AnonymBruker Skrevet 27. april 2022 #1 Skrevet 27. april 2022 ...selvom det ikke er feiring? Her så fikk ikke 5 åringen gave fra verken tanter eller onkler. De sier alltid at hun får neste gang vi treffes, men det går alltid i glemmeboken. Jeg gir selvsagt alltid til mine. Det er jo BARN det er snakk om. Det er da ikke for å glede de voksne. Hva med dere? Anonymkode: cd9dd...f42
Arkana Skrevet 27. april 2022 #2 Skrevet 27. april 2022 (endret) Ja, de får alltid gave. Skal sies at alle våre nevøer og nieser bor på en annen kant av landet og vi feirer sjelden med dem slik at gaver må sendes/settes inn på konto, så i vår situasjon ville det uansett være rart å si at vi gir neste gang vi sees. Jeg tenker at det er unødvendig å bruke energi på å klage eller gruble over dette, de har jo ikke gjort det av vond vilje. De har oppriktig glemt og sånn er det bare. De fleste norske barn får ikke akkurat for lite gaver uansett og jeg tviler sterkt på at barnet ditt en gang husker at tante og onkel ikke kom med gave (mine barn har i alle fall aldri nevnt det hvis det har skjedd her). Endret 27. april 2022 av Arkana 1
DrueSmoothie Skrevet 27. april 2022 #3 Skrevet 27. april 2022 Ja de får alltid gaver til både jul og bursdager enten vi treffes eller ikke. I tillegg har jeg også de siste årene sendt dem noen hundrelapper til "feriepenger" som litt ekstra lommepenger for ferien Sistnevnte hadde kanskje ikke vært like aktuelt dersom jeg hadde hatt egne barn
Majkin Skrevet 27. april 2022 #5 Skrevet 27. april 2022 27 minutter siden, AnonymBruker said: ...selvom det ikke er feiring? Her så fikk ikke 5 åringen gave fra verken tanter eller onkler. De sier alltid at hun får neste gang vi treffes, men det går alltid i glemmeboken. Jeg gir selvsagt alltid til mine. Det er jo BARN det er snakk om. Det er da ikke for å glede de voksne. Hva med dere? Anonymkode: cd9dd...f42 Jeg er kun tante til en og hun får selvfølgelig gave enten det feires eller ikke, har to barn selv og hadde blitt veldig skuffa over familien om dem ikke ga gave om de på forhånd hadde nevnt det.
AnonymBruker Skrevet 27. april 2022 #6 Skrevet 27. april 2022 Ja, har bare fire. Min bror glemmer alltid min ene(for han kan ikke være med å feire), da sier jeg rett ut at han må ta med presang (« gjerne nasa-genser fra HM») noen dager før vi ses igjen. Det setter han pris på 😀 Anonymkode: 10e55...75e
AnonymBruker Skrevet 27. april 2022 #7 Skrevet 27. april 2022 Alltid til jul, men ikke til bursdag med mindre det er et selskap. Det hører med at jeg har søsken som bor et lite stykke unna, og det er dermed litt styr å skulle levere gave utenom selskap. Jeg har en søster som alltid er flink til å invitere, samt at jeg alltid inviterer selv, men hun siste er utrolig surrete på alt av begivenheter, og hun er heller ikke en får til å organisere overlevering av gaver selv. Anonymkode: d0255...8a9
AnonymBruker Skrevet 27. april 2022 #8 Skrevet 27. april 2022 Ja. Det koster oss mange tusen i året. Og vi bor langt unna, så krever en del logistikk. I tillegg hører vi veldig sjeldent takk (fra foreldrene, barna er små). Men likevel, det er barn, og jeg husker selv spenningen rundt bursdag da jeg var liten, så vi fortsetter. Anonymkode: 7b4e6...4a5
AnonymBruker Skrevet 27. april 2022 #9 Skrevet 27. april 2022 Nei, det er det slutt med. Hverken jul eller bursdagsgaver. Anonymkode: afd87...4d1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2022 #10 Skrevet 27. april 2022 Ja, de får alltid gave. Jeg har opplevd at mannens brødre er dårlige på å huske på gaver, og det irriterer meg. Spesielt siden vi har husket på gaver til deres barn i alle år (de har mye eldre barn enn oss). Så kommer det plutselig noe penger på konto fire måneder etter bursdagen til våre barn.. Anonymkode: d8a22...512
Grüner Skrevet 27. april 2022 #11 Skrevet 27. april 2022 Ja, de får gaver til bursdag og til jul, men jeg husker at jeg selv sluttet å få gaver av tanter og onkler etter at jeg var konfirmert, og tenker at jeg også vil slutte å gi gaver etter hvert når mine tantebarn blir store.
AnonymBruker Skrevet 27. april 2022 #12 Skrevet 27. april 2022 Frem til de blir 18, men så har jeg bare 2 da og det blir bare rundt 500 pr gave så det gjør ikke alt for vondt i lommeboka. Anonymkode: 51b5f...d30
AnonymBruker Skrevet 27. april 2022 #13 Skrevet 27. april 2022 Ja, men det har også blitt glemt. Og jeg gir ikke til søsken som jeg gav til å ÅRESVIS for flere barn som ikke gir tilbake til mitt ene 😅😶🌫️ Men nå har vi andre avtalt å sende Vippskrav til hverandre på en gitt sum så vi ikke glemmer det bort. Anonymkode: 403dd...0f5
AnonymBruker Skrevet 27. april 2022 #14 Skrevet 27. april 2022 Vi vippser penger til de av våre som bor andre steder. Jeg kjører regelen "ingen selskap, ingen gave" til alle som bor her, både venner og familie, barn og voksne. Anonymkode: 1e57e...b7f
Tiramy Skrevet 27. april 2022 #15 Skrevet 27. april 2022 Ja, det gjør jeg. Hvis jeg planlegger å reise dit rundt bursdagen så får de gaven når jeg er der. Hvis ikke så sender jeg enten gaven, vippser penger eller ber foreldrene kjøpe for meg.
AnonymBruker Skrevet 27. april 2022 #16 Skrevet 27. april 2022 Ja! Har to stykker på andre siden av landet. Det er 1 og 5 år, og jeg sender alltid gave i posten til de. Min tre barn får aldri noe tilbake. Eller noen ganger får én av de gave og ikke de to andre. Akkurat det siste der irriterer meg. Anonymkode: 844c7...c4f
powerpuffen Skrevet 27. april 2022 #17 Skrevet 27. april 2022 Har ingen tantebarn, men min fetter og kusine kaller meg og samboer for onkel og tante. De har ingen reelle onkler eller tanter i nærheten. De får hvert år av oss.
AnonymBruker Skrevet 27. april 2022 #19 Skrevet 27. april 2022 Ja, selvfølgelig. Det skal sier at jeg er tante til tre, men det er kun to av dem som får gave. Dette er fordi jeg ikke har noe forhold eller kontakt med min søster og det tantebarnet. Men de to andre er små og de kommer hvert fall til å få gave om de feirer eller ei. Anonymkode: c076d...3c3
Jytte Skrevet 27. april 2022 #20 Skrevet 27. april 2022 (endret) Når de var små fikk de gaver, men nå er begge av typen minst mulig forbruk så de vil ikke ha gaver mer. Ga litt når de studerte, men det var penger. Ikke til bursdag og jul, men ellers i året. Nå tjener de ok, men ser fremdeles på gaver som forbruk av unødvendige ting. Har hendt jeg har gitt en konfekt eller noe, men sjeldent. Endret 27. april 2022 av Jytte
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå