Gå til innhold

Hva skjer om man føder ombord på fly uten forsikring?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke om dette er riktig sted å spørre, men ...

Sender de regning i etterkant? Hvor dyrt kan det bli?

Anonymkode: d6d62...dee

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvem skal sende regning, og for hva? 

Anonymkode: 5cdae...d03

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Du har vel forsikring på deg selv? Eller reise forsikring? 

Og om du er så nære termin at du tror du kommer til å føde på fly så får du ikke fly

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
Sofakona skrev (1 minutt siden):

Og om du er så nære termin at du tror du kommer til å føde på fly så får du ikke fly

Stemmer det. Lurer på om grensa ligger på litt over 6 mnd?

Anonymkode: 08d55...8ce

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvem skal sende regning, og for hva? 

Flyselskapet? For hva enn slags utgifter de har hatt med det. Hører jo om fly som må lande underveis pga fødsel. Det er jo sikkert svinedyrt om man må dekke det?

Sofakona skrev (1 minutt siden):

Vet jo aldri om man føder for tidlig. Spørsmålet gjelder hvis man IKKE har forsikring. Ei heller reiseforsikring.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Grensa er stort sett uke 36. Skjer rett som det er at noen føder før det.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Flyselskapet? For hva enn slags utgifter de har hatt med det. Hører jo om fly som må lande underveis pga fødsel. Det er jo sikkert svinedyrt om man må dekke det?

Vet jo aldri om man føder for tidlig. Spørsmålet gjelder hvis man IKKE har forsikring. Ei heller reiseforsikring.

Om du ikke har forsikring på deg selv eller reise forsikring så burde du ikke fly...eller reise noe steder

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Om du har løyet på hvor langt du er på vei har de mulig en sak. Ulike flyselskap har ulike grenser. 

Ellers er det vel fly som må ned på bakken daglig på grunn av sykdom om bord. Antar flyselskapene har egen forsikring for slik. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Trenger ikke å lande for en fødsel. Jeg antar at de har en saks på det flyet. Den kan bare vaskes. 

Anonymkode: 64689...abe

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ikke særlig smart å reise noe sted uten reiseforsikring

Anonymkode: 3f281...cb0

• Liker 1
Skrevet

Men ts... hvorfor lurer du på dette? Hvor langt er du på vei?

Har du reise forsikring

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Om du har løyet på hvor langt du er på vei har de mulig en sak. Ulike flyselskap har ulike grenser. 

Ellers er det vel fly som må ned på bakken daglig på grunn av sykdom om bord. Antar flyselskapene har egen forsikring for slik. 

Det er dette jeg lurer på, da. Om man blir fakturert noe, eller om det blir dekket av flyselskapets forsikring, eller hvordan det fungerer. Burde kanskje spurt i forsikringsforum i stedet hehe.

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er dette jeg lurer på, da. Om man blir fakturert noe, eller om det blir dekket av flyselskapets forsikring, eller hvordan det fungerer. Burde kanskje spurt i forsikringsforum i stedet hehe.

Men hvor langt er du på vei? Og hvor skal du 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Men uten reiseforsikring må du selvfølgelig ikke reise uansett. Gravid eller ikke. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er frem til uke 36, ca.

Anonymkode: ef019...a1f

AnonymBruker
Skrevet

Ingen sjekker hvor langt du er på vei på flyet, kanskje ser de ikke at du er gravid engang. Hvor lenge du får fly kan variere veldig ut fra de ulike flyselskaper. Med Ryanair er grensa uke 27 eller noe, i Norge er det 37 mener jeg å huske. Har fløyet over uke 37 med legeerklæring på kort flytur (30 min), men også engang uten legeerklæring da jeg var over uke 37. Du kan risikere å måtte betale selv ja.

Anonymkode: 073d0...192

AnonymBruker
Skrevet
Sofakona skrev (3 minutter siden):

Men hvor langt er du på vei? Og hvor skal du 

Det er snakk om en flygning i uke 34/35, og reisemålet er Norge. 

Spør for øvrig ikke om noen anbefaler å fly uten forsikring, så det trenger jeg ikke svar på.

AnonymBruker
Skrevet

Det er snakk om en flygning i uke 34/35, og reisemålet er Norge. 

Spør for øvrig ikke om noen anbefaler å fly uten forsikring, så det trenger jeg ikke svar på.

Men det er jo det som antakelig avgjør lm du må dekke noe eller ikke. Du er ikke forsikret via flybillett, men bør ha egen forsikring. Føder du ombord uten forsikring kan du risikere å få regning på rengjøring av flyet. Og det er ikke billig.

Har du forsikring vil det mest sannsynlig dekke det. Avhengig av hvor langt du er på vei, og hva som ligger i vilkårene.

Anonymkode: d9c82...cbf

• Liker 1
Skrevet

Men det er jo det som antakelig avgjør lm du må dekke noe eller ikke. Du er ikke forsikret via flybillett, men bør ha egen forsikring. Føder du ombord uten forsikring kan du risikere å få regning på rengjøring av flyet. Og det er ikke billig.

Har du forsikring vil det mest sannsynlig dekke det. Avhengig av hvor langt du er på vei, og hva som ligger i vilkårene.

Anonymkode: d9c82...cbf

Enig..og skal du bare over til Sverige og noe skjer uten forsikring må du betale selv..som ambulanse etc.

Om du skal få barn må du ha forsikring på deg selv og barnet ...også reise forsikring . 

AnonymBruker
Skrevet

Du har ikke råd til barn om du ikke har råd til forsikring

Anonymkode: edd78...a4a

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...