Gå til innhold

Saksøke bakeri? For erstatning.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja, saksøk, er så lite av det i Norge, burde vært lettere å tjene penger på denne måten i Norge også.

Anonymkode: c2fb1...584

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, saksøk, er så lite av det i Norge, burde vært lettere å tjene penger på denne måten i Norge også.

Anonymkode: c2fb1...584

Jeg husker Jugde Judy på TV. Folk som saksøkte fordi "HAN GIKK PÅ EIENDOMMEN MIN, ULOVLIG!!!!!!"😂

Nå er TS sin sak ikke i den gata da. Det som har skjedd er kritikkverdig. Dårlig at det ikke var noe skilt med opplysninger om allergener. Det skal alle matsteder ha.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Gjest Lucius
Skrevet (endret)

Vel. Om jeg skal kjøpe noe med karamell, så forventer jeg faktisk at det er karamell og ikke noe med peanøtter. Dette såfremt det ikke står et eller annet sted er noe annet. 

Jeg er sterkt allergisk mot en haug forskjellige allergener og matvarer og går med epipenn ved siden av å bruke allergitabletter fast. Jeg MÅ spørre om, se etter tekst til produktet eller søke på nettside om ingredienslisten for å ikke få en allergisk reaksjon. Hvis det ikke er noe, vel da går jeg bare.

Endret av Lucius
Gjest Optimo
Skrevet

Saksøke? Nå har du sett for mye på amerikanske serier. 

Gå tilbake til bakeriet og si ifra, så får du nok en oppriktig unnskyldning og kanskje en bolle. 

Gjest Lucius
Skrevet
11 minutter siden, Tvillingsjel said:

Jeg husker Jugde Judy på TV. Folk som saksøkte fordi "HAN GIKK PÅ EIENDOMMEN MIN, ULOVLIG!!!!!!"😂

I USA har du rett til å bruke makt, inkludert med døden til følge, for å forsvare deg selv og andre mot en angriper. 
I Norge? Du har lov til å beskytte deg selv, dersom du blir angrepet i ditt eget hjem, men du har ikke lov til å gå lengre enn det du må for å få stoppet angrepet. Så fort du har fått stoppet angriperen må du stoppe.
Møter du en real aggressiv gærning, vel, jeg hadde ønsket å heller bo i USA da ja. 

Skrevet
Anonymhk skrev (1 time siden):

Hva med for feilinformasjon? Hovedingrediensen var jo pønøtter så om d da er spor av har det jo egentlig ingenting å si når jeg blir informert om at det er karamell

dem kaller også vaniljesaus for vanilje, men det er ikke noe vanilje i den. 

poenget er at du spurte hvilke de hadde, og hun sa karamell. 

at du er allergisk mot peanøtter var aldri nevnt.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

600kr for epipen, egenandel på legevakten  og måtte ta meg en sykedag da jeg hadde kveldsvakt.

Anonymkode: b6c70...921

TROLL TOLL TROLL - AVSLØRT!
Når man får anafylaktisk sjokk som skyldes reaksjon på matvarer, så får man Epipen på blå resept og det koster da max 230 kr.

Anonymkode: aaba0...f54

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Når man får anafylaktisk sjokk som skyldes reaksjon på matvarer, så får man Epipen på blå resept og det koster da max 230 kr.

Jeg har epipen på grunn av to ulike allergener, en matvare og en annen ting. Jeg har alltid fått beskjed om at epipenner alltid skrives ut på hvit resept? 

Anonymkode: e25d1...aed

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeez, SÅ idiot går det bare ikke an å være hvis du er hyperallergisk. Du må kunne tenke selv.

Trodde du virkelig at jordbærmakronen var laget av jordbær? Og sjokolademakronen av sjokolade? Ikke det nei.. så da inneholder vel karamellmakronen noe annet enn bare karamell da.

Hvis du ikke skjønner at det er smakene som sto på skiltet, og du fikk til svar - vel da var nøttesjokket kanskje et tegn på «survival of the fittest»

Anonymkode: df0de...6c7

Nå blir ikke makroer bakt av nøtter. 

