Gjest Bullabu Skrevet 27. april 2022 #1 Skrevet 27. april 2022 (endret) En ex av meg har hver 3.mnd. ca i snart 7 år( siden det ble slutt), kontaktet meg med"hei, går det bra med deg?".....han kontakter meg via mange forskjelkige kanaler...gift og barn har han og...........er dette nok til å anmelde han? Blokkerer han etterhvert og svarer han aldri, men han oppretter nye tlf.nr.osv......hvor syk er han, liksom ....... Endret 27. april 2022 av Bullabu
AnonymBruker Skrevet 27. april 2022 #2 Skrevet 27. april 2022 Har han gjort noe galt med deg før eller etter bruddet? Anonymkode: 2a1e0...c09
AnonymBruker Skrevet 27. april 2022 #3 Skrevet 27. april 2022 Hvis han ikke har skadet deg, ville jeg svart at det går fint, men at du ikke ønsker kontakt og at du ber om at han respekterer dette. Anonymkode: 2a1e0...c09 2
AnonymBruker Skrevet 27. april 2022 #4 Skrevet 27. april 2022 Altså.. Helt normalt er det ikke, men samtidig litt vanlig også. Jeg har noen ekser eller menn som bare har prøvd seg og blitt avvist som av og til - mistenker i fylla - fyrer avgårde bare et "hei:)" eller hvordan går det med deg. Jeg mistenker også at noen av disse er sånne som gjør det med flere kvinner de har på telefonlisten, og chatter med den første som gidder å svare, og garantert hadde utvekslet sexy meldinger og kanskje til og med møttes for sex om de ville. Jeg vet dette, for de gangene jeg svarer sånne, så går det i den retningen. Om det er nok til å anmelde kan bare politi svare på. Føler du deg redd? Du kan jo evt kontakte kona og be henne få han til å slutte? Anonymkode: 47e2e...c0c
AnonymBruker Skrevet 27. april 2022 #5 Skrevet 27. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Altså.. Helt normalt er det ikke, men samtidig litt vanlig også. Jeg har noen ekser eller menn som bare har prøvd seg og blitt avvist som av og til - mistenker i fylla - fyrer avgårde bare et "hei:)" eller hvordan går det med deg. Jeg mistenker også at noen av disse er sånne som gjør det med flere kvinner de har på telefonlisten, og chatter med den første som gidder å svare, og garantert hadde utvekslet sexy meldinger og kanskje til og med møttes for sex om de ville. Jeg vet dette, for de gangene jeg svarer sånne, så går det i den retningen. Om det er nok til å anmelde kan bare politi svare på. Føler du deg redd? Du kan jo evt kontakte kona og be henne få han til å slutte? Anonymkode: 47e2e...c0c Glemte å legge til at disse fyrer avgårde "hei" uten at jeg har svart. Jeg har lange meldingslister fra noen på messenger hvor det kun er de som skriver Hei, og så tre måneder etterpå er det et hei hvordan går det og seks måneder etterpå er det et hei igjen. Sånn 10 sånne på rad. Så jeg har møtt typen. Det er jævlig rart, men som sagt ikke helt uvanlig heller. Men det er et hakk lengre når man skifter nummer for å gjøre det!! Mulig han har en utro-telefon og at du ikke er den eneste han plager. Anonymkode: 47e2e...c0c 1
Gjest Bullabu Skrevet 27. april 2022 #6 Skrevet 27. april 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Har han gjort noe galt med deg før eller etter bruddet? Anonymkode: 2a1e0...c09 Han har fulgt etter meg i bil rett etter bruddet, stått utenfor vinduet mitt på kveldstid, ringt på og ville prate....Han fikk ikke inn....
Gjest Bullabu Skrevet 27. april 2022 #7 Skrevet 27. april 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvis han ikke har skadet deg, ville jeg svart at det går fint, men at du ikke ønsker kontakt og at du ber om at han respekterer dette. Anonymkode: 2a1e0...c09 Politiet sa at jeg i k k e skulle svare slike folk.....
Gjest Bullabu Skrevet 27. april 2022 #8 Skrevet 27. april 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvis han ikke har skadet deg, ville jeg svart at det går fint, men at du ikke ønsker kontakt og at du ber om at han respekterer dette. Anonymkode: 2a1e0...c09 Dette har nå pågått siden 2015...hver 3.e mnd.....dette er jo ikke normalt.......
Gjest Bullabu Skrevet 27. april 2022 #9 Skrevet 27. april 2022 (endret) Hei, ts her, siden dette har pågått siden 2015, hver tredje måned, tenk nå...siden 2015......så synes jeg dette har gått over stokk og stein..har så lyst til å anmelde han, men er grunnlaget bra nok? Føler meg ikke redd akkurat, men kanskje bittelitt, får aldri fred i mitt liv liksom, det er plagsomt og litt irriterende.. Endret 27. april 2022 av Bullabu
Gjest Bullabu Skrevet 27. april 2022 #10 Skrevet 27. april 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Altså.. Helt normalt er det ikke, men samtidig litt vanlig også. Jeg har noen ekser eller menn som bare har prøvd seg og blitt avvist som av og til - mistenker i fylla - fyrer avgårde bare et "hei:)" eller hvordan går det med deg. Jeg mistenker også at noen av disse er sånne som gjør det med flere kvinner de har på telefonlisten, og chatter med den første som gidder å svare, og garantert hadde utvekslet sexy meldinger og kanskje til og med møttes for sex om de ville. Jeg vet dette, for de gangene jeg svarer sånne, så går det i den retningen. Om det er nok til å anmelde kan bare politi svare på. Føler du deg redd? Du kan jo evt kontakte kona og be henne få han til å slutte? Anonymkode: 47e2e...c0c Ok, hvor lenge/mange år har disse prøvd seg? Dette med meg har pågått i over 7 år....
AnonymBruker Skrevet 27. april 2022 #11 Skrevet 27. april 2022 Bullabu skrev (3 minutter siden): Hei, ts her, siden dette har pågått siden 2015, hver tredje måned, tenk nå...siden 2015......så synes jeg dette har gått over stokk og stein..har så lyst til å anmelde han, men er grunnlaget bra nok? Føler meg ikke redd akkurat, men kanskje bittelitt, får aldri fred i mitt liv liksom, det er plagsomt og litt irriterende.. Kan du snakke med noen i familien hans og be dem om å ta det med han? Hvis han lever et ellers oppegående liv så regner jeg med at han ikke ønsker å stå for dette utad. Anonymkode: ccd3e...976
Gjest Bullabu Skrevet 27. april 2022 #12 Skrevet 27. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kan du snakke med noen i familien hans og be dem om å ta det med han? Hvis han lever et ellers oppegående liv så regner jeg med at han ikke ønsker å stå for dette utad. Anonymkode: ccd3e...976 Hei, jo kanskje det ja!
Gjest Geitis Skrevet 27. april 2022 #13 Skrevet 27. april 2022 Du kan jo uansett snakke med politiet hvis du finner det veldig plagsomt. Det er jo ikke noe kriminelt som foregår her så vidt jeg kan se, men kan hende politiet kan snakke med han om å kutte ut å ta kontakt med deg? Jeg har opplevd lignende, følte meg ikke truet, men det var jo noe ubehagelig og rart over det hele. Det gikk over 10 år før han sluttet, jeg vet ikke hvorfor, men det gikk over helt av seg selv i mitt tilfelle da.
Gjest Bullabu Skrevet 27. april 2022 #14 Skrevet 27. april 2022 Geitis skrev (5 minutter siden): Du kan jo uansett snakke med politiet hvis du finner det veldig plagsomt. Det er jo ikke noe kriminelt som foregår her så vidt jeg kan se, men kan hende politiet kan snakke med han om å kutte ut å ta kontakt med deg? Jeg har opplevd lignende, følte meg ikke truet, men det var jo noe ubehagelig og rart over det hele. Det gikk over 10 år før han sluttet, jeg vet ikke hvorfor, men det gikk over helt av seg selv i mitt tilfelle da. Men er det sikkert at dette ikke er kriminelt? Det er jo plagsom og uønsket oppmerksomhet..det står i lovdata at det kan straffes når atferden er plagsom og uønsket....
Gjest Geitis Skrevet 27. april 2022 #15 Skrevet 27. april 2022 Tror ikke meldinger med «hei, hvordan går det med deg» hver tredje måned er graverende nok til at det er kriminelt under loven, hadde vert noe annet om han fortsatt fulgte etter deg for eksempel, men jeg bare synser. Det er jo bare å ta kontakt med politiet å høre hva de sier.
Gjest Bullabu Skrevet 27. april 2022 #16 Skrevet 27. april 2022 (endret) Geitis skrev (10 minutter siden): Tror ikke meldinger med «hei, hvordan går det med deg» hver tredje måned er graverende nok til at det er kriminelt under loven, hadde vert noe annet om han fortsatt fulgte etter deg for eksempel, men jeg bare synser. Det er jo bare å ta kontakt med politiet å høre hva de sier. Det står i paragraf 266 i lovdata: "den som ved plagsom eller uønsket atferd forfølger en person eller krenker en annens fred straffes....". Ja, jeg synes han krenker min fred! Det står også om at noen gjentatte ganger kontakter noen slik at det skapes engstelse eller frykt så er dette straffbart, og ja, jeg er litt engstelig....med tanke på at han har vært innlagt på psykiatrisk avdeling før mange ganger... Endret 27. april 2022 av Bullabu
AnonymBruker Skrevet 27. april 2022 #17 Skrevet 27. april 2022 Blokker da vel. Og hva om han bare vil chatte? Men sletter ikke logger. De vil ha gamle logger for å kunne si hei til gamle flammer senere. Ta det som et kompliment. Han tenker fortsatt på deg. Anonymkode: 1f7f9...2b4
Gjest Bullabu Skrevet 27. april 2022 #18 Skrevet 27. april 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Blokker da vel. Og hva om han bare vil chatte? Men sletter ikke logger. De vil ha gamle logger for å kunne si hei til gamle flammer senere. Ta det som et kompliment. Han tenker fortsatt på deg. Anonymkode: 1f7f9...2b4 Har blokkert, men han har nye numre stadig....dessuten er det ikke et kompliment etter 7 år, da han har vært innlagt på psykiatrisk avdeling før så er jeg litt engstelig
AnonymBruker Skrevet 27. april 2022 #19 Skrevet 27. april 2022 Bullabu skrev (1 time siden): Det står i paragraf 266 i lovdata: "den som ved plagsom eller uønsket atferd forfølger en person eller krenker en annens fred straffes....". Ja, jeg synes han krenker min fred! Det står også om at noen gjentatte ganger kontakter noen slik at det skapes engstelse eller frykt så er dette straffbart, og ja, jeg er litt engstelig....med tanke på at han har vært innlagt på psykiatrisk avdeling før mange ganger... Men for å klassifiseres som UØNSKET atferd, må du jo for pokker klare å SI DET TIL HAN? Skriv en melding tilbake, noe det ikke virker som du har gjort, og svar at "dine tekstmeldinger er meget uønsket og jeg vil at du slutter med dem umiddelbart og aldri kontakter meg igjen!" Har du noensinne prøvd det? Eller er du sånn typisk konfliktsky som 99% av kvinnene her på KG er? Anonymkode: 01185...d77
Gjest Bullabu Skrevet 27. april 2022 #20 Skrevet 27. april 2022 (endret) AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Men for å klassifiseres som UØNSKET atferd, må du jo for pokker klare å SI DET TIL HAN? Skriv en melding tilbake, noe det ikke virker som du har gjort, og svar at "dine tekstmeldinger er meget uønsket og jeg vil at du slutter med dem umiddelbart og aldri kontakter meg igjen!" Har du noensinne prøvd det? Eller er du sånn typisk konfliktsky som 99% av kvinnene her på KG er? Anonymkode: 01185...d77 Jeg har gjort det!!! Etter det kontaktet jeg politiet, de sa at jeg ikke skulle svare mere!! Endret 27. april 2022 av Bullabu
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå