AnonymBruker Skrevet 26. april 2022 #1 Skrevet 26. april 2022 som det står øverst: har ei venninne (27) som vil tilbringe tid sammen hver eneste dag, noe jeg absolutt ikke orker siden jeg jobber en del, og hun er uten jobb. det virker ikke som om hun vil jobbe heller siden hun ikke prøver å finne noen jobb... hun er ikke ufør! vi skal alltid prate om hennes problemer, hennes liv, og hennes forhold hvor hun og typen drar meg inn i deres drama. hun skal alltid vite hvem jeg snakker med og hvem som sender melding til , selv om det ikke er hennes business. hun blir ofte sur hvis jeg er uenig eller prøver å forklare hva jeg mener og tar ting helt ut av kontekst uten å høre!! synes dette er vanskelig og har prøvd å snakke med henne om dette men hun vil ikke høre eller forstå noen som kan komme med råd om hvordan jeg skal håndtere denne personen? Anonymkode: 090b4...ce8
AnonymBruker Skrevet 26. april 2022 #2 Skrevet 26. april 2022 Har ett eneste råd: LØP! Dette mennesket må være så narsissistisk som det går an å bli! Og det at hun ikke har jobb er heller ingen god ting! Hold deg unna dette mennesket! Anonymkode: 424d7...e55 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2022 #3 Skrevet 26. april 2022 Har du fortalt henne at du synes hun er en selvopptatt latsabb som burde finne seg en jobb? Mulig det vil løse problemet ditt. Anonymkode: a9e15...cea 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2022 #4 Skrevet 26. april 2022 hvorfor kaller du henne venninne når du ikke liker henne engang? kutt henne. Anonymkode: a9e15...cea 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2022 #5 Skrevet 26. april 2022 da er jeg bare en dårlig venninne som ikke er støttende eller der for henne! virker som hun henger fast i meg uansett hva, og hun har egentlig bare meg som venn.... har sagt før at jeg ikke orker å ha det sånn men det ender med at JEG må si unnskyld Anonymkode: 090b4...ce8
kraftwerk Skrevet 26. april 2022 #6 Skrevet 26. april 2022 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Har ett eneste råd: LØP! Dette mennesket må være så narsissistisk som det går an å bli! Og det at hun ikke har jobb er heller ingen god ting! Hold deg unna dette mennesket! Anonymkode: 424d7...e55 Narsissist er det nye ordet? Du har ingen forutsetning å kalle denne jenta en narsissist utafra det TS beskriver. Nå må du, som mange andre her se å skjerpe dere. AnonymBruker skrev (19 timer siden): da er jeg bare en dårlig venninne som ikke er støttende eller der for henne! virker som hun henger fast i meg uansett hva, og hun har egentlig bare meg som venn.... har sagt før at jeg ikke orker å ha det sånn men det ender med at JEG må si unnskyld Anonymkode: 090b4...ce8 Du må fase hun ut, sakte, men sikkert.. Jeg har hatt ei god venninne tidligere, fra vi var tenåringer - og hun kan virke litt som din. Dette kommer bare til å bli verre. Venninnen min dro meg også inn i hennes forhold sitt drama, men hun kom til slutt med helt syke beskyldninger ovenfor meg, og mente jeg måtte unnskylde meg. Så ta mitt råd, begynn å fade hun ut - start i det små, og til slutt har dere ikke kontakt/eller du svarer ikke. En dag stopper det jo, men da må du ta ansvar for deg selv, og gjøre det du kan. 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2022 #7 Skrevet 26. april 2022 Kutt henne ut. Slike mennesker er noe av det mest slitsomme som finnes. Selv en gang i uka er for mye etter min mening. Hadde ikke orket noe sånt i livet mitt i det hele tatt. Anonymkode: d703d...be7
