Gå til innhold

Blir seriøst gal av alle sykdommer🤣

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I oktober i fjor fikk barna feber,  jeg bihulebetennelse. November fikk vi korona. Starten av februar fikk vi omgangssyke. Noen uker etter fikk vi korona. For noen uker siden hadde vi kraftig influensa. Nå etter en uke i barnehagen har vi omgangssyke på nytt. Lurer på når det tar slutt 🤣

Flere som har hatt mye nå?

Anonymkode: fb514...49a

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

I oktober i fjor fikk barna feber,  jeg bihulebetennelse. November fikk vi korona. Starten av februar fikk vi omgangssyke. Noen uker etter fikk vi korona. For noen uker siden hadde vi kraftig influensa. Nå etter en uke i barnehagen har vi omgangssyke på nytt. Lurer på når det tar slutt 🤣

Flere som har hatt mye nå?

Nei har hatt ingenting jeg/ vi som bor i samme hus

Anonymkode: 9f6e4...3c8

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Føler vi ikke har vert friske siden august i fjor.. Drittlei 😅 men skal ikke klage, vi har ikke vert alvorlig syke. Er bare litt slitsomt med alle sykedagene og alt som må avlyses. 

Anonymkode: f6835...6b3

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jenta vår på 17 måneder startet i barnehagen akkurat da hun var 1 år. Siden da har hun gått én uke i barnehagen, så blitt syk og vært hjemme 3-5 dager. Hun har aldri gått mer enn 1 uke sammenhengende i barnehagen før hun blir syk igjen. Hun har hatt RS-virus, vi alle har hatt covid, omgangssyke, influensa, ørebetennelse, osv. osv. Nå er vi i en uke hvor hun er syk igjen. Eller, hun har 38 i feber, men er helt fin utenom dette. Ingenting annet enn temperaturen som tilsier at hun er dårlig. Men det er klart hun er hjemme fra barnehagen. 

Vi håper intenst dette vil ta slutt snart. Føles håpløst å være så mye borte fra jobb (vi deler på omsorgsdagene, men blir uansett mye).

Blir det vanligvis langt bedre etter 1 år i barnehagen?

Anonymkode: b3910...ed4

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Siden august har vi kun hatt barna i barnehage i to uker i strekk 3 ganger. Flere runder med omgangssyke, lungebetennelse osv.

Anonymkode: 501d5...71c

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Veldig mye sykdom siden august her også på 4åringen og oss andre (foreldre og baby 7 mnd)

Anonymkode: f4d21...2c5

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker said:

Jenta vår på 17 måneder startet i barnehagen akkurat da hun var 1 år. Siden da har hun gått én uke i barnehagen, så blitt syk og vært hjemme 3-5 dager. Hun har aldri gått mer enn 1 uke sammenhengende i barnehagen før hun blir syk igjen. Hun har hatt RS-virus, vi alle har hatt covid, omgangssyke, influensa, ørebetennelse, osv. osv. Nå er vi i en uke hvor hun er syk igjen. Eller, hun har 38 i feber, men er helt fin utenom dette. Ingenting annet enn temperaturen som tilsier at hun er dårlig. Men det er klart hun er hjemme fra barnehagen. 

Vi håper intenst dette vil ta slutt snart. Føles håpløst å være så mye borte fra jobb (vi deler på omsorgsdagene, men blir uansett mye).

Blir det vanligvis langt bedre etter 1 år i barnehagen?

Anonymkode: b3910...ed4

Ja, det blir bedre! Men corona-isolasjonen har gjort sykdomssituasjonen ekstraordinær.

Vi har også hatt mye siden i høst og frem til nå... diverse forkjølelser, feber, omgangssyke x 2, korona og halsvondt.

To barn på 5 og 3 år. 3 åringen har vært mye syk, men har også levd mye isolert i to år. 5 åringen har kun hatt korona og litt forkjølelse. 

Anonymkode: ca68c...24d

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Hver eneste uke siden kort tid etter gjenåpningen har minst en i husholdningen vært syk. Vi har nesten gitt opp å legge planer. 

Anonymkode: d7136...d88

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønnet ikke at det er mulig å være så mye syk. Her var det omgangssyke i februar etterfulgt av covid. Så kom en ny runde med omgangssyke og rett etter ble jeg forkjøla igjen. Nå har jeg vært frisk i et par dager og våknet idag med vond hals og hodepine. Wtf!!!!

Anonymkode: 4f21f...685

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Høres slitsomt ut! Hva synes dere er mest belastende? 

Synes selv at det å ringe jobb og melde fravær, det å være borte fra jobb, er en mye større belastning enn sykdommene selv. Hadde noen uker hvor vi hadde korona hele gjengen, på rekke og rad, men barna fikk negativ test selv om de var syke. Det var slitsomt å ikke ha en positiv test å vise til. 

Anonymkode: 2d36d...7b5

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

En ting er sikkert .. alle desse omgangssykenr som er i omløp skyldes at folk slurver md håndvasken igjen. 
Tenk hvor lite sånne «vandresykdommer» vi hadde under den verste pandemien. 
Vi har ikke hatt korona, ingen influensa eller omgangssyke, men folk rundt oss har vært syke. 
Omgangssyke har jeg ikke hatt på godt over 20 år. Merkelig, men sånn er det hos mine søsken m familier også 

Anonymkode: d4e8c...10d

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Lurer på om noen lettere får omgangssyke enn andre? Vi har aldri hatt det. For egen del må jeg si jeg nesten aldri har hatt det på mine snart 40 år.

Anonymkode: 363de...1b0

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri vært så mye syk som i år! Kombinasjonen ettåringen begynte i barnehage + dårlig immunforsvar siden vi nesten ikke har vært syke = ekstremt dårlig kombo. De siste fire mnd har vi hatt 2x omgangssyke, hånd- for og munnsyke, korona, X antall forkjølelser.. Så ja, LITT lei av sykdom nå! 

Anonymkode: 48471...e9a

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er godt voksen, omgås ikke barn og kan ikke huske forrige gang jeg hadde influensa, kanskje ti år tilbake. Så ble jeg syk 1.april og først i morgen er jeg frisk nok til å gå på jobb etter to penicillinkurer og div. Er det virkelig mulig å være syk i fire uker av en så banal sykdom!

Hvordan dere med småbarn har det tør jeg nesten ikke tenke på, stor klem til dere alle.

Anonymkode: 1361d...7e4

• Hjerte 1
Skrevet

Vi har hatt minimalt med sykdom, men skjønner godt at dere er fortvilet!! 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Høres slitsomt ut! Hva synes dere er mest belastende? 

Synes selv at det å ringe jobb og melde fravær, det å være borte fra jobb, er en mye større belastning enn sykdommene selv. Hadde noen uker hvor vi hadde korona hele gjengen, på rekke og rad, men barna fikk negativ test selv om de var syke. Det var slitsomt å ikke ha en positiv test å vise til. 

Anonymkode: 2d36d...7b5

For min del (Ts) , så er det at jeg har begge barna fast. Det blir minimalt med søvn når jeg er 1 person delt på 2 barn 😅 jeg hjelper mamma gratis på jobben hennes (er ufør) , så den delen slipper jeg å tenke på. Men skjønner godt det er veldig vanskelig og vondt for de som står i jobb og må ha ofte fravær:(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...