Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det har nesten blitt vanlig på arbeidsplassen min. Folk tar andres mat uten å si fra og uten å kjøpe noe til deg etterpå. Man kan nesten garantere at hvis du legger en pakke med ost inni kjøleskapet på mandag, er den tom allerede på onsdag. Eller yoghurten forsvinner av seg selv...Noen har til og med sluttet å ta med seg matpakke fordi de regner med at de alltid finner noe i kjøleskapet...

Det er jo så utrolig frekt! Hva ville dere gjort? 

Anonymkode: 39e97...068

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Skriv navnet på? 

Anonymkode: 8851f...6ec

• Liker 6
  • Nyttig 1
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Er det skrevet navn på?

AnonymBruker
Skrevet

Blir det tatt om det f eks ligger i plastboks med lokk og merket med navn også?

Anonymkode: 22b13...f6e

• Liker 5
Skrevet

Ta det opp med sjefen og lag rutiner. Sjefen bør gi klart beskjed at mat som ikke er deres ikke skal røres. 

På arbeidsplassen vår rører ingen andres mat, og vi legger ikke navne-lapp på en gang. De eneste gangene vi bruker navne-lapp er når det er noe av det samme i kjøleskapet, for eksempel hvis jeg har kjøpt sunniva-ost og jeg ser at noen andre har akkurat samme ost som meg i kjøleskapet, bruker vi å skrive lapper på slik at det ikke blir misforstått. 

De bør vel lære seg respekt og ydmykhet, vår sjef har aldri en eneste gang sagt at vi ikke må røre maten til hverandre - det er noe folk burde kunne vite.

• Liker 7
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Kjøp matboks med kjøleelement og lag lunsj hjemme hver dag - mat som aldri er innom felleskjøleskapet blir heller aldri borte.

Anonymkode: 0f256...c86

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har omtrent aldri skjedd med meg, men jeg passet på at navnet alltid stod på :) 

Anonymkode: 3b84b...918

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Klin grønnsåpe på skivene og sot i yoghurten 

Anonymkode: 6a96a...d8d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Så frekt!

Har jeg aldri vært med på, bare det omvendte problemet, at det blir liggende igjen masse mat som andre til slutt må kaste fordi det mygler.. 

Prøv deg med en boks med navn på og gjerne lokk på også, jeg tror at det fort skal så lite til. Da blir det en ekstra hindring, og føles mye mer som tyveri enn når de bare tar noe "navnløst" som ligger "fritt". 

Synes også du kan si det til sjefen og at sjefen kan sende en mail på det eller ta det kort i et eller annet allmøte. Det er jo veldig utrivelig når det er sånn.

Anonymkode: f4e19...0ee

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Stor dose avføringsmiddel i yoghurten. 😂

Anonymkode: d6280...f59

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Plastboks med navn på. Det burde man ha av flere årsaker. 

Kan ikke tenke meg at folk stjeler andres mat med vilje. Virker helt latterlig. Eller jobber du i vernet bedrift? 

Anonymkode: 6baa7...842

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Skriv navnet på? 

Anonymkode: 8851f...6ec

Athena79 skrev (51 minutter siden):

Er det skrevet navn på?

Altså...De vet hvem sin mat det er. 

AnonymBruker
Skrevet
anonymbruker2312 skrev (50 minutter siden):

Ta det opp med sjefen og lag rutiner. Sjefen bør gi klart beskjed at mat som ikke er deres ikke skal røres. 

På arbeidsplassen vår rører ingen andres mat, og vi legger ikke navne-lapp på en gang. De eneste gangene vi bruker navne-lapp er når det er noe av det samme i kjøleskapet, for eksempel hvis jeg har kjøpt sunniva-ost og jeg ser at noen andre har akkurat samme ost som meg i kjøleskapet, bruker vi å skrive lapper på slik at det ikke blir misforstått. 

De bør vel lære seg respekt og ydmykhet, vår sjef har aldri en eneste gang sagt at vi ikke må røre maten til hverandre - det er noe folk burde kunne vite.

Sjefen gjør det også, dessverre...

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Plastboks med navn på. Det burde man ha av flere årsaker. 

Kan ikke tenke meg at folk stjeler andres mat med vilje. Virker helt latterlig. Eller jobber du i vernet bedrift? 

Anonymkode: 6baa7...842

Hvordan er det mulig å gjøre det "uten vilje"? De vet jo at de tar andres mat. 

• Liker 3
Gjest Villfisker
Skrevet

Merket med navn eller ikke. Folk burde vite hva som er deres, og hva som ikke er det. Utrolig frekke folk.

AnonymBruker
Skrevet

En liten verktøyboks, de kan låses og er fine å ha mat i.

Fra Biltema 

C97E18D9-CAFB-403F-B0B2-922B6D9E6F66.jpeg

Anonymkode: e86be...e0b

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Villfisker skrev (27 minutter siden):

Merket med navn eller ikke. Folk burde vite hva som er deres, og hva som ikke er det. Utrolig frekke folk.

Indeed! 

AnonymBruker
Skrevet

Gnukk osten godt oppi rumpa (både fremme og bak) før den legges i kjøleskapet. Versegod - maten er klar!

Anonymkode: 95587...2e1

AnonymBruker
Skrevet

Med en slik ukultur, hvor også sjefen er med på det ser jeg kun to muligheter:

1. Foreslå at det kjøres felles lunsj, hvor det kjøpes inn brødmat, frukt ol. som alle forsyner seg av. Spleis, trekk av lønn, eller kanskje bedriften kan spandere - som sosialt tiltak?

2. Kjøp en matboks med kjøleelement, og ha maten på trygg avstand ved pulten/arbeidssted/garderobe.

Å gå inn for å oppdra en gjeng som dette hadde jeg ikke gidda. Ikke når også sjefen forsyner seg fritt. Det blir bare bråk og ufred, og neppe at folk blir noe bedre heller.

Anonymkode: a6f8e...778

• Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Legg maten du skal ha med inni en pose eller matboks, merket med ditt navn. Begynn heller å ha med lunsj hjemmefra fremfor å lage lunsj der. Hvis du vil ha den kald så ta heller med en matboks og legg det inni der.

Anonymkode: b0d40...f7b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...