AnonymBruker Skrevet 26. april 2022 #8 Skrevet 26. april 2022 kraftwerk skrev (6 minutter siden): Du må fase hun ut, sakte, men sikkert.. Jeg har hatt ei god venninne tidligere, fra vi var tenåringer - og hun kan virke litt som din. Dette kommer bare til å bli verre. Venninnen min dro meg også inn i hennes forhold sitt drama, men hun kom til slutt med helt syke beskyldninger ovenfor meg, og mente jeg måtte unnskylde meg. Så ta mitt råd, begynn å fade hun ut - start i det små, og til slutt har dere ikke kontakt/eller du svarer ikke. En dag stopper det jo, men da må du ta ansvar for deg selv, og gjøre det du kan. ingen vits i å seigpine seg selv. Kort prosess er mye bedre. Det er ikke slemt. Hadde sagt/gjort noe sånt: «Du klara, dette «vennskapet» gir meg veldig lite, og tapper meg veldig mye. Tror det er best vi ikke har kontakt mer for begges del» Deretter blokkert og gått videre. Anonymkode: d703d...be7
kraftwerk Skrevet 26. april 2022 #9 Skrevet 26. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): ingen vits i å seigpine seg selv. Kort prosess er mye bedre. Det er ikke slemt. Hadde sagt/gjort noe sånt: «Du klara, dette «vennskapet» gir meg veldig lite, og tapper meg veldig mye. Tror det er best vi ikke har kontakt mer for begges del» Deretter blokkert og gått videre. Anonymkode: d703d...be7 Det er også en mulighet, men hvis TS er redd for at denne "venninnen" skal gjøre hun noe eller bli slem, så er den litt mer langsomme versjonen best syntes jeg. Er ikke slik at man trenger å ha samtaler hver dag, bare å pent avvise hver gang hun prøver å kontakte.
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 26. april 2022 #10 Skrevet 26. april 2022 Kutt henne ut, hun høres ut som en energityv.
AnonymBruker Skrevet 26. april 2022 #11 Skrevet 26. april 2022 kraftwerk skrev (1 minutt siden): Det er også en mulighet, men hvis TS er redd for at denne "venninnen" skal gjøre hun noe eller bli slem, så er den litt mer langsomme versjonen best syntes jeg. Er ikke slik at man trenger å ha samtaler hver dag, bare å pent avvise hver gang hun prøver å kontakte. Det får ts avgjøre selv. Personlig hadde jeg ikke giddet det. Anonymkode: d703d...be7
AnonymBruker Skrevet 26. april 2022 #12 Skrevet 26. april 2022 kraftwerk skrev (35 minutter siden): Det er også en mulighet, men hvis TS er redd for at denne "venninnen" skal gjøre hun noe eller bli slem, så er den litt mer langsomme versjonen best syntes jeg. Er ikke slik at man trenger å ha samtaler hver dag, bare å pent avvise hver gang hun prøver å kontakte. Dette fungerer dessverre ikke på alle. Anonymkode: 7afbe...1bb
AnonymBruker Skrevet 26. april 2022 #13 Skrevet 26. april 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): hun skal alltid vite hvem jeg snakker med og hvem som sender melding til , selv om det ikke er hennes business. Slikt skyldes som regel at vedkommende vokste opp i et hjem der de ikke fikk ha grenser i fred. Der foreldrene tråkket over barnets grenser og fratok det retten til et privatliv. Når man har vokst opp slik forstår man ikke at det er feil å kreve slik detaljert og privat info fra andre, for det er normen for dem. Det beste du kan gjøre for venninnen din er å snakke med henne om dette, bevisstgjøre henne på det og hjelpe henne til å reflektere rundt dette slik at hun forhåpentligvis ser sin egen rolle. Anonymkode: 20f0c...afe 2
lillevill Skrevet 27. april 2022 #14 Skrevet 27. april 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): sur hvis jeg er uenig Dette er jo ikke et godt personlighetstrekk. Er hun umoden ?
Rhodiola Skrevet 27. april 2022 #15 Skrevet 27. april 2022 Tråden er ryddet for brukerdebatt og avsporing. - Rhodiola, mod.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå