Gå til innhold

MÅ ned 5 kilo

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg må ned 5 kilo mtp en operasjon. Hvordan går man ned på en sunnest mulig måte? Er det for mye å tro jeg klarer å gå ned 5 kilo på 2 mnd? 

Anonymkode: de195...f85

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da må du bytte ut matvarer, kutte ut sukker og holde deg på et kalotriunderskudd. 

AnonymBruker
Skrevet
Just now, kraftwerk said:

Da må du bytte ut matvarer, kutte ut sukker og holde deg på et kalotriunderskudd. 

Eller bare spise mindre enn dagens inntak. Trenger ikke bytte ut noen ting, og man trenger heller ikke kutte ut sukker. 

Anonymkode: 6b94d...dd3

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Eller bare spise mindre enn dagens inntak. Trenger ikke bytte ut noen ting, og man trenger heller ikke kutte ut sukker. 

🙌

Anonymkode: daaf5...75b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Akkurat dette.

Litt mindre til hvert måltid. Litt sunnere valg der det kan passe. 

Vanskeligere er det ikke å gå ned i vekt. Og det er også bærekraftig på sikt. Da man spiser mat man vanligvis er fornøyd med, man får bare en litt mindre magesekk ganske raskt. 

Anonymkode: 5b644...380

AnonymBruker
Skrevet

Regn ut hvor mye kalorier du spiser i dag (eks på Lifesum) også kutter du ned på kaloriene. Husk at sunt ikke nødvendigvis betyr kalorifattig. Så legg alt du spiser inn i appen. 

Anonymkode: 903e3...2f7

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye har du å ta av? Å gå ned 5 kilo for en kvinne på 100 kilo burde være ganske lett, spis litt mindre, eventuelt også kutt litt i salt og beveg deg mer. Men om du er 60 kilo så må du derimot kanskje legge en litt streng matplan for å gå ned 5 kilo på 2 måneder.

Anonymkode: 318ff...298

• 1 måned senere...
Skrevet

Fast to dager i uka, og drikk kun vann evt. kaffe på fastedagene. Spis egg uten brød de dagene du ikke faster. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan har det gått med vektnedgangen? 🙂 

Anonymkode: 6619a...19d

AnonymBruker
Skrevet

Kutt ut kveldsmat og periodefaste.  Slik gikk jeg ned 5-6 kilo og klarer å holde vekta over 1 år etterpå.  Går gjerne fra kl 16.00 til kl 12.00 uten mat hvis jeg har fri.  Magen får hvilt seg og jeg forbrenner fett. 

Anonymkode: e2aed...5be

AnonymBruker
Skrevet

Unngå å spis etter kl 18 på kvelden. Spis mindre porsjoner og 3 måltid om dagen. 
drikk vann og unngå salt. Salt binder vann i kroppen. 

Anonymkode: ef3e8...aea

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...