AnonymBruker Skrevet 26. april 2022 #61 Skrevet 26. april 2022 AllahBallah skrev (33 minutter siden): Da syntes jeg du skal skrive dette på e-post til bakeriet, gjerne med vedlagt dokumentasjon. Lykke til 😃 Hadde i tillegg lagt Mattilsynet på kopi. De plikter å merke varene sine med allergener. Anonymkode: 260bd...c0f 1 2
AnonymBruker Skrevet 26. april 2022 #62 Skrevet 26. april 2022 Hvilket økonomisk tap hadde du? Norsk rett gir bare erstatning for økonomisk tap. Anonymkode: d7b89...d8c 1
Avstand Skrevet 26. april 2022 #63 Skrevet 26. april 2022 Altså jeg hat selv jobbet med mat forskjellige steder. Noen steder er mer nøye enn andre med å skille matvarer fra hverandre. Første stedet jeg jobbet brukte vi ikke samme kniv og skjærefjøl, brukte ikke samme av noen ting som hadde vært i kontakt med allergener. Andre steder bare spylte de av med vann liksom... men når man er så allergisk at man kan dø synes jeg det er den allergiske sitt ansvar å gi veldig tydeligvis beskjed. Har selv hatt kunder med ekstrem allergi og de spurte om jeg kunne love 100% sikkert at ting ikke inneholdt eller kunne ha spor av. Det kunne jeg ikke så da lot han være å kjøpe. Jeg var bare ærlig, på at jeg ikke kunne garantere han at maten ikke hadde vært i noen kontakt med noe. De hadde nok ikke tatt like lett på det om du sa fra om at det kunne bli alvorlig. 3
AnonymBruker Skrevet 26. april 2022 #64 Skrevet 26. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Men jeg spurte jo? Og det var heller ikke opplyst om noe allergener på noe skilter. Når jeg spørr hva det er og de sier karamell men det er peanøtt er det jo feilinformasjon? ts Anonymkode: b6c70...921 Du må jo nevne at du har allergi, høres mer ut som om du kun vil vite smaken. Anonymkode: 14f46...c80 15 2
Luckiness Skrevet 26. april 2022 #65 Skrevet 26. april 2022 Så lenge du ikke har informert de om peanøttallergi så står du på bar bakke. Du spurte de om smaker, ikke om allergener. «Alle» vet jo også at det stort sett bakes både med mel og diverse nøtter på et bakeri. Så naturlig å informere tydelig hvis en har allergi eller tenke at det kan finnes spor. 13
Anonymhk Skrevet 26. april 2022 #66 Skrevet 26. april 2022 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Nettopp! Anonymkode: bcff0...c3d Men jeg ble jo bare informert om karamell ikke Snickers? 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2022 #67 Skrevet 26. april 2022 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Nøtterøy bakeri Horten Anonymkode: b6c70...921 Åhh, ironien i at bakeriet heter akkurat det 😅 Anonymkode: cab17...0cc 8 1
Anonymhk Skrevet 26. april 2022 #68 Skrevet 26. april 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Du må jo nevne at du har allergi, høres mer ut som om du kun vil vite smaken. Anonymkode: 14f46...c80 Ja men feilinformasjonen ligger jo i at det skulle værr karamell men det var peanøtter 1
Anonymhk Skrevet 26. april 2022 #69 Skrevet 26. april 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Du må jo nevne at du har allergi, høres mer ut som om du kun vil vite smaken. Anonymkode: 14f46...c80 «Hva er det i de» spurte jeg 1
Anonymhk Skrevet 26. april 2022 #70 Skrevet 26. april 2022 Avstand skrev (13 minutter siden): Altså jeg hat selv jobbet med mat forskjellige steder. Noen steder er mer nøye enn andre med å skille matvarer fra hverandre. Første stedet jeg jobbet brukte vi ikke samme kniv og skjærefjøl, brukte ikke samme av noen ting som hadde vært i kontakt med allergener. Andre steder bare spylte de av med vann liksom... men når man er så allergisk at man kan dø synes jeg det er den allergiske sitt ansvar å gi veldig tydeligvis beskjed. Har selv hatt kunder med ekstrem allergi og de spurte om jeg kunne love 100% sikkert at ting ikke inneholdt eller kunne ha spor av. Det kunne jeg ikke så da lot han være å kjøpe. Jeg var bare ærlig, på at jeg ikke kunne garantere han at maten ikke hadde vært i noen kontakt med noe. De hadde nok ikke tatt like lett på det om du sa fra om at det kunne bli alvorlig. Jeg feilinformasjon ligger jo i at jeg spørr hva er det ? «det er karamell makron» men så er det Snickers eller peanøttsmøret. Da ligger jo ikke feilen i «spor av» men i hoved ingrediensen. Var heller ikke merket allergener noen steder 2
Anonymhk Skrevet 26. april 2022 #71 Skrevet 26. april 2022 Luckiness skrev (9 minutter siden): Så lenge du ikke har informert de om peanøttallergi så står du på bar bakke. Du spurte de om smaker, ikke om allergener. «Alle» vet jo også at det stort sett bakes både med mel og diverse nøtter på et bakeri. Så naturlig å informere tydelig hvis en har allergi eller tenke at det kan finnes spor. MEN DET HANDLER IKKE OM SPOR JEG BLE JO FEILINFORMERT OM HOVED INHREDIENSEN! Nå må folk få det med seg altså 5
Anonymhk Skrevet 26. april 2022 #72 Skrevet 26. april 2022 Natta1980 skrev (27 minutter siden): du kunne muligens hatt en sak om du sa at du var allergisk mot peanøtter og at noe ikke måtte inneholde det, men i ditt tilfelle gjorde du ikke det. Hva med for feilinformasjon? Hovedingrediensen var jo pønøtter så om d da er spor av har det jo egentlig ingenting å si når jeg blir informert om at det er karamell
Avstand Skrevet 26. april 2022 #73 Skrevet 26. april 2022 Anonymhk skrev (1 minutt siden): MEN DET HANDLER IKKE OM SPOR JEG BLE JO FEILINFORMERT OM HOVED INHREDIENSEN! Nå må folk få det med seg altså Men slik skjer noen ganger. Hvis du hadde sagt at du kunne bli alvorlig syk, så hadde hun nok sjekket eller spurt noen. 2
Anonymhk Skrevet 26. april 2022 #74 Skrevet 26. april 2022 Avstand skrev (Akkurat nå): Men slik skjer noen ganger. Hvis du hadde sagt at du kunne bli alvorlig syk, så hadde hun nok sjekket eller spurt noen. Ja men da har hun jo gitt meg feil info om hun sier karamell med det er karamell Snickers er det jo stor forskjell. Er jo snakk om hoved ingrediensen her 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2022 #75 Skrevet 26. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det var ikke merket! Jeg ser alltid etter det. Takk fot svar ❤️ ts Anonymkode: b6c70...921 Men hvis du sjekket om det var merket, så så du vel navnet Salty karamell snickers? Anonymkode: 067b4...f90 3
AnonymBruker Skrevet 26. april 2022 #76 Skrevet 26. april 2022 Ok, en ansatt på et bakeri glemte å si ordet snickers etter ordet karamell og du vil saksøke? Hey Karen, you're living in the wrong country. Anonymkode: 08e6a...0f5 6 1
Avstand Skrevet 26. april 2022 #77 Skrevet 26. april 2022 Anonymhk skrev (15 minutter siden): Ja men da har hun jo gitt meg feil info om hun sier karamell med det er karamell Snickers er det jo stor forskjell. Er jo snakk om hoved ingrediensen her Feil info skjer. Det er lett å tenke at jaja da kan hun levere tilbake eller få igjen pengene hvis det er feil. Men hadde du sagt at du kunne dø eller bli veldig syk så hadde de ikke tatt like lett på det. 3
Anonymhk Skrevet 26. april 2022 #78 Skrevet 26. april 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Men hvis du sjekket om det var merket, så så du vel navnet Salty karamell snickers? Anonymkode: 067b4...f90 Det stod ingenting, var ingen lapper med navn eller ingredienser på noe trodde d har gjort seg åpenbart her 1
Anonymhk Skrevet 26. april 2022 #79 Skrevet 26. april 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Ok, en ansatt på et bakeri glemte å si ordet snickers etter ordet karamell og du vil saksøke? Hey Karen, you're living in the wrong country. Anonymkode: 08e6a...0f5 Er jo ganske avgjørende da mange ikke bare jeg kan dø av den lille feilen. En ting er at det ikke stod noe noe sted og en annen ting er da feil informasjon 1 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2022 #80 Skrevet 26. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, som ts tidligere skrev hadde hun kostnader i forbindelse med medisinsk hjelp samt tapt arbeidsinntekt. Anonymkode: 55a8e...2be Man får vel sykemelding eller har rett til egenmelding i dette tilfellet? Anonymkode: 82f97...533
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå