Gå til innhold

Hunden til sambo hopper opp i sofaen når jeg har på meg ansiktsmaske.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er en labrador og det blir mye hår. Og den kommer bort og skal slikke meg i ansiktet, jeg må gå på do for være ifred. 

Jeg er glad i denne hunden, men jeg blir litt oppgitt over dette. Sambo bare fnyser jeg nevner dette. Hva skal jeg gjøre? 

Anonymkode: 3dae2...61a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er en labrador og det blir mye hår. Og den kommer bort og skal slikke meg i ansiktet, jeg må gå på do for være ifred. 

Jeg er glad i denne hunden, men jeg blir litt oppgitt over dette. Sambo bare fnyser jeg nevner dette. Hva skal jeg gjøre? 

Anonymkode: bc551...2e4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Obs dobbelt.

Anonymkode: bc551...2e4

AnonymBruker
Skrevet

Det er en hund, så dessverre ikke så mye å få gjort med det. Mine hunder er forsatt like "på" meg selvom jeg har på meg ansiktsmaske eller ikke. Du får evt ta henne ned eller ikke vise oppmerksomhet for å se om hun lar deg være i fred, ellers får du bare gå på badet.

Anonymkode: f3c2e...528

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er du sammen med noen som har hund når du ikke tåler litt hår?

Anonymkode: 0fed2...8a2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja men da lærer du hunden å gå ned. ?

ta Godbiter (når du tar maska) å lær den at hver gang du ber den gå ned og den gjør det.  eller tar den ned med makt så får den god bit..

labrador er en av de smartere hunde rasene så hvis du vil den skal lære så er det akkurat det hunden åsså vil. 
Kan du ikke få samboer med på å lære den dette ? Må vel være fint for han åsså  å få en lydigere hund ? Man må selvfølgelig gjenta dette for hunden når du ikke bruker ansiktsmaske men hva er ellers løsningen ? Enten må du gå ifra han eller så må dere få ‘’has’’ på den søte hunden 😉 avliving eller ingen maske høres trist ut 😂

Anonymkode: 99fec...89e

AnonymBruker
Skrevet

Her snakker vi om et stort problem altså. Selvsagt fnyser samboer. 

Anonymkode: face8...aa5

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Å ha på ansiktsmaske på på badet er vel uansett det normale. 

Anonymkode: 2508b...43b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Å ha på ansiktsmaske på på badet er vel uansett det normale. 

Er det? Sitter å ser på tv i stua med maske på jeg ihvertfall, kjedelig å bare være på badet da.

Anonymkode: a92ea...ca4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Sitter å ser på tv i stua med maske på jeg ihvertfall, kjedelig å bare være på badet da.

Jeg sitter ofte i badekaret og ser tv på laptopen imens, greit å vite at jeg ikke søler noe ansiktsmaske i stua. Kan sitte i stua/på soverom om det er sånn maske som bare er et klede. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Er det? Sitter å ser på tv i stua med maske på jeg ihvertfall, kjedelig å bare være på badet da.

Kan du ikke ta med en bok eller noe å lese på? Jeg synes det er deilig å få være i fred på badet en stund. Uten prat fra samboer eller Tv.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Anonymkode: 3dae2...61a

Du ber den gå ned igjen, og sier nei i det den tenker på å hoppe opp. 

Anonymkode: eaf8c...3c1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hvorfor er du sammen med noen som har hund når du ikke tåler litt hår?

Anonymkode: 0fed2...8a2

Herregud for en håpløs kommentar, kjeder du deg i dag?

Anonymkode: 69e23...4e6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sett deg i sengen med laptop eller nettbrett mens du har maske på. Eller ha på masken mens mannen går tur med hunden.

Anonymkode: a2b4e...ad5

Skrevet

Du setter deg med ryggen mot armlenet, og knærne opp foran deg, så kommer ikke vofsen helt bort i fjeset ditt. Har du flaks, legger den seg ned helt inntil deg og varmer tærne dine☺️.

AnonymBruker
Skrevet

Labradorer er smarte hunder! De lærer fortere enn mange andre type hunder faktisk! De tåler også litt kjeft og like happy! Hadde labbetuss selv, og vimsete bikkje, men happy all the time😅😅😅!! Du må korrigere han rett og slett og dempe ivrigheten. De blir overivrige rett og slett 😅!! Bestemt og tydelig! De trenger en tydelig flokkleder:)! Husker labbetussen min mislikte fulle folk og pissa på en overdrita mann på nyttårsaften 😅. Han merka det ikke selv så😅😅😅😅..! Dessuten, å sitte med ansiktsmaske i stoff sofa for eksempel er ikke helt innafor! Har du bad så bruk badet!! Slippe søl og ødelagte møbler…! Ta med pad/nettbrett! 

Anonymkode: febf3...cb1

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som bruker ansiktsmaske nå? Er ikke alle smitteverntiltak avlyst.

Anonymkode: b470a...368

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det heter samboer, ikke sambo. Og da får du vel enten

a) lukke hunden inn på et annet rom så lenge

b) ta ansiktsmasken ditt et annet sted

c) sørge for å dressere hunden så den kan oppføre seg blant folk

Anonymkode: 03453...514

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...