Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har akkurat flyttet til en ny by og elsker selve byen og alt den gir. Har en fin leilighet i sentrum som ligger nært alt en kan tenke seg. Likevel er det en ting jeg sliter med nemlig det å skape nye forhold til de rundt meg.

Har en god jobb med fine kollegaer, men de later til å kun å ville være det, og det er helt greit, men det  er ganske ensomt. Har prøvd å gå ut på byen på dagen og kvelden for å snake og treffe folk, og men er fortsatt 'venneløs'. Har hatt det sånn et pr måneder nå og savner og ha noen jeg kan tilbringe tid med.

Har dere erfarne noen gode råd å komme med til en enslig ung mann som vil skape nye vennskap? :)

Anonymkode: daf06...510

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ofte tøft å være alene på et nytt sted. Jeg har noen tips som jeg håper kan hjelpe. 

Bli med på en sosial hobby. Feks bli med i et fotballag, røde kors, eller en klubb som driver med noe du liker. (treningssenter egner seg ofte dårlig til akkurat dette) 

Det tar tid å bygge opp vennskap. Ha litt is i magen og vær sosial med kollegaene/klubbkameratene dine mens du er på jobb/hobby.
Bli med hvis det blir arrangert noe, og spør gjerne kollegaer som du får god kontakt med om å treffes på fritiden, men ikke overdriv! Det kan føles for påtrengende og folk tekker seg unna i stedet.

Finn i tillegg aktiviteter du kan gjøre alene, så du slipper å føle deg ensom i alenetiden. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...