AnonymBruker Skrevet 26. april 2022 #1 Skrevet 26. april 2022 referer til forrige innlegg om «eksen som knuste ruta i leiligheten jeg leier». jeg har snakket med huseier igjen! Han bor over meg...da jeg leier under. Og han sier at om det ikke er bevist at eksen min gjorde dette(han ikke betaler) eller jeg har innboforsikring(for det har jeg ikke) så MÅ jeg betale av egen lomme. jeg har snakker med begge parter, eksen min (for å prøve å betale, han vil ikke betale om jeg ikke går tilbake) og huseier om å bruke husforsikring(som noen nevnte i forrige innlegg) han sier at han IKKE vil bruke husforsikring om det ikke blir SÅ dyrt, men denne ruta med montør osv kommer til å komme på rundt 20-30 000kr antar jeg. Jeg snakket med han som tok mål i dag og han sier at det blir dyrt. Så spurte jeg om han visste hva jeg kunne gjøre fordi dette ikke er MIN skyld! Han sa at han ikke visste men kanskje ta fra depositum kontoen min. Jeg er skjelven og kvalm hele tiden. Jeg sliter mye økonomisk og har akkurat penger til husleie og mat. Også mener huseier at jeg bør betale, for han vil ikke bruke husforsikringen sin for da minster han bonusen. hva kan jeg gjøre her? Jeg blir satt i økonomisk gjeld for noe jeg aldri ville eller gjorde! 😭 tenker ikke på noe annet lenger. Anonymkode: 2f8b7...d8e
Mwanafunzi Skrevet 26. april 2022 #2 Skrevet 26. april 2022 Hvilken grunn gir han for at han mener at du skal betale? Som vi sa forrige gang du skrev om dette: Dette skal ikke tas av depositumskonto, det er ikke ditt ansvar, det kan dekkes med husforsikringen, en innboforsikring hadde ikke dekket dette (et vindu er ikke innbo!), du bør flytte, utleieren din er en pengegrisk idiot, eksen din er en tulling, du kan få gratis råd og hjelp fra for eksempel Jurk eller Jussbuss, ev meld deg inn i Leieboerforeningen (koster penger). Om huseier ikke vil bruke husforsikringen er det hans problem. 15
AnonymBruker Skrevet 26. april 2022 #3 Skrevet 26. april 2022 Kan du ikke anmelde eksen hvis du har innrømmelse skriftlig? Anonymkode: deb4f...fd8 10
AnonymBruker Skrevet 26. april 2022 #4 Skrevet 26. april 2022 Anmeld ruteknusingen til politiet selvsagt. Har ingen av dere gjort det med en gang? Politiet vil sikkert si at huseier må gjøre det. Ig huseier må varsle forsikringsselskapet ditt, det skulle han gjort med én gang. Huseiers forsikringsselskap vil sikkert si det må være et anmeldt forhold for at de skal betale. Du skal IKKE betale dette. Dere kan ikke skifte det vinduet for forsikringsselskapet har sett og vurdert skaden! Anonymkode: 6fc13...a50 14
AnonymBruker Skrevet 26. april 2022 #5 Skrevet 26. april 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Kan du ikke anmelde eksen hvis du har innrømmelse skriftlig? Anonymkode: deb4f...fd8 Har ikke innrømmelse skriftelig. Han er påpasselig med det. ts Anonymkode: 2f8b7...d8e
AnonymBruker Skrevet 26. april 2022 #6 Skrevet 26. april 2022 Ok, siden ingen kan bevise hvem som har knust ruta der du bor så er det vel ikke din plikt å betale heller ? Huseier har bestemt seg for å være vrang siden det har vært bråk med deg og exen som leietakere. Du får si det som det er. Exen nekter, og da tar du kontakt med politiet og vet om råd, evt advokat. Anonymkode: 2e69f...1be 9
AnonymBruker Skrevet 26. april 2022 #7 Skrevet 26. april 2022 Har huseier også en relasjon til denne ruteknuseren? Hadde jeg dratt noen inn i leiligheten jeg leier, som igjen hadde gjort noe for å ødelegge den, hadde JEG selvsagt vært ansvarlig - særlig i huseiers øyne. Du må nok betale, og heller kjøre kravet mot eksen din om du har noe grunnlag for det. Huseier her har ikke gjort noe som helst for å fortjene en slik regning (?!). Anonymkode: 95aa7...d4c 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2022 #8 Skrevet 26. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har huseier også en relasjon til denne ruteknuseren? Hadde jeg dratt noen inn i leiligheten jeg leier, som igjen hadde gjort noe for å ødelegge den, hadde JEG selvsagt vært ansvarlig - særlig i huseiers øyne. Du må nok betale, og heller kjøre kravet mot eksen din om du har noe grunnlag for det. Huseier her har ikke gjort noe som helst for å fortjene en slik regning (?!). Anonymkode: 95aa7...d4c Han var ikke inne i leiligheten ! Han gjemte seg ute Anonymkode: 2e69f...1be 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2022 #9 Skrevet 26. april 2022 Just now, AnonymBruker said: Ok, siden ingen kan bevise hvem som har knust ruta der du bor så er det vel ikke din plikt å betale heller ? Huseier har bestemt seg for å være vrang siden det har vært bråk med deg og exen som leietakere. Du får si det som det er. Exen nekter, og da tar du kontakt med politiet og vet om råd, evt advokat. Anonymkode: 2e69f...1be Om det er TS som bor i leiligheten har jo selvsagt ikke huseier noe ansvar for å bevise hvem som gjorde skadeverket!? Hvis noen i leiligheten min ødelegger noe, så kan jeg bare gå til huseier og si jeg ikke vet hvem som har gjort det, og at huseier dermed skal betale? Trokke en kommer så langt med det. Anonymkode: 95aa7...d4c
AnonymBruker Skrevet 26. april 2022 #10 Skrevet 26. april 2022 Anmeld forholdet selvsagt. Det betyr ikke noe at det ikke er bevist at det er eksen din som gjorde det. Hvis det kom en fremmed og knuste ruta di, var det da du som måtte betale? Bare si hvem du mener det var, at du ikke har gjort noe som har fremprovosert dette. Ruta blir jo skifta, og når du flytter fordi utleier påstår du må betale, så nekter du ham å ta fra depositumskonto. Anonymkode: b1d90...f5b 6
AnonymBruker Skrevet 26. april 2022 #11 Skrevet 26. april 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Har ikke innrømmelse skriftelig. Han er påpasselig med det. ts Anonymkode: 2f8b7...d8e Men anmeld det uansett, så kan du si at han har innrømt det til deg men ikke skriftlig. Så tar de han forhåpentligvis inn til avhør. Anonymkode: deb4f...fd8 6
AnonymBruker Skrevet 26. april 2022 #12 Skrevet 26. april 2022 Bonus på husforsikringen?? Jeg klarer ikke finne ett eneste forsikringsselskap som har bonus på annet enn kjøretøy... Anonymkode: c5860...cf8 12
AnonymBruker Skrevet 26. april 2022 #13 Skrevet 26. april 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Om det er TS som bor i leiligheten har jo selvsagt ikke huseier noe ansvar for å bevise hvem som gjorde skadeverket!? Hvis noen i leiligheten min ødelegger noe, så kan jeg bare gå til huseier og si jeg ikke vet hvem som har gjort det, og at huseier dermed skal betale? Trokke en kommer så langt med det. Anonymkode: 95aa7...d4c En gang til… han var ikke inne i leiligheten, og såvidt jeg vet så bodde han der ikke lenger heller. Han gjemte sec bak en hekk og kasta stein. «Trokke» at en kan bevise at han innen leiligheten mens skaden skjedde. Advokat er neste trekk Anonymkode: 2e69f...1be 3 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2022 #14 Skrevet 26. april 2022 Ville tatt opp på mobilen at han innrømmer han knuste ruten.. Da blir du jo helt uten ansvar 🙂 Ikke at du har så mye ansvar uansett … Anonymkode: c6b32...fdf 2
AnonymBruker Skrevet 26. april 2022 #15 Skrevet 26. april 2022 Jeg må bare spør, har denne eksen bodd med deg TS i leiligheten du leier før? Du må jo anmelde dette. Anonymkode: a0842...58f 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2022 #16 Skrevet 26. april 2022 Skjønner at utleier ikke er interessert i å betale egenandelen, tilby å ta den så du blir ferdig med saken.. Depositum har han ikke lov til å ta, men du MÅ anmelde saken!! Anonymkode: 252d4...217 2
AnonymBruker Skrevet 26. april 2022 #17 Skrevet 26. april 2022 Ts, som flere sa til deg i forrige tråd, så er dette huseiers ansvar. Hvorfor ringer du ikke til en jus-bus/advokat eller lignende dersom du ikke tror på det? Det eneste tilfellet du kan bli ansvarlig for andres skade, er dersom du har gitt personen tilgang til leiligheten. Det har du altså ikke gjort i dette tilfellet. Du kan enten bare la vær å ringe advokat for å rådføre deg, eller du kan ringe å få det svart på hvitt. Jeg skjønner ikke hvorfor du ikke bare ringer, i stede for å gå uvel i dagevis, samt la deg herse med på denne måten. Når flertallet sier at det ikke er ditt ansvar, hvorfor tror du fremdeles på huseier da? Inneboforsiktig har ingenting med dette å gjøre, det sier seg selv i navnet. Anonymkode: be8a0...ac6 8
AnonymBruker Skrevet 26. april 2022 #18 Skrevet 26. april 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Skjønner at utleier ikke er interessert i å betale egenandelen, tilby å ta den så du blir ferdig med saken.. Depositum har han ikke lov til å ta, men du MÅ anmelde saken!! Anonymkode: 252d4...217 Jeg har tilbudt meg å betale egenandel. Men han vil ikke bruke husforsikring, så dette kommer til å ende på flere tusen kroner. ts Anonymkode: 2f8b7...d8e
AnonymBruker Skrevet 26. april 2022 #19 Skrevet 26. april 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ts, som flere sa til deg i forrige tråd, så er dette huseiers ansvar. Hvorfor ringer du ikke til en jus-bus/advokat eller lignende dersom du ikke tror på det? Det eneste tilfellet du kan bli ansvarlig for andres skade, er dersom du har gitt personen tilgang til leiligheten. Det har du altså ikke gjort i dette tilfellet. Du kan enten bare la vær å ringe advokat for å rådføre deg, eller du kan ringe å få det svart på hvitt. Jeg skjønner ikke hvorfor du ikke bare ringer, i stede for å gå uvel i dagevis, samt la deg herse med på denne måten. Når flertallet sier at det ikke er ditt ansvar, hvorfor tror du fremdeles på huseier da? Inneboforsiktig har ingenting med dette å gjøre, det sier seg selv i navnet. Anonymkode: be8a0...ac6 Jeg har ikke råd til advokat, så jeg føler jeg sitter i saksa. Jeg er en ung jente med aap, så man kan jo tenke seg til at jeg ikke sitter med mye penger. Dessuten så mente glassmester Som var her at jeg bare må ta det på min kappe, samt en jeg trodde var god veninne, og huseier. Jeg er ikke kjent med hva man gjør i slike tilfeller, så føler det er lett å kunne lure meg. Anonymkode: 2f8b7...d8e
AnonymBruker Skrevet 26. april 2022 #20 Skrevet 26. april 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har tilbudt meg å betale egenandel. Men han vil ikke bruke husforsikring, så dette kommer til å ende på flere tusen kroner. ts Anonymkode: 2f8b7...d8e Hvorfor har du ikke anmeldt det? Hvorfor har du ikke ringt advokat og forhørt deg? Anonymkode: deb4f...fd8 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå