Gå til innhold

Leggetrøbbel etter bleieslutt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har ei jente som nettopp fylte 3 år og som sluttet med bleier på dag og natt samtidig nå i påsken. Vil ikke ha på bleie om natta, og de gangene hun har hatt det har hun likevel holdt seg/stått opp for å tisse på potte. 

men fra å bruke ti minutter på legging har vi nå gått tilbake til å kunne bruke opp til halvannen time, det er hyling og gråting og alt er feil. Sånn var det før hun sluttet med dagsoving ved 2,5 år også. 

tror dere det kan være en reaksjon på bleieslutt, eller er det mer sannsynlig at det handler om mer utetid i finværet i barnehagen (at hun kanskje er sliten og overtrøtt)? 

har pleid å sove fra 18-19 til 7-8, men nå etter påske har det fort blitt fra 19:30-20 til 5:30-7. Må ofte tisse når hun våkner så tidlig og får ikke sove igjen. Så føler at hun ikke får nok søvn nå, og merker humøret er veldig mye dårligere stakkars. 

Anonymkode: 8ca15...021

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke det har sammenheng med bleieslutt. Men jeg pleier passe på at treåringen ikke drikker så mye om kvelden, samme med 7 åringen. Å måtte tisse forstyrrer søvnen. Min treåring har vært bleiefri lenge, men er mye fjas med legging av henne også om dagen. Jeg tror det påvirker litt at det er mye lysere ute nå. 

Anonymkode: 9220a...af6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...