kat-e Skrevet 26. april 2022 #1 Skrevet 26. april 2022 I Sverige ble en kvinne funnet sterkt nedkjølt i en gruve, politiet sier det er utrolig at hun har overlevd. Nå kommer det fram at hun ble voldtatt og så forsøkt drept. Det skjedde som straff for at hun sa nei etter å ha blitt fridd til. Saken har vekt stor oppsikt i Sverige, så ble gjerningsmannen tatt, og man sluttet helt å omtale saken. https://www.dagbladet.no/nyheter/sa-nei-ble-dumpet-i-gruve/75934157 7 1 1
Silva Pluvialis Skrevet 26. april 2022 #2 Skrevet 26. april 2022 Så horribelt 😮At noen kan få seg til å gjøre sånn er utenfor min fatteevne.
Emmelise Skrevet 26. april 2022 #3 Skrevet 26. april 2022 Og det er sånn man IKKE håndterer en avvisning. Forhåpentligvis blir han buret inne sykt lenge. 11
Gereon Rath Skrevet 26. april 2022 #4 Skrevet 26. april 2022 Jeg har sluttet å la meg sjokkere over menneskelig ondskap. 12 1
Lava Anne Skrevet 26. april 2022 #5 Skrevet 26. april 2022 Huff. Grusom sak. (Hopper for øvrig over din insinuasjon.) 4 2
visp Skrevet 26. april 2022 #6 Skrevet 26. april 2022 Gereon Rath skrev (2 minutter siden): Jeg har sluttet å la meg sjokkere over menneskelig ondskap. Det samme her. Samme dag som jeg leste dette (ca), så leste jeg at en fireåring i USA hadde dødd etter å ha blitt tvunget i en flaske med whisky. Verden er syk. 6 1
Mezzosoprena Skrevet 26. april 2022 #7 Skrevet 26. april 2022 kat-e skrev (3 minutter siden): så ble gjerningsmannen tatt, og man sluttet helt å omtale saken. https://www.dagbladet.no/nyheter/sa-nei-ble-dumpet-i-gruve/75934157 Jeg skjønner ikke hva du insinuerer - hvordan sluttet å omtale saken? Mannen ble siktet I DAG, han nekter straffskyld, og det er helt vanlig at politiet ikke uttaler seg mer i en pågående etterforskning. Aftonbladet oppdaterte artikkelen sin for 3 timer siden - halv åtte på kvelden. Det skjer ikke så mye på kveldstid...Saken du selv linker til er også publisert "etter kontortid" i dag - hva forventer du egentlig av løpende oppdatering? 22
Gjest DislayName Skrevet 26. april 2022 #8 Skrevet 26. april 2022 (endret) 10 minutter siden, visp said: Det samme her. Samme dag som jeg leste dette (ca), så leste jeg at en fireåring i USA hadde dødd etter å ha blitt tvunget i en flaske med whisky. Verden er syk. 😭😭 Endret 26. april 2022 av DislayName
kat-e Skrevet 26. april 2022 Forfatter #9 Skrevet 26. april 2022 Svensk tv anklager Russland for å feil informere eller å ikke omtale viktige saker, men Sverige er ikke noe bedre. 1 1 3
Gjest Warrior Skrevet 26. april 2022 #10 Skrevet 26. april 2022 At folk kan være så ondskapsfull! Håper det går bra med henne nå❤️
sys64738 Skrevet 26. april 2022 #11 Skrevet 26. april 2022 Burde kasta han ned i det samme hullet! 4 1
_popcorn_ Skrevet 27. april 2022 #12 Skrevet 27. april 2022 Ryddet for spekulasjoner, brudd på rommets retningslinjer, brukerdebatt og nedsettende innlegg og svar til det. _popcorn_, mod 1
kat-e Skrevet 27. april 2022 Forfatter #13 Skrevet 27. april 2022 Teatrica skrev (16 timer siden): Jeg skjønner ikke hva du insinuerer - hvordan sluttet å omtale saken? Mannen ble siktet I DAG, han nekter straffskyld, og det er helt vanlig at politiet ikke uttaler seg mer i en pågående etterforskning. Aftonbladet oppdaterte artikkelen sin for 3 timer siden - halv åtte på kvelden. Det skjer ikke så mye på kveldstid...Saken du selv linker til er også publisert "etter kontortid" i dag - hva forventer du egentlig av løpende oppdatering? Jeg ser at flere sider av tråden er fjernet, jeg skal ikke si noe som kan identifisere gjerningsmannen, men jeg tror det er lov å skrive at har fått avslag på asyl, har 3 barn, og er domfelt flere ganger. Burde ikke Svt og standard aviser være interessert av konsekvensen av at en kriminell asylsøker med et helt annet kvinnesyn kan, bevege seg fritt rundt i Sverige? I stedet for å snakke om at enkelte menn ikke tåler avvisning? snakk om tåkelegging. 17 7
Kalikalinka Skrevet 27. april 2022 #14 Skrevet 27. april 2022 Denne saken blir bare verre og verre. Ikke bare ble den unge kvinnen truet på livet, voldtatt og kastet ned i et dypt hull for å dø, men i følge svensk media (Expressen) skal gjerningsmannen ha kommet tilbake til åstedet for å sjekke om offeret levde, og da han så at hun gjorde det, skal han ha kastet steiner på henne. Dette er en fyr som ble besluttet utvist av Migrationsverket i Sverige i 2017. Det er 5(!) år siden. https://www.expressen.se/nyheter/han-misstanks-ha-valdtagit-och-knuffat-ner-kvinna-i-gruvhal-/ 15 3
Hr. Aktiv Skrevet 27. april 2022 #15 Skrevet 27. april 2022 kat-e skrev (17 timer siden): I Sverige ble en kvinne funnet sterkt nedkjølt i en gruve, politiet sier det er utrolig at hun har overlevd. Nå kommer det fram at hun ble voldtatt og så forsøkt drept. Det skjedde som straff for at hun sa nei etter å ha blitt fridd til. Saken har vekt stor oppsikt i Sverige, så ble gjerningsmannen tatt, og man sluttet helt å omtale saken. https://www.dagbladet.no/nyheter/sa-nei-ble-dumpet-i-gruve/75934157 De er også slik at de skal verne om personen altså siktede. Etter min mening burde han fått opplevd akkurat det samme som det han gjorde mot henne. 4 2
MollyJones Skrevet 27. april 2022 #16 Skrevet 27. april 2022 kat-e skrev (21 minutter siden): Jeg ser at flere sider av tråden er fjernet, jeg skal ikke si noe som kan identifisere gjerningsmannen, men jeg tror det er lov å skrive at har fått avslag på asyl, har 3 barn, og er domfelt flere ganger. Burde ikke Svt og standard aviser være interessert av konsekvensen av at en kriminell asylsøker med et helt annet kvinnesyn kan, bevege seg fritt rundt i Sverige? I stedet for å snakke om at enkelte menn ikke tåler avvisning? snakk om tåkelegging. En kristen, norske mann drepte min kusnie fordi hun ville gå fra han. Er det han eller religionen, eventuelt statsborgerskapet han det er noe galt med? 5
Kalikalinka Skrevet 27. april 2022 #17 Skrevet 27. april 2022 MollyJones skrev (18 minutter siden): En kristen, norske mann drepte min kusnie fordi hun ville gå fra han. Er det han eller religionen, eventuelt statsborgerskapet han det er noe galt med? Han her ville gifte seg for å få oppholdstillatelse, i følge svenske medier. 11 3
ops2 Skrevet 27. april 2022 #18 Skrevet 27. april 2022 Ingen benekter at det er både drapsmenn og voldtektsmenn i norden fra før. Det betyr ikke at det er riktig å slippe inn flere/la de som har kommet få bli her. Å få avslag på asyl i et superasylvennlig land som Sverige, betyr at han med 110% sannsynlighet ikke hadde rett på det. Flere hadde søkt om å få besøksforbud, men de hadde ikke fått det fordi han tidligere "ikke hadde gjort noe". Jeg frykter at hans advokat drar en gråtehistorie i retten om psykisk sykdom, mannen får 10-12 års fengsel og slipper ut etter 8 år. Og så klarer Sverige ikke å få han utvist. 😪 Det er problemet, de kan få avslag, men man blir ikke kvitt de fordi andre land nekter å ta de tilbake. Å kalle seg statsløs eller å ha kastet alle papirer betyr at landet kan si "han er ikke borger her, vi vil ikke ta imot han". 8 6
Donglebæret Skrevet 27. april 2022 #19 Skrevet 27. april 2022 Kvinnen provoserte ham ved å si nei. Da ble resultatet vold. Har vi sett dette mønsteret andre steder? 7
Donglebæret Skrevet 27. april 2022 #20 Skrevet 27. april 2022 (endret) MollyJones skrev (57 minutter siden): En kristen, norske mann drepte min kusnie fordi hun ville gå fra han. Er det han eller religionen, eventuelt statsborgerskapet han det er noe galt med? Statistikk fra SSB over straffereaksjoner for 2020, viser en klar overvekt når det gjelder volds-, mishandlings- og seksuelle forbrytelser av folk med statsborgerskap fra Afrika og Asia, inkl. Syria. Endret 27. april 2022 av Donglebæret 6 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå