AnonymBruker Skrevet 26. april 2022 #41 Skrevet 26. april 2022 Jeg opplevde det samme med cashew i pesto på en sandwich (bortsett fra at jeg ikke er så allergisk som deg). Den var bare merket «nøtter» Anonymkode: 05f95...ac9
Avstand Skrevet 26. april 2022 #42 Skrevet 26. april 2022 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Men jeg spurte jo? Og det var heller ikke opplyst om noe allergener på noe skilter. Når jeg spørr hva det er og de sier karamell men det er peanøtt er det jo feilinformasjon? ts Anonymkode: b6c70...921 Men hvem skal påta seg skylden? Det kan være noen som har feilplassert skilt eller makronen, fordi de lignet i farge. 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2022 #43 Skrevet 26. april 2022 Kan jeg spørre hvilket bakeri dette er? Opplevd tilsvarende selv… Anonymkode: 95cf7...317
AnonymBruker Skrevet 26. april 2022 #44 Skrevet 26. april 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Og i hvilken bransje dekkes ikke dette av egenmelding/sykmelding? Helt seriøst. Vil du ha amerikanske tilstander? Ta egebansvar. Anonymkode: c4597...505 Det handler jo ikke bare om det, jeg var jo i en livstruende situasjon er vell naturlig å ønske å få litt tilbake. Jeg får dekt egenmelding ja men tror ikke du helt tar poenget . Anonymkode: b6c70...921 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2022 #45 Skrevet 26. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kan jeg spørre hvilket bakeri dette er? Opplevd tilsvarende selv… Anonymkode: 95cf7...317 Nøtterøy bakeri Horten Anonymkode: b6c70...921
AnonymBruker Skrevet 26. april 2022 #46 Skrevet 26. april 2022 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Idag var jeg innom ett bakeri og kjøpte meg tre makroner, jeg spurte hva de var lagt av og fikk til svar at de hadde jordbær, lakris, sjokolade og karamell. Da sa jeg at jeg ønsket en jordbær, sjokolade og karamell. Da jeg kom hjem og skulle ta en til kaffen og tok en bit av «karamellen» var det peanøttsmørr. Ikke noe som tilsa karamell men en peanøtt makron. Jeg er hypet alergisk og måtte sette epipen og bli hentet i ambulanse. Det jeg lurer på nå etter en skikkelig helvetesdag er kan jeg få noen type erstatning for dette? Kostet meg jo en egenandel, måtte ta en sykedag fra jobben da jeg skulle ha kveldsvakt osv. OG i værste fall kunne jeg dødd. Tanker? Jeg har tatt vare på makronen og skal uansett bort å si ifra i morgen. Anonymkode: b6c70...921 Som en som selv er hyperallergisk så spør man selvsagt og om de inneholder det allergener jeg reagerer på. Jeg har ingen tro på at noen som er hyperallergiske tar så lett på det som du gjorde ved bestilling Anonymkode: e531d...05f 13
ashera Skrevet 26. april 2022 #47 Skrevet 26. april 2022 Meg over. Postet for tidlig. Jeg sa fra på bakeriet, fikk gavekort og dekket utgifter. Og de merket deretter sandwichen spesifikt med cashew (jeg gikk ut fra at det var pinjekjerner de siktet jeg, og det tåler jeg). Billigpesto har gjerne cashew i seg, viste det seg. Saksøke gjør man ikke med sånt her. Men ta gjerne kontakt og dokumenter utgifter, så dekker de nok det om de er anstendige, 5
AnonymBruker Skrevet 26. april 2022 #48 Skrevet 26. april 2022 ___yyy___ skrev (5 minutter siden): Om du er hyperallergisk, som du sier, hadde du reagert på spor av peanøtter, vel? Og da er dette slikt man sjekker, om de ikke er flinke å merke med allergener. Absolutt ikke åpenbart. Slm sagt har jeg spist makroner mange ganger før så ja om det var spor av peanøtter i den hadde jeg reagert på deg, men uansett når jeg får beskjed om at det er karamell med det er bare peanøttsmør er det jo ikke lenger «spor av» som er poenget Anonymkode: b6c70...921 10
AnonymBruker Skrevet 26. april 2022 #49 Skrevet 26. april 2022 6 minutter siden, AnonymBruker said: Det handler jo ikke bare om det, jeg var jo i en livstruende situasjon er vell naturlig å ønske å få litt tilbake. Jeg får dekt egenmelding ja men tror ikke du helt tar poenget . Anonymkode: b6c70...921 Dersom det skulle bli tatt til retten ville du trolig dersom du vant frem bli tilkjent saksomkostninger, dekking av egenandel og prisen for epipennen. Nøtterøy bakeri ville muligens bli pålagt å merke varene sine bedre eller gjennomgang av opplæringsrutinene sine. I Norge dekkes kun økonomisk tap. Anonymkode: 81a30...677 2
Natta1980 Skrevet 26. april 2022 #50 Skrevet 26. april 2022 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Idag var jeg innom ett bakeri og kjøpte meg tre makroner, jeg spurte hva de var lagt av og fikk til svar at de hadde jordbær, lakris, sjokolade og karamell. Da sa jeg at jeg ønsket en jordbær, sjokolade og karamell. Da jeg kom hjem og skulle ta en til kaffen og tok en bit av «karamellen» var det peanøttsmørr. Ikke noe som tilsa karamell men en peanøtt makron. Jeg er hypet alergisk og måtte sette epipen og bli hentet i ambulanse. Det jeg lurer på nå etter en skikkelig helvetesdag er kan jeg få noen type erstatning for dette? Kostet meg jo en egenandel, måtte ta en sykedag fra jobben da jeg skulle ha kveldsvakt osv. OG i værste fall kunne jeg dødd. Tanker? Jeg har tatt vare på makronen og skal uansett bort å si ifra i morgen. Anonymkode: b6c70...921 en bakevare har vel mer enn 1 ingrediens? hvorfor spurte du ikke noe du alltid bør spørre om - er det noen allergener i dem? hva de var laget av og hva de hadde er to forskjellige ting. lukter troll, enig i det. 11 2
AnonymBruker Skrevet 26. april 2022 #51 Skrevet 26. april 2022 Natta1980 skrev (Akkurat nå): en bakevare har vel mer enn 1 ingrediens? hvorfor spurte du ikke noe du alltid bør spørre om - er det noen allergener i dem? hva de var laget av og hva de hadde er to forskjellige ting. lukter troll, enig i det. Fordi som sagt flere ganger har jeg spist makroner før til og med fra samme sted og aldri vært noe problem. Men dette inneholdt ikke karamell men ett tjukt lag peanøttsmør. Så ja hadde det vært en bunn ingrediens jeg reagerte på hadde jeg vært enig. Men jeg reagerte på hoved ingrediensen jeg ble feilinformert om!!! ts Anonymkode: b6c70...921 3
AnonymBruker Skrevet 26. april 2022 #52 Skrevet 26. april 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Fordi som sagt flere ganger har jeg spist makroner før til og med fra samme sted og aldri vært noe problem. Men dette inneholdt ikke karamell men ett tjukt lag peanøttsmør. Så ja hadde det vært en bunn ingrediens jeg reagerte på hadde jeg vært enig. Men jeg reagerte på hoved ingrediensen jeg ble feilinformert om!!! ts Anonymkode: b6c70...921 - Salt karamell snickers - Sjokolade - Bringebær - Lakris Så dette vedsiden av et av bildene deres på facebook, så mulig det var "Salt karamell snickers" du fikk Anonymkode: bcff0...c3d 11 3
AnonymBruker Skrevet 26. april 2022 #53 Skrevet 26. april 2022 Blir nok ord mot ord, så du har ingen sak. Anonymkode: dfac3...556 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2022 #54 Skrevet 26. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): - Salt karamell snickers - Sjokolade - Bringebær - Lakris Så dette vedsiden av et av bildene deres på facebook, så mulig det var "Salt karamell snickers" du fikk Anonymkode: bcff0...c3d Det er peanøtter i snickers. Anonymkode: dfac3...556 6 2
AnonymBruker Skrevet 26. april 2022 #55 Skrevet 26. april 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er peanøtter i snickers. Anonymkode: dfac3...556 Nettopp! Anonymkode: bcff0...c3d 4
Natta1980 Skrevet 26. april 2022 #56 Skrevet 26. april 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Fordi som sagt flere ganger har jeg spist makroner før til og med fra samme sted og aldri vært noe problem. Men dette inneholdt ikke karamell men ett tjukt lag peanøttsmør. Så ja hadde det vært en bunn ingrediens jeg reagerte på hadde jeg vært enig. Men jeg reagerte på hoved ingrediensen jeg ble feilinformert om!!! ts Anonymkode: b6c70...921 du kunne muligens hatt en sak om du sa at du var allergisk mot peanøtter og at noe ikke måtte inneholde det, men i ditt tilfelle gjorde du ikke det. 6 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2022 #57 Skrevet 26. april 2022 Jeez, SÅ idiot går det bare ikke an å være hvis du er hyperallergisk. Du må kunne tenke selv. Trodde du virkelig at jordbærmakronen var laget av jordbær? Og sjokolademakronen av sjokolade? Ikke det nei.. så da inneholder vel karamellmakronen noe annet enn bare karamell da. Hvis du ikke skjønner at det er smakene som sto på skiltet, og du fikk til svar - vel da var nøttesjokket kanskje et tegn på «survival of the fittest» Anonymkode: df0de...6c7 4
AnonymBruker Skrevet 26. april 2022 #58 Skrevet 26. april 2022 23 minutter siden, AnonymBruker said: Det handler jo ikke bare om det, jeg var jo i en livstruende situasjon er vell naturlig å ønske å få litt tilbake. Jeg får dekt egenmelding ja men tror ikke du helt tar poenget . Anonymkode: b6c70...921 Og hva vil du ha tilbake? Hvilken monetær verdi har det for deg at du selv glemte å spørre om allergener, og at bakeriet ikke kjørte full blown amerikansk caution against legal action? Seriøst? Vil du ha kjappe penger og et samfunn blottet for egenansvar, sunn fornuft og virksomheter som leses med i dyre advokatutgifter? Jeg tror just presis jeg tar poenget. Du gikk på en smell og vil ha betalt. Du nevnte sykedag som en utgift. Jeg poengterte at denne får du dekket. Anonymkode: c4597...505 5
AnonymBruker Skrevet 26. april 2022 #59 Skrevet 26. april 2022 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Herre..... Makroner lages med mandelmel. Håpløst forsøk. Anonymkode: 04497...6bd Og mandel er ikke en nøtt. Så hva var poenget ditt? Anonymkode: 260bd...c0f 5
AnonymBruker Skrevet 26. april 2022 #60 Skrevet 26. april 2022 Kan du bevise at du spurte betjeningen? Hvis ikke, har du ingen sak, og ansvaret ligger på deg for hva du putter i kjeften. Ord mot ord holder ikke. Det er du som har bevisbyrden. Anonymkode: 70191...809 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå