Gå til innhold

Hvordan løse dette best mulig for alle? Felles barn + mine og dine . barnemoren er ikke veldig samarbeidsvillig

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er gift med en vakker mann, vi har vert gift i snart 5 år nå, Mine barn er 10 og snart 14, ble slutt med faren når de var 6mnd og litt over 3 år, han har de kun anhver helg og 1 gang i uka og har alltid hatt det, han har også ny familie, der søskene er 6 og 8.

Hans barn er 10 og 13 og Fellesbarna er snart 3 år, tvillinger.

Vi har ferie i uke 27,28,29 og 30 og vi hadde avtale med moren at vi skulle ha barna de ukene, de deler 4 uker mellom seg, nå sier hun at hun ikke har ferie når vi har ferie, så det er bedre at de kommer 31,32,33 og 34, det blir veldig dumt for da jobber vi igjen og vil jo gjerne ha med dem på ferie, har allerede bestilt 2 turer en til hellas uke 28 og uke 30 tar min mann med de 4 største på fotballtur med på fotballtur ,mens jeg tar med de minste til kristiansand og dyreparken med ei venninne.   I uke 27 og 29 har vi ikke planer ennå,men kan være at han ene min skal til danmark på cup uke 29 så da blir det en uke der på alle sammen.

Så hva gjør vi? dette er skriftlig fra familievernskontoret, de tok hele året sånn at det ikke skal bli noe mas og at guttene også vet hvor de skal være de ukene. de lager en ny avtale hvert år, dette er noe min mann ønsker da mor brått kan komme og endre. Gleder oss også veldig til og ha de til jul og nyttår i år.

Moren vil aldri snakket med meg,men hennes mann er veldig hyggelig, er jo noen ganger vi må være sammen alle 4 også med barna, neste år skal jo størstemann konfirmeres så da blir det et selskap,dette har de også blitt enig om på fvk da sønnen ønsker dette veldig sterkt, så håper ikke hun begynner og endre på dette også.

Er det noe vi kan gjøre? eller skal vi bare henvise til samværsplanen?

Anonymkode: 3110c...a35

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dere må jo henvise til samværsplan ja.

Dere har jo bestilt og betalt ferie til dem, og må jobbe de ukene ferien er ferdig. 

Anonymkode: 9f637...1a0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Henvis til samværsplan og si at deres ferie er planlagt og bestilt så den skal ikke endres. Ferdig arbeid egentlig. 

Anonymkode: f1928...768

AnonymBruker
Skrevet

Enkelt... henvis til damværsavtalen og erfaringsmessig ALDRI vik ifra den fra deres side.

Anonymkode: df9e2...7a0

AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig skal dere følge samværsplan. Det er vel en grunn til at dere har det, tenker jeg. Når du sier at hun lett endrer det dere har avtalt. Barns gleder seg nok til turer, så dårlig av mor å plutselig endre. Følg planen 

Anonymkode: 562c0...7ea

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi har ferie i uke 27,28,29 og 30 og vi hadde avtale med moren at vi skulle ha barna de ukene, de deler 4 uker mellom seg, nå sier hun at hun ikke har ferie når vi har ferie, så det er bedre at de kommer 31,32,33 og 34, det blir veldig dumt for da jobber vi igjen og vil jo gjerne ha med dem på ferie, har allerede bestilt 2 turer en til hellas uke 28 og uke 30 tar min mann med de 4 største på fotballtur med på fotballtur ,mens jeg tar med de minste til kristiansand og dyreparken med ei venninne.   I uke 27 og 29 har vi ikke planer ennå,men kan være at han ene min skal til danmark på cup uke 29 så da blir det en uke der på alle sammen.

En skrivefeil, eller vil hun ha barna da fordi da har ikke hun ferie? Vil hun bytte slik at hun har ferie når barna er borte og vil ikke ha ferie med dem? Resultatet vil jo bli at barna ikke får noe ferie sammen med foreldrene sine  

Uansett: dere har satt opp plan i god tid i forveien av en grunn, dere har også lagt planer som inkluderer barna, ikke la dette ødelegge ferieplanene for to av barna i familien. Hold dere til planen. 

AnonymBruker
Skrevet

Nei hun har ferie 3 av ukene som vi har de og 1 til og være med dem, men hun liker og feste og finne på ting alene på sommeren, er jo helt ok det,så lenge hun ikke har barna, de andre som hun har med mannen sender hun bort til tanter og besteforeldrene de deler.

Mannen skal si fra idag når han skal hente guttene, at samværsplanen er laget for og følges, og det er jo derfor min mann har gjort dette også fordi han vet hun kan brått endre mening og prøve og bytte. De ukene hun nevnte jobber hun selv,men 10 og 12 åring klarer seg selv og han på 6 er i jo i bhg frem til sfo begynner

AnonymBruker
Skrevet

snart 13 mente jeg, ikke 12, 8 åring er vel hjemme med de største, tror ikke han går på sfo mer heller

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...