Sønnen min er hyperallergisk mot peanøtter. Men tåler godt mandler, som ikke er en nøtt

Så når han spiser makroner er det fyllet som er viktig i forhold til allergi

Anonymkode: be80e...093

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
12 hours ago, AnonymBruker said:

Idag var jeg innom ett bakeri og kjøpte meg tre makroner, jeg spurte hva de var lagt av og fikk til svar at de hadde jordbær, lakris, sjokolade og karamell. Da sa jeg at jeg ønsket en jordbær, sjokolade og karamell. Da jeg kom hjem og skulle ta en til kaffen og tok en bit av «karamellen» var det peanøttsmørr. Ikke noe som tilsa karamell men en peanøtt makron. Jeg er hypet alergisk og måtte sette epipen og bli hentet i ambulanse. Det jeg lurer på nå etter en skikkelig helvetesdag er kan jeg få noen type erstatning for dette? Kostet meg jo en egenandel, måtte ta en sykedag fra jobben da jeg skulle ha kveldsvakt osv. OG i værste fall kunne jeg dødd. Tanker? Jeg har tatt vare på makronen og skal uansett bort å si ifra i morgen.

For det første- dette er ikke USA hvor du saksøker alt og alle for filleting.

Så dine drømmer om å få erstatning kan du bare legge fra deg med en eneste gang.

Anonymkode: 893e5...645

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er og allergisk mot peanøtter, og kjøper jeg noe på et bakeri, så spør jeg om det har peanøtter i seg. 

Epipen får du på blå resept, og de går uansett ut på dato relativt raskt.

Anonymkode: 3fabc...3e1

AnonymBruker
Skrevet

Min sønn får epipen på blå resept. 

Jeg hente for han sist, og 2 stk kostet ca 800 kroner. På blå resept. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har epipen på grunn av to ulike allergener, en matvare og en annen ting. Jeg har alltid fått beskjed om at epipenner alltid skrives ut på hvit resept? 

Anonymkode: e25d1...aed

Min sønn får epipen pga svært kraftig allergi mot nøtter, og spesielt peanøtter. Han har fått på blå resept hele tiden. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

600kr for epipen, egenandel på legevakten  og måtte ta meg en sykedag da jeg hadde kveldsvakt.

der avslører du deg selv som troll, koster kun 230 for den ikke 600kr. sønnen her er også allergisk

Anonymkode: 7ccf0...6d7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg med cøliaki spør: Er den glutenfri?

Kan da for pokker ikke spørre hva inneholder den og forvente hver ingrediens listet opp.

Du som ikke tåler mandler må spørre: Er det mandler i den?

Ta ansvar! Nei du kan ikke saksøke eller kreve erstatning. Du kan kun gå inn i deg selv og innse at det var vel litt dårlig formulert spørsmål.

Anonymkode: 569f4...695

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg med cøliaki spør: Er den glutenfri?

Kan da for pokker ikke spørre hva inneholder den og forvente hver ingrediens listet opp.

Du som ikke tåler mandler må spørre: Er det mandler i den?

Ta ansvar! Nei du kan ikke saksøke eller kreve erstatning. Du kan kun gå inn i deg selv og innse at det var vel litt dårlig formulert spørsmål.

Nå var det ikke mandler trådstarter ikke tåle, men nøtter. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

der avslører du deg selv som troll, koster kun 230 for den ikke 600kr. sønnen her er også allergisk

Anonymkode: 7ccf0...6d7

Så lite betaler ikke jeg. Hentet for sønnen min her for litt siden. Nesten 800 kroner for 2 stk. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke peanøttallergi, men jeg har en bror som er det. Han unngår mye bakverk fordi han ikke gidder å måtte spørre om allergener, f.eks. så er det jo veldig sannsynlig at makronfyllet hos storkjøkken inneholder peanøttolje. Jeg synes definitivt at du burde tatt mer ansvar dersom du er hyperallergisk for du vet jo at du kan reagere på mer enn at noe er laget med f.eks. snickerssmak eller har knuste peanøtter på toppen

Anonymkode: 1cf95...ae7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Nå var det ikke mandler trådstarter ikke tåle, men nøtter. 

Men du skjønte vel poenget fordet? 🤦‍♀️

• Liker 11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...