AnonymBruker Skrevet 27. april 2022 #1 Skrevet 27. april 2022 Jeg føler at jeg er så lei av folk nå. Jeg synes ikke at det finnes folk som vil andre gode ting, eller ønsker andre gode ting. Jeg slet lenge med å komme meg inn på boligmarkedet, slet med jobb, var arbeidsledig i 5 mnd ila korona, så fikk jeg meg ny jobb og så kjøpte jeg en bolig til en ganske bra pris ( er heldig som har stor hage ) og så nå synes jeg at jeg blir uglesett av folk på jobb, ingen venner spør hvordan det går med huset ( jeg fikser det alene ) Og i går så kom en av naboene som jeg TRODDE jeg hadde god kontakt med, og sa at han observerte at jeg hadde kastet plast i feil dunk ( som var løgn, jeg viste han at all plasten min var i boden) og så ser han på hagen min ( jeg er den eneste som har handlet møbler og sånn på rekka, og holder på å lage bed ) og så sier han skal du ha karpedam og eller? Ingenting om at det blir fint, at jeg er velkommen her osv. OG på jobb er de sure for ingen grunn, en dame blir helt rar i trynet når jeg snakker om at jeg fikser opp hjemme, jeg har blitt ganske habil på oppussing og sånt. Men det er ikke noe sånn "gleder meg for dine vegne" eller noe sånt. Men kanskje det er normalt? kanskje folk ikke egentlig GJØR det? Min andre nabo bare sier at ja du handler så mye.. og stakkars deg som har så mye å gjøre. Jeg føler jo meg veldig heldig som har fått en bolig til så god pris. JA det er litt kaos når man flytter inn, men det er så deilig også. Nå venter det ny jobb og. Jeg synes ikke at folk vil meg godt, på en måte. Vanlig?? Hater folk at det ordner seg for enslige mødre som har slitt?? Kanskje jeg bare er sliten nå, for det er jeg, men det hadde vært så deilig om noen bare kunne glede seg litt sammen med meg og være litt hyggelig. Anonymkode: c31ae...41d 1
Raven.Writingdesk Skrevet 27. april 2022 #2 Skrevet 27. april 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg synes ikke at folk vil meg godt, på en måte. Vanlig?? Hater folk at det ordner seg for enslige mødre som har slitt?? Kanskje jeg bare er sliten nå, for det er jeg, men det hadde vært så deilig om noen bare kunne glede seg litt sammen med meg og være litt hyggelig. Anonymkode: c31ae...41d Ja det er klart at hele verden bruker masse energi på å legge enslige mødre for hat. - Fra spøk til alvor: jeg tror kanskje du er mer opptatt av deg selv enn det andre er, og har kanskje noen forventinger til hvordan andre skal møte deg og din suksess. Alle liker en klapp på skuldra og skryt, men at man ikke nødvendigvis får det av naboen eller kollegaen betyr ikke at de ønsker deg noe vondt av den grunn. Så jeg tror kanskje du overtenker, og mangler den positive støtten du ønsker deg i hverdagen? 10
AnonymBruker Skrevet 27. april 2022 #3 Skrevet 27. april 2022 Raven.Writingdesk skrev (Akkurat nå): Ja det er klart at hele verden bruker masse energi på å legge enslige mødre for hat. - Fra spøk til alvor: jeg tror kanskje du er mer opptatt av deg selv enn det andre er, og har kanskje noen forventinger til hvordan andre skal møte deg og din suksess. Alle liker en klapp på skuldra og skryt, men at man ikke nødvendigvis får det av naboen eller kollegaen betyr ikke at de ønsker deg noe vondt av den grunn. Så jeg tror kanskje du overtenker, og mangler den positive støtten du ønsker deg i hverdagen? ja, jeg er ganske sliten nå. 😂 Anonymkode: c31ae...41d
Raven.Writingdesk Skrevet 27. april 2022 #4 Skrevet 27. april 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): ja, jeg er ganske sliten nå. 😂 Anonymkode: c31ae...41d Og det er helt OK. Kommentaren om hagen din var selvfølgelig unødvendig, og det er ingen tvil om at du har gjort det bra, så: Bra jobba! Vær stolt av deg selv! Du er en fighter 👏🏼💐❤️ 1 2
AnonymBruker Skrevet 27. april 2022 #5 Skrevet 27. april 2022 Seriøst jeg opplever det samme. Har valgt å bli kald jeg også til de som er det. Selv er jeg så genuint glad når det ordner seg for noen. Og ditto lei meg om det går galt for noen. (kommer an på selvforskyldt eller ikke da). Men når jeg får hus, jobb osv. Hører ikke et pip. Og mer sure kommentarer på, hvordan fikk DU den jobben a? Med sur mine. Osv osvJeg tror de bare er sult misunnelig og tåler ikke å se andres lykke. Så de får ikke mer gratulerer så mye med ny jobb, så bra👏 av meg lengre om de ikke unner meg litt. Feks jeg fikk masse penger nå. Alltid hatt dårlig råd etter jeg ble syk. Og folk slutter å snakke med meg faktisk. Ikke et pip om at så fint, nå får du fikset badet og kjøpt deg ny bil. Har alltid kjørt i vrak biler.... Og badet er langt på overtid Anonymkode: 7a522...78b 1 1
Daria Skrevet 27. april 2022 #6 Skrevet 27. april 2022 Jeg synes du har i overkant høye forventninger til andres engasjement i ditt liv. De fleste er - i likhet med deg - mest opptatt av sitt eget. Jeg tror aldri jeg har sagt at jeg gleder meg på kollegaers vegne når de snakker om oppussing - fint for dem , for all del, men det trenger de vel ikke meg til å fortelle dem (og ikke er det et tema jeg har hverken interesse for eller peiling på heller, så det er ikke så nærliggende å vise så voldsom interesse for å snakke om det). At du tar det så ille opp at naboen påpeker en feil du mener du ikke har gjort at du faktisk må vise ham at han har tatt feil og tar det som et tegn på at dere har et dårligere forhold enn du trodde, tyder også på at du er i overkant nærtagende og opphengt i andres reaksjoner. Kanskje (antagelig) mente han det bare som vennlig veiledning til en nyinnflyttet fordi han helt oppriktig trodde du hadde misforstått noe, han var nette ute etter på bevisst lyve for å få deg til å føle deg dårlig. Det handler ikke om at andre ikke vil deg vel, de er bare (naturlig nok) ikke like opptatt av deg og ditt som du selv er. 5 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2022 #7 Skrevet 27. april 2022 Daria skrev (5 minutter siden): Jeg synes du har i overkant høye forventninger til andres engasjement i ditt liv. De fleste er - i likhet med deg - mest opptatt av sitt eget. Jeg tror aldri jeg har sagt at jeg gleder meg på kollegaers vegne når de snakker om oppussing - fint for dem , for all del, men det trenger de vel ikke meg til å fortelle dem (og ikke er det et tema jeg har hverken interesse for eller peiling på heller, så det er ikke så nærliggende å vise så voldsom interesse for å snakke om det). At du tar det så ille opp at naboen påpeker en feil du mener du ikke har gjort at du faktisk må vise ham at han har tatt feil og tar det som et tegn på at dere har et dårligere forhold enn du trodde, tyder også på at du er i overkant nærtagende og opphengt i andres reaksjoner. Kanskje (antagelig) mente han det bare som vennlig veiledning til en nyinnflyttet fordi han helt oppriktig trodde du hadde misforstått noe, han var nette ute etter på bevisst lyve for å få deg til å føle deg dårlig. Det handler ikke om at andre ikke vil deg vel, de er bare (naturlig nok) ikke like opptatt av deg og ditt som du selv er. Jeg tror jo at folk har et følelsesliv som ligner litt på mitt, jeg blir feks glad om noen opplever noe fint. Jeg har masse empati. Jeg TRODDE det var normalt. Og om jeg anklager noen, og faktisk sier at jeg SÅ at du gjorde XX, når det ikke er sant, så sier jeg beklager, men det var kona mi som sa det og hun må ha sett feil. Tar null energi liksom. Anonymkode: c31ae...41d
AnonymBruker Skrevet 27. april 2022 #8 Skrevet 27. april 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Seriøst jeg opplever det samme. Har valgt å bli kald jeg også til de som er det. Selv er jeg så genuint glad når det ordner seg for noen. Og ditto lei meg om det går galt for noen. (kommer an på selvforskyldt eller ikke da). Men når jeg får hus, jobb osv. Hører ikke et pip. Og mer sure kommentarer på, hvordan fikk DU den jobben a? Med sur mine. Osv osvJeg tror de bare er sult misunnelig og tåler ikke å se andres lykke. Så de får ikke mer gratulerer så mye med ny jobb, så bra👏 av meg lengre om de ikke unner meg litt. Feks jeg fikk masse penger nå. Alltid hatt dårlig råd etter jeg ble syk. Og folk slutter å snakke med meg faktisk. Ikke et pip om at så fint, nå får du fikset badet og kjøpt deg ny bil. Har alltid kjørt i vrak biler.... Og badet er langt på overtid Anonymkode: 7a522...78b Ja, ikke sant? Har en veninne som jeg pleide å sende snapper til, men så begynte hun å svare surt med at " Misunner deg den xx altså." "jeg kommer aldri til å få ditt eller datt.." "jeg har ikke sånn jeg.. " aldri noe glede. Og så gjorde jeg den store feilen ved å sende henne en snap der jeg holdt på med noen planter mens hun hadde korona, og det ble så kleint at jeg sa unnskyld etterpå. beklager at jeg sendte deg den snappen, vet at du er syk og at du liker å plante. gidder ikke mer. 🤪 Anonymkode: c31ae...41d 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2022 #9 Skrevet 27. april 2022 Daria skrev (14 minutter siden): Jeg synes du har i overkant høye forventninger til andres engasjement i ditt liv. De fleste er - i likhet med deg - mest opptatt av sitt eget. Jada, sikkert normalt å forvente at ingen er interessert, ingen bryr seg osv. 🤦♀️ Anonymkode: c31ae...41d
Daria Skrevet 27. april 2022 #10 Skrevet 27. april 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg tror jo at folk har et følelsesliv som ligner litt på mitt, jeg blir feks glad om noen opplever noe fint. Jeg har masse empati. Jeg TRODDE det var normalt. Og der ligger antagelig litt av problemet ditt - du forventer at alle andre er og oppfører seg på samme måte som deg. Jeg kan også glede meg når andre opplever noe fint, men deg faller meg ikke nødvendigvis naturlig å påpeke det eller gjøre noe stort nummer ut av det. Å snakke om følelser eller gi komplimenter ligger ikke for alle, det trenger ikke handle om empati eller at de ikke bryr seg, man bare håndterer ting forskjellig. Selv synes jeg det fort blir i overkant når noen er veldig entusiastiske på mine vegne, men jeg skjønner jo at det er deres måte å være på og forventer ikke at de skal reagere akkurat som jeg ville gjort. 4 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2022 #11 Skrevet 27. april 2022 Daria skrev (Akkurat nå): Og der ligger antagelig litt av problemet ditt - du forventer at alle andre er og oppfører seg på samme måte som deg. Jeg kan også glede meg når andre opplever noe fint, men deg faller meg ikke nødvendigvis naturlig å påpeke det eller gjøre noe stort nummer ut av det. Å snakke om følelser eller gi komplimenter ligger ikke for alle, det trenger ikke handle om empati eller at de ikke bryr seg, man bare håndterer ting forskjellig. Selv synes jeg det fort blir i overkant når noen er veldig entusiastiske på mine vegne, men jeg skjønner jo at det er deres måte å være på og forventer ikke at de skal reagere akkurat som jeg ville gjort. poenget mitt er jo at opplever at folk er på motsatt ende av empati, og ikke unner meg det fine som skjer. Anonymkode: c31ae...41d
Daria Skrevet 27. april 2022 #12 Skrevet 27. april 2022 Det er ingenting i HI som tyder på at folk ikke unner deg det som skjer, er uempatiske eller ugleser deg på noen måter - alt du har å vise til er at de ikke er så interesserte og gir deg så mye oppmerksomhet som du ønsker. 3 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2022 #13 Skrevet 27. april 2022 Daria skrev (1 time siden): Det er ingenting i HI som tyder på at folk ikke unner deg det som skjer, er uempatiske eller ugleser deg på noen måter - alt du har å vise til er at de ikke er så interesserte og gir deg så mye oppmerksomhet som du ønsker. Nei vel, ha en fin dag Anonymkode: c31ae...41d
AnonymBruker Skrevet 27. april 2022 #14 Skrevet 27. april 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): poenget mitt er jo at opplever at folk er på motsatt ende av empati, og ikke unner meg det fine som skjer. Anonymkode: c31ae...41d Jeg er enig i det Daria skriver. Har det forresten slått deg at de tingene du nevner her - oppussing, jobb og bolig - er noe de aller fleste driver med/har? Slik at det ikke oppfattes så ekstraordinært at en kollega pusser opp eller har gjort noen ekstra innkjøp? Jeg forstår faktisk ikke hvorfor du ønsker så mye ros for dette. Det er helt vanlige ting. Roser du feks folk for å spise middag? Anonymkode: b537d...d11 6
AnonymBruker Skrevet 27. april 2022 #15 Skrevet 27. april 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Nei vel, ha en fin dag Anonymkode: c31ae...41d Usj, syntes faktisk du fremstår som ekstremt selvopptatt og oppmerksomhetssyk i denne tråden. Ikke noe vits å svare Daria frekt heller, da det hun sier virker spot on. Verden spinner ikke rundt deg, og du er ikke 5år lenger. slutt å fisk etter kompliment fra andre for at du gjør hverdagslige ting som alle andre. Gjør ting for å glede deg selv ikke for å vise deg frem. Du overtenker.. og tenker kun på deg selv. Voks opp, Nyt livet og den nye boligen din istedet. Anonymkode: 80592...100 7
Rosatoast Skrevet 28. april 2022 #16 Skrevet 28. april 2022 (endret) Last ned appen "Tankevirus" Og se de kortfilmene som ligger i appen. Tror du kan lære mye av å se på de Endret 28. april 2022 av Rosatoast
AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #17 Skrevet 29. april 2022 AnonymBruker skrev (På 27.4.2022 den 18.36): Jeg er enig i det Daria skriver. Har det forresten slått deg at de tingene du nevner her - oppussing, jobb og bolig - er noe de aller fleste driver med/har? Slik at det ikke oppfattes så ekstraordinært at en kollega pusser opp eller har gjort noen ekstra innkjøp? Jeg forstår faktisk ikke hvorfor du ønsker så mye ros for dette. Det er helt vanlige ting. Roser du feks folk for å spise middag? Anonymkode: b537d...d11 Hun har ikke skrevet at hun vil ha ros. Hun skriver at det virker som folk ikke unner henne det hun har fått til. Og det har hun jo god grunn til, når folk klarer å bli sure fordi hun driver i hagen. Og hvor jævlig vanskelig er det å si gratulerer med nytt hus, gratulerer med ny bil, den var kul. Helt normal folkeskikk spør du meg. Og når du da opplever sure miner, som der kommer du i den nye bilen din, i sur tone. Jag, jeg får aldri kjøpt meg hus, på en snurt måte. Ja da har TS god grunn til å tolke det som at det hun trodde var gode venner ikke unner hun at ting går bra etter at mye har gått galt. Den måten hun opplever, vitner om smålighet, sjalusi og ikke unne sin neste en glede i livet. Feks kjenner en, som mister alle barndomsnompisene som hadde vart i 20 år. De vokste opp sammen. Han vant noen mill i lotto kjøpte drømme bilen og spanderte tidenes fest på vennene sine. Vet du hva de sa, han var svær for å kjøre jålebil, og hadde fest for å vise frem pengene sine. Han ville jo bare ha det kult med beste kompis gjengen. Jeg var vitne til det de sa. Så jeg ble så forbanna på dem med en gang. Og ba de skjerpe seg. Fordi jeg også hadde snakket med han, og at han fortsatt var den samme før han vant. Og at selv hadde kommet til å kjøpe drømmebilen, og sørge for en kul kveld med gjengen. Han har aldri vært typen til å vise seg frem og er det fortsatt ikke. Heldigvis etter tordentalen, så tok de kontakt og ba om unnskyld. Skikkelig dårlig oppførsel er det. Og jeg lover de som sutrer mest, der er også de som prøver å høste flest kommentarer når det går bra med dem. Og skryter høylytt om det til alt og alle. Men selv ikke klarer å komme med en hyggelig komentar. Anonymkode: 7a522...78b
AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #18 Skrevet 29. april 2022 Enig med Daria. De fleste over 30 år er DRIT LEI av å høre om andres oppussing, hagearbeid, innkjøp av nye møbler osv. eneste gangen det er interessant er akkurat når man driver med det selv 😂 Ellers er det snork…. Anonymkode: ddbc0...87e 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #19 Skrevet 29. april 2022 Dette er nok litt som ned babyer. Stort for foreldre og besteforeldre, men ikke akkurat noe andre er særlig opptatt av. Koster lite å gratulere ja, men man kommer gjerne ikke på at det skal være så spesielt. Iallefall ikke om man har hatt egen bolig og pusset opp i årevis. Da har man gjerne glemt at det var stort å få egen bolig. Samme med jobb. Anonymkode: 5009b...de6 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå