Gå til innhold

Hva syns du om grågrønt kjøkken, sånt fra ikea (bilde)?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syntes fargen er grei, men ville nok ikke gått for den fargen dersom dere pusser opp med tanke på salg :) 

En slik farge krever at alt av interiør harmonerer, og som kjøper så er det litt kjipt å risikere å måtte bytte ut alt av møbler og interiør fordi kjøkkenet ikke passer med paletten for øvrig (da hadde det nok vært billigere å bytte ut kjøkkenet :P) Det er LANGT enklere å male en vegg dersom du vil tilføre litt farge til hjemmet. 

Anonymkode: bfff8...877

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ikke bare bare. Veldig vanskelig å finne maling som sitter skikkelig. 

Anonymkode: 25fd8...3eb

Da gjør du det ikke skikkelig.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hva for no rare holdninger til hvitt er det her inne? Hvitt er tidløst, klassisk og pent. Høyglans er best hvis du har barn, det er slitesterkt og lett å rengjøre.

Anonymkode: 24c24...ead

Flere mente nok at hvitt høyglans var utrolig vakkert og fint for 5 år siden, når det var moten. Og om 5 år så er grønt kjøkken 'utrolig stygt og på vei ut'. 

Anonymkode: 56dd7...803

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nydelig! Men minner meg om huset jeg ikke fikk tilslag på etter visning. 😥  Det hadde akkurat dette kjøkkenet fra Ikea som jeg falt pladask for. 

Anonymkode: d51c6...978

Skrevet

Jeg liker det, men nå har jeg ca denne fargen på kjøkkenet selv. 😁

Vi byttet kjøkkenet for snart 6 år siden og er fortsatt ikke lei. 

AnonymBruker
Skrevet

Har dette på vaskerommet! Liker fargen veldig godt! ❤️Vi har sorte håndtak og trebenkeplate i eik 

Anonymkode: bbc45...256

AnonymBruker
Skrevet

Nydelig farge, og veldig i tiden. Jeg tror veldig mange vil like et kjøkken i den fargen. Hvit høyglans har vel vært ut lenge? Jeg ville vært mer bekymret for salg med hvitt kjøkken. Gå for det grønne. 

Anonymkode: ccf2f...8a6

• Liker 2
Skrevet
Mamajune11 skrev (13 timer siden):

Hvis dere skal flytte innen 3-5 år hadde jeg ikke lagt penger i nytt kjøkken. 

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg synes det var fint. En rolig og deilig farge. 

Men vet ikke om det er lurt å investere i et kjøkken hvis dere skal flytte om få år. 

Anonymkode: eb7dd...940

Kan være en stor fordel å ha nyere kjøkken ved salg. 3-5 år er dessuten ikke så kort tid, så er jo forståelig at man vil ha et kjøkken man trives med den tiden.

Skrevet

Ville gått for hvitt, men ikke høyglans.

• Liker 3
Gjest loveli
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Vi hadde i utgangspunktet tegnet kjøkkenet vårt med de frontene, men ombestemte oss rett før bestilling. Syns det er veldig fint, MEN lettere og billigere å male om en grønn vegg hvis vi blir lei enn et helt grønt kjøkken. Vi byttet om til hvite fronter (Sävdal tror jeg det heter?) og har malt ca samme grønnfarge på veggen. 

Anonymkode: dc2a1...aa9

Det vil jeg si var et godt valg! 🤗

Da beholder man det koselige uttrykket, uten at kjøkkenet i seg selv gjør mye ut av seg og muligens skremmer potensielle kjøpere.

Det jeg ikke skjønner helt er at kjøkkenstammene er hvite når dørene er grønne. Skal man ikke sette på fargede lister på skapstammene ut mot dørene? Det må jo se ganske shabby ut med grønne dører på hvite stammer, for stammene synes jo delvis bak dørene i glipene som oppstår? Hm...

AnonymBruker
Skrevet

Fin farge synes jeg. Hadde glatt valgt det kjøkkenet fremfor nåværende kjøkken vi har i hvit høyglans! Grusomt. Eneste som er greit å ha i bakhodet- grønt har vært vanvittig populært som farge i alle rom siste par årene. Og når man bombanderes med en farge kan man gå lei. Først var det minty breeze. Så skulle alle ha Laurbær, Soft Teal eller Exhale. Jeg som hadde malte stua grønn rett før det ble poppis er ganske lei grønt nå😅 

Anonymkode: 63cc2...2b6

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Det er bare frontene, listene og panelene som blir grønne om vi velger den fargen, stammene er hvite.

Var i grunn derfor vi egentlig tenker høyglans, både fordi det er mer nøytralt. Og fordi vi har små barn, og da blir rengjøring enklere.  Da blir det høyglans med sånne trykk dører så det blir helt slett og enkelt å vaske.

Anonymkode: 45021...22a

Vil advare deg mot å kjøpe høyglans om du tenker det gjør rengjøring lettere. Vårt forrige kjøkken var ti ganger enklere å holde rent enn det hvite høyglanskjøkkenet vi har nå. Alle fingermerker synes (man er vanligvis ikke hvit på hendene om man er skitten..), jeg har aldri vasket kjøkkenfrontene så ofte som jeg gjør nå. 

Anonymkode: 63cc2...2b6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg elsker den fargen! Ville gjerne hatt den på kjøkkenet selv, men mannen min er ikke enig. Tror det er en farge man enter liker eller misliker. Om det vil hindre noen fra å kjøpe boligen din er jo derimot umulig å si...

Anonymkode: e4391...67b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en sofa i den fargen. Elsket den i ca tre måneder. Nå etter et år er jeg virkelig lei. 

Fargen er veldig mye mer dominerende enn man tenker over. Vanskelig å få harmoni hjemme uten å putte inn enda mer turkis/grønn. 

Anonymkode: e7da7...224

AnonymBruker
Skrevet

Personlig synes jeg ikke det er noe fint, men nå er det heller ikke jeg som skal bo der. Om jeg skulle kjøpe en bolig så er det ikke fargen på kjøkkenet som er avgjørende for om jeg vil kjøpe det eller ikke. 

Anonymkode: dc271...0aa

Annonse
Skrevet

Smak er individuelt. Jeg ville pusset opp slik jeg ville ha det, for du kommer ærlig talt ikke til å treffe på noe alle andre liker. Så sørg for at du liker det. 

Jeg synes hvitt kjøkken er ekstremt stygt og kjedelig. Og spesielt hvis man putter på høyglans. Grøsser av tanken. Og det blir av mange sett som tidløst (sjelløst i mitt hode). Jeg skjønner heller ikke dem som blir lei av farger. Det gjør ikke jeg. Jeg blir lei av farger jeg ikke liker i utgangspunktet, men når jeg har valgt noe jeg liker, så er det fordi jeg liker det. Så da blir jeg ikke lei.

Jeg tror neppe du taper noe på å pusse opp med ikeas grønne kjøkken. Så lenge du får en harmonisk farge på veggene, så tror jeg det står seg fint. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Keg hadde elsket det grønne kjøkkenet og hatet ett hvitt høyglanskjøkken. 💚

Anonymkode: 590d6...0ee

• Liker 2
Skrevet

Ta den fargen på kjøkkenet hvis du vil det. Jeg synes den er fin! Det er jo du som skal bo der i tre - fem år fram i tid, og da må du trives. Drit i hva neste eier av leiligheten vil like eller ikke. Det er du som bor der nå!

• Liker 2
Skrevet

Det var kjempefint! Vi valgte sort kjøkken, og jeg angrer!

Skrevet

Jeg syns fargen er lekker. Sitter å vurderer å male/bytte frontene på det hvite kjøkkenet vårt og da er den fargen en av favorittene. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...