Gå til innhold

Mannen sa vi måtte snakke sammen igår. Det han sa fikk meg til å gråte og bli såret: "Jeg vil du skal slanke deg"

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Han sa det uten følelser involvert virker det som. Ser han meg som et objekt?

Jeg har tatt opp flere ganger hvorfor vi ikke har sex lengre, hvorfor han runker foran pcen, noe han har nektet for, men jeg har sett bevisene (loggen og papiret)...

Igår sa han at han ville at jeg skulle slanke meg. Det etter å ha født 3 barn, det er takka liksom?

Jada, han er kanskje mer sporty enn meg og han liker å trene med vekter, men det er jo ikke akkurat som om han har veltrente magemuskler for det om...

hva skal jeg gjøre her? Føler meg faktisk krenket av han jeg elsker aller mest her i verden.

Jeg klarte ikke å sove på soverommet vårt i natt.....💔

Å jada, jeg har gått opp kanskje 15-20 kg de siste 4/5 årene, men det er jo jeg som gjør alt hjemme. Klart det er lett for han å bare stikke på trening, når jeg rydder etter måltidet, støvsuger, legger barna etc. 

Er det rart jeg trenger kosen på kvelden, som bare er litt cola, sjokolade og chips, litt av det, spiser ikke alt på en kveld.

Anonymkode: a06e3...3a8

• Liker 1
  • Hjerte 19
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Du får si at han må ta mer ansvar hjemme, slik at DU* får tid til å ta tak i helsa di. 

Anonymkode: 7a42e...5a0

Anonymkode: 7a42e...5a0

• Liker 5
Skrevet

Mistenker troll, ingen mann med kone og tre barn oppfører seg slik. Og da hadde isåfall ikke kona skrevet slik som deg

• Liker 33
  • Hjerte 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Som voksen bør man vite bedre enn å kommentere andres kropp, spesielt på en så ufølsom måte. Sånne kommentarer kan i verste fall føre til spiseforstyrrelser. Skjønner at du ble såret. Du er bra nok, husk det. 

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner at det er sårt å få det påpekt, men vær glad han er tøff nok til å si det direkte til deg.

Litt cola, snop og chips hver kveld blir jo mye i løpet av et år. Jeg syns man skylder partneren sin å være attraktiv, så du kan jo ta en prat med ham om at du trenger å komme deg ut på kvelden for trening, gåtur, jogging eller lignende.

Anonymkode: ff3d1...c27

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Si til han at ok..du skal slanke deg..men da må du dra på treningssenteret og han må bli hjemme,rydde og legge barna...så skal du hva han svarer da

• Liker 24
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg forstår at det er sårene å høre fra mannen din at du ikke er god nok slik du er, men samtidig så burde du tenke på helsen din + være et godt forbilde for barna. Det å spise litt snop hver kveld er årsaken til at du mest sannsynlig går opp i vekt, og fortsetter det så vil du før eller siden få helsemessige problemer ut av det. Jo større du blir jo mer sjans er det for at du kan få et eller flere av disse tingene:

- Diabