a...f13
Maskulino Skrevet 28. april 2022 #17 Skrevet 28. april 2022 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Jeg slet fælt med min bacheloroppgave i fjor. Skulle bare være 8000 ord, men jeg gikk helt i lås - full skrivesperre. Veileder mente jeg burde søke utsettelse, men jeg fikk helt panikk med tanken på å ikke bli ferdig med utdanningen til normert tid. Endte opp med å skrive hele greia på en drøy uke og fikk B. Det er håp. Heier på deg! Anonymkode: 7c770...f57 Jeg ga opp en uke før min bacheloroppgave skulle inn. Så fikk jeg motet igjen 3 dager før. Dro på universitetbilbioteket en time før stengetid lørdag og låne 6 bøker i hast (om tema) og så skrev jeg 15 sider på de 3 dagene og leverte. Fikk C. Man må ikke overvurdere hvor vanskelig det er. Så lenge man har en innledning, en midtdel og en avslutning, med referanser på plass og noen diskusjonsdeler/analyse så klarer man gjerne å ro noe i land. Men man MÅ skrive. 2
Maskulino Skrevet 28. april 2022 #18 Skrevet 28. april 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Dere som sliter med skrivesperre: les. Skum gjennom deler av relevant pensum, les gjennom det du har skrevet allerede. Noter ned tanker og stikkord som du kommer opp med. Det får som regel i gang hjernecellene. Anonymkode: d8c63...e61 Ja. Eller bare åpne boka på det mest relevante du klarer og skumles til du finner noe relevant, så starter du å skrive inn dette i teksten din i omskrevet form, med referanser. Her får du fort en håndfull knokler på 100-200 ord som man kan henge resten av oppgaven på.
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #19 Skrevet 28. april 2022 Maskulino skrev (1 minutt siden): Ja. Eller bare åpne boka på det mest relevante du klarer og skumles til du finner noe relevant, så starter du å skrive inn dette i teksten din i omskrevet form, med referanser. Her får du fort en håndfull knokler på 100-200 ord som man kan henge resten av oppgaven på. ELLER studere jevnt og trutt gjennom de 5 semestrene i forkant av bacheloroppgaven så man slipper å sitte som et spørsmålstegn når man skal i gang. Min bacheloroppgave er på 12-13000 ord og med strenge krav til både teori, forskermetode og drøfting. Per nå har jeg rundt 30 referanser. Dette kan ikke skrives på et par dager. Anonymkode: d8c63...e61
Maskulino Skrevet 28. april 2022 #20 Skrevet 28. april 2022 (endret) AnonymBruker skrev (12 minutter siden): ELLER studere jevnt og trutt gjennom de 5 semestrene i forkant av bacheloroppgaven så man slipper å sitte som et spørsmålstegn når man skal i gang. Min bacheloroppgave er på 12-13000 ord og med strenge krav til både teori, forskermetode og drøfting. Per nå har jeg rundt 30 referanser. Dette kan ikke skrives på et par dager. Anonymkode: d8c63...e61 Nå spør TS om hva som kan gjøres i hans situasjon, da. 12 000 ord er 30 sider. Det er ganske stort. Tror vi fleste snakker om 10 stp "oppgaver" eller de gamle mellomfagsoppgavene på 10-15 sider, eller til nøds 8000 ord (20 sider med fotnoter). En kjapp kikk på bachelor i historie ved Universitetet i Oslo viser f.eks. at bacheloroppgaven er en fordypningsoppgave/enkeltemne på 10 studiepieng og max 5000 ord. (12 sider). Ditto for BA i Religion and Politics er 20 stp og 6 til 8000 ord. Det er gjennomførbart på en langhelg og forakt for kvalitet. Folk skriver jo gjerne 4000 ord på en 6-timers eksamen feks. Endret 28. april 2022 av Maskulino
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå