Gå til innhold

Bytte barnelge offentlig sykehus?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

yngstemann er en del inn og ut fra sykehus. Vi har en fast barnelege som har ansvar, men vi har vært hos noen vikarer av og til. Jeg føler veldig dårlig conection med barnelegen vi har. Hun snakker over oss, og vi føler oss ikke hørt. -hun er en god lege, men passer ikke vårt behov. Men den ene barnelegen vi har hatt en gang er helt fantastisk. Og passer min familie midt i blinken. Jeg og min mann jobber begge på sykehuset, og barnelegen møter vi stadig på. Han slår fort av en prat, og smalltalker om hvordan det går med yngstemann ect.. Noe man absolutt ikke kan forvente etter kun en time. -Og det er alltid han som tar iniativ tim samtale. I motsetning til den legen som har hovedansvaret for yngstemann nærmest unngår øyenkontakt når hun møter på en av oss i korridor. (Vi har aldri snakket eller oppsøkt henne utenom time, og vi er veldig på å skille jobb og privat, og kunne aldri spurt om å spørre om behandling til yngste uten time.). Derfor lurer jeg på om noen har fått byttet barnelege i det offentlige. Det er jo rett til valg av behandlingssted, men ikke valg av behandler. Snakket litt med noen kollegaer om dette, som egentlig heller ikke viste så mye om dette. 
Hvordan gå frem for å evnt. få byttet?

Både jeg og min mann er avhengige av å kunne til tider sammarbeide med legene på barneavd., og ønsker derfor ikke at det skal bli sjohei eller dårlige miner fra denne legen heller. Hva burde gjøres?

Anonymkode: ad657...db1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...