Gå til innhold

Vet noen når klokken vanligvis msn får inn resepter?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sendte melding om resept klokken 11.23 ca, og fikk melding i pasientsky om at den var klar etter klokken 16.00. Men når jeg ser på mine andre resepter var de nesten klar med en gang. Har dårlig erfaring med legekontoret mitt. Har opplevd før at de sender den beskjeden, men så ligger ikke medisinen inne. Er redd for at det er tilfelle nå også. Noen her som alltid får reseptene etter klokken 16.00, og kan betrygge meg om at jeg bare bør vente litt? Trenger disse medisinene sårt. Har noe som heter klasehodepine, og det kommer i perioder - som nå. Og er livredd for å få angrep uten medisiner tilgjengelig 🥺

Anonymkode: 9b743...09b

Videoannonse
Annonse
Gjest QL2yBCGXlW
Skrevet

Huff! Håper de kommer inn i løpet av dagen. Har selv medisiner på resept som jeg trenger sårt, og noen ganger har jeg også opplevd at de ikke kommer inn i det hele tatt, selv om jeg sender melding og de svarer at de er klare. Så uheldig! Vent til klokka 16, og ring de i morgen hvis de ikke kommer inn i løpet av dagen❤️

AnonymBruker
Skrevet

Mine resepter pleier å komme inn ca 17-18, men det er fordi legen jobber overtid og tar resepter etter vanlig arbeidstid.  
Men man bør jo planlegge litt bedre og bestille ny resept før man er tom.

Anonymkode: f8645...35a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Mine resepter pleier å komme inn ca 17-18, men det er fordi legen jobber overtid og tar resepter etter vanlig arbeidstid.  

Ja, pleier vanligvis å gjøre det. Sendte forespørsel i forrige uke om å fornye, men da fikk jeg beskjed om å vente til 27. oktober, fordi jeg enda hadde noen medisiner igjen. Blir alltid bedt om å vente nesten 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

April mente jeg* hahaha

AnonymBruker
Skrevet

Jeg spurte om det i går, på apoteket. Resepten er klar i det øyeblikket legen skriver den inn. Da står resepten også på Helsenorge.no på siden din når du logger inn. 

Anonymkode: 39086...3c7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg spurte om det i går, på apoteket. Resepten er klar i det øyeblikket legen skriver den inn. Da står resepten også på Helsenorge.no på siden din når du logger inn. 

Anonymkode: 39086...3c7

Men jeg logget inn på den appen som heter ADA, og da får du oversikt over dine gyldige resepter, og ser at min ikke er inne riktig enda. Ringte legekontoret og spurte, og de sa at det tar til klokka 16.00. Men har erfaring med at dersom man får resepten mens man er hos legen, så kommer den inn umiddelbart 

AnonymBruker
Skrevet

Den kommer inn når legen legger den inn. Jeg har fått resepter alt fra tidlig om morgenen til sent på kvelden. Virker som min fastlege gjør det litt innimellom. 

Anonymkode: 19db5...a8b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Den kommer inn når legen legger den inn. Jeg har fått resepter alt fra tidlig om morgenen til sent på kvelden. Virker som min fastlege gjør det litt innimellom. 

Anonymkode: 19db5...a8b

Tusen takk for godt svar❤️

AnonymBruker
Skrevet

Glemte å skrive at når jeg sender forespørsel på kvelden, kommer resepten inn tidlig på morgenen fordi legen tar resepter både før og etter arbeidstid. Bruker helserespons-appen, og får melding når resepten er klar, men meldingene er ofte ganske forsinket, så jeg pleier å logge inn og sjekke, og da er resepten ofte klar lenge før jeg får melding.

AnonymBruker
Skrevet

Sjekk overskriften din, helt umulig å forstå hva du mener uten å gå inn og lese innlegget.

Anonymkode: 48d08...9c4

Skrevet

Det er bare å gå inn på Helsenorge-appen. Der ligger alle medisinene dine og du vil se hvilke som er aktive.

Skrevet

Når jeg fornyer resept så har den alltid vert klar en eller annen gang i løpet av neste virkedag. Alt fra rundt kl 12, til bortimot kl 16. Mulig jeg hadde fått samme dag om forespørselen ble lagt inn før ordinær kontortid. Bruker HelseNorge.

AnonymBruker
Skrevet

Sjekk overskriften din, helt umulig å forstå hva du mener uten å gå inn og lese innlegget.

Anonymkode: 48d08...9c4

Synes de er i stil med hverandre! Man trenger ikke å ha 140 i iq for å forstå hva jeg spør etter. Virkelig

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...