Gå til innhold

Baby 14mnd sover 17 timer i døgnet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er ikke det veldig mye? Hvor mye sover deres?

Anonymkode: d7b47...3e3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel normalt 

AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammel er babyen mener du? 14 måneder er vel ingen baby, og overhodet ikke normalt dersom vedkommende sover så mye. Mener du 14 uker? Eller 4 uker? 

Anonymkode: e3d45...38b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min er 12 mnd og sover 17 t i døgnet, som din 😊 Helsesøster sier jeg bare må nyte det så lenge det varer

Anonymkode: d3f61...e5d

AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke det er helt vanlig, men trenger ikke å være noe galt likevel. Min første var sånn. Vi sjekket jern, vitaminer og stoffskifte bla. Ingenting galt, var aktiv og fornøyd når han var våken. Spiste sunt og variert. Han sov fra 18.00-08.00/08.30 og så fra 11-13 ca. Altså 16-16,5 timer i døgnet. Dette varte frem til han var ca 2 år, da ble duppen kortere (regulerte selv) men natta var like lang. Nå er han 5 år og sover mellom 10-12 timer i døgnet. Stort sett 19-07 ca, men om han legges senere så våkner han rundt 07 likevel. Ganske normalt nå, vil jeg tro.

Anonymkode: 2edf7...276

AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som en drøm! Min er like gammel og sover langt mindre. 

Anonymkode: 53328...f34

AnonymBruker
Skrevet

Snorker hen? Vår sov også mye og det viste seg å være søvnapné. 

Anonymkode: b0432...9d5

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er nok helt normalt. Hvis hen er aktiv når hen er våken er det ikke merkelig at hen trenger lange dupper, og sover mye. Mange babyer/små barn er utrolig motoriske fra tidlig alder, nysgjerrige og meget aktive - og da trenger de mye søvn også.

Anonymkode: 3a669...cbc

AnonymBruker
Skrevet

Ågud så heldig du er! Hilsen mor til ei på 2,5 som f ikke sover natta gjennom engang

Anonymkode: 8e47f...f52

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

min er også sånn og kan sove 10-12 timer nå som 9 åring. fra han var nyfødt til ca 4 sov han i 15-18 timer hver natt

Anonymkode: 01ed2...240

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Min sover fra 19 til ca 0630, og dupp fra ca 1030 til 13, og gjerne fra 16 til 1630 også en gang i blant. Han holder på å gå fra to dupper til en dupp, så lå bare ta det som det kommer. Han liker å sove 😊

Første barnet pleide å sove 12 timer på natt og hadde en to timers lur midt på dagen, men den måtte kjempes for😅

Anonymkode: 9a552...22d

AnonymBruker
Skrevet

Det høres mye ut, men er vel innenfor normalen. Mine to sov omtrent 10-11 timer på natt og 1-2 timer på dagtid på samme alder, men de var kanskje mer i nedre sjiktet av normalen. Så lenge barnet er friskt, har matlyst, leker og er aktiv i våken tilstand, har du nok bare fått et barn med stort søvnbehov. 

Anonymkode: 32f1b...82a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...