AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #21 Del Skrevet 29. april 2022 1. Be mannen din betale PT-timer for deg. Å trene krever litt kunnskap. Du får hjelp til å lage en plan. Sett av faste dager å trene på der mannen tar ting hjemme. Noen treningssenter har kostholdsveiledning, sjekk ut litt. Noen kommuner har "Bra mat-kurs". 2. Finn noe du liker. Skal du ha glede av trening, bør du like det du gjør. Prøv mye forskjellig, men ikke nok med EN gang 😉 Masse lykke til! Sørg for å kreve at mannen gjør sitt for å få dette til å skje, mistenker at det er en del av problemet her.... Anonymkode: 5d699...23c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #22 Del Skrevet 1. mai 2022 Jeg er selv på vei med i vekt ts, og jeg anbefaler ikke å kutte ut noe, men redusere mengden. Og spis godteri feks en dag i uken. Selv om trening ikke har så mye å si, så kan det ha det dersom du vil kose deg litt ekstra. Jeg spiser stort sett det jeg vil og går ned i vekt. Men det kan jeg gjøre fordi jeg trener regelmessig. Husk det, og det er et valg du kan ta. Men jeg spiser ikke godteri hver dag for det om. Men kanskje to ganger i uken, og drikker cola av og til. Spiser ellers mye grønnsaker på middagstallerkenen, mye kylling, fisk og rent kjøtt. Det finnes også mange enkle, sunne oppskrifter på nett som ikke tar for lang tid, men som er sunne. Starter alltid dagen med en smoothie med en frukt, grønnsaker og spinat/grønnkål, vann og mandelmelk. Skikkelig godt. Lager meg også dette hvis jeg har lyst på noe ekstra godt. Eksperimenterer med ulike blandinger. Anbefales. Spis regelmessig og finn en aktivitet du liker. Ja, spinning er enda. Jeg går på det to ganger i uken. Anbefales. Trener litt styrke utenom. Hvis ikke spinning er for deg, så finnes det mange andre saltimer. Forøvrig, hvis du gjør alt og mannen din ikke bidrar, hadde jeg forlangt det først og fremst. Så du kan ta vare på helsa. Anonymkode: d0ad7...494 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #23 Del Skrevet 1. mai 2022 AnonymBruker skrev (På 28.4.2022 den 13.27): Hun vil det selv også, men gidder bare ikke. Selv med barn, hus, jobb osv, er det enkelt å spise rimelig sunt og telle kalorier. Det finnes alltid unnskyldninger for å ikke gidde å ta tak i noe selv. Klart hun ikke har energi, usunn mat gir ikke kroppen energi og glede, tvert i mot. Og alle har tid til å trene eller gå tur noen ganger i uka, bare de gidder. Har selv gått ned 10 kg siden jul, hadde ingen indre motivasjon, men jeg har selvdisiplin. Anonymkode: 88af0...dac Det forutsetter i TS sitt tilfelle at mannen her hjemme og tar ansvar for barna når hun skal ut av huset. Anonymkode: 499f6...dc7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #24 Del Skrevet 1. mai 2022 Siden du er såpass i startfasen ville jeg fokusert på en god gåtur noen kvelder i uken, samt kuttet ut godteri/snacks/flytende kalorier. Kanskje er det ikke mer som skal til. Følg med på vekten noen uker, så kan du heller gjøre større endringer dersom vektnedgangen stagnerer. Anonymkode: e6274...6fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #25 Del Skrevet 8. mai 2022 Jeg har gått ned ca 2 kilo allerede Anonymkode: 3d208...3be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #26 Del Skrevet 8. mai 2022 Be mannen din kjøpe en coachingpakke, fks strongbody.no, entirebody.no eller elitept.no. De lager full pakke til deg, ut fra hva du trenger og klarer og alle lager "vanlig familievennlig mat", men du slipper tenkinga samtidig som du lærer mye. Det koster, men det er en fin investering i deg og familien din. Anonymkode: c97f4...c29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Danseskjørt Skrevet 9. mai 2022 #27 Del Skrevet 9. mai 2022 AnonymBruker skrev (På 27.4.2022 den 12.45): Opptil 100% av vekttapet gjøres med kosthold. Trening er flott for å stramme opp og øke muskelmasse, samt for økt energi og humør, men hvis du vil ned i vekt er det maten som bør være mesteparten av fokuset. Spis ren råvarebasert mat, dropp sukker, stivelse, prosseserte vegetabilske oljer, ferdigmat, halvfabrikata og godteri. Bruk heller en time på å bake brød (helst surdeig, det har lavest påvirkning på blodsukker og minst karbohydrater) og lage knekkebrød enn en time på trening, og få mann og barn med på ukentlig mealprep hver helg. Jeg anbefaler et av programmene til Mari Krogshus, god mat som gjør deg mett uten kcal-fokus, lett å tilpasse for hele familien: https://www.facebook.com/marikrogshushelse Jeg gikk ned 20 kg med dette for 2 år siden, og har holdt vekta uten problemer. Føler meg som et nytt menneske! ❤ Anonymkode: 999e9...487 Hvor mange måltider spiser du på en dag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 9. mai 2022 #28 Del Skrevet 9. mai 2022 AnonymBruker skrev (På 27.4.2022 den 12.39): Det er jeg som har en annen tråd her og mannen ville jeg skulle slanke meg. Hvordan kan jeg finne ut av hva jeg liker å trene? Har ikke trent på lenge! Er det fortsatt vanlig med sykkeltime på treningsstudio? Er det noen andre morsomme gruppetimer jeg burde prøve? Er ikke så glad i løpe på tredemølle og jeg ser for meg at det er bare trente folk som trener med vekter og sånt i den sonen av treningssenteret. Hva er god trening for å komme ned i vekt? Og hvor mye bør jeg spise hver dag for å ligge i underskudd så jeg ikke legger på meg mer? Jeg er ikke veldig overvektig, men har fått litt mer fett de siste årene. Jeg ser for meg at det bare er de spreke og superrente på treningssenter og det skremmer meg egentlig. vil det hjelpe meg å ha en personlig trener? Kanskje det gjør det lettere i starten uff og hva er best av kondisjon og styrke for å miste fett? Anonymkode: 3d208...3be Vil DU slanke deg da? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #29 Del Skrevet 9. mai 2022 AnonymBruker skrev (På 8.5.2022 den 18.47): Be mannen din kjøpe en coachingpakke, fks strongbody.no, entirebody.no eller elitept.no. De lager full pakke til deg, ut fra hva du trenger og klarer og alle lager "vanlig familievennlig mat", men du slipper tenkinga samtidig som du lærer mye. Det koster, men det er en fin investering i deg og familien din. Anonymkode: c97f4...c29 Hvorfor skal han betale når det er hun som er feit? Hun skylder mann og barn å holde seg sunn og frisk Anonymkode: 888b4...095 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå