Gå til innhold

Hjelp ved depresjon

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg er i en litt desperat situasjon og trenger virkelig råd. Jeg sliter veldig psykisk, og synes livet er ganske stritt og hardt. Jeg føler meg verdiløs. Jeg har ingen hjelp i familie og er 100%alene med barn. Jeg har tenkt mange ganger på å legge meg inn på psykriatisk for å få hjelp og for å kunne snakke skikkelig ut om alt som tynger og er vanskelig. Jeg føler jeg trenger det. Jeg orker ikke å gå mer i detaljer. Jeg hvordan går en fram? Jeg forsøkte for rundt 6 år siden, men fikk lite hjelp og ingen oppfølging, jeg ble sett på som frisk og livsglad fordi jeg stort sett alltid smiler. Kan jeg be om hjelp utenom fastlegen? Jeg føler meg ikke trodd eller komfortabel hos fastlegen min. Jeg har slitt med depresjon, spiseforstyrrelse, angst og mye mer siden jeg var barn og vil virkelig ha hjelp. Mentalhelsetlf er prøvd og ikke noe hjelp å få der

Anonymkode: fc327...d3a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Hei. Jeg er i en litt desperat situasjon og trenger virkelig råd. Jeg sliter veldig psykisk, og synes livet er ganske stritt og hardt. Jeg føler meg verdiløs. Jeg har ingen hjelp i familie og er 100%alene med barn. Jeg har tenkt mange ganger på å legge meg inn på psykriatisk for å få hjelp og for å kunne snakke skikkelig ut om alt som tynger og er vanskelig. Jeg føler jeg trenger det. Jeg orker ikke å gå mer i detaljer. Jeg hvordan går en fram? Jeg forsøkte for rundt 6 år siden, men fikk lite hjelp og ingen oppfølging, jeg ble sett på som frisk og livsglad fordi jeg stort sett alltid smiler. Kan jeg be om hjelp utenom fastlegen? Jeg føler meg ikke trodd eller komfortabel hos fastlegen min. Jeg har slitt med depresjon, spiseforstyrrelse, angst og mye mer siden jeg var barn og vil virkelig ha hjelp. Mentalhelsetlf er prøvd og ikke noe hjelp å få der

Jeg lurer og på hva jeg gjør med barnet om jeg evt kunne fått plass på psykriatisk? Barnet har ingen får og ikke noen I min familie ville ha stilt opp. Jeg har få venner som har henda fulle med sitt.. 

AnonymBruker
Skrevet

Ville tatt kontakt med kommunen å fått snakket med noen fra psykisk helse der, de har mulighet (med din tillatelse) å ta kontakt med fastlege for å formidle/anbefale en henvisning til dps, siden du har barn vil du som oftest bli prioritert. Verdt forsøket. 

Anonymkode: 4da3f...155

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det sånn som deg, veldig likt❤

Jeg har tenkt at min mulighet kan være å gå på legevakten, til akutt psykiatri. Oslo har en egen enhet, dit ville jeg gått og brettet ut sjela mi. Men alle legevakter må hjelpe.

Men du må være meget obs på at barnevernet tvert blir koblet inn og derfra aner du ikke hva som kommer. Blir barna akutt omplassert? Hva skjer videre? Det er det som gjør at jeg blir liggende å lide i stillhet.

Anonymkode: 875d2...f28

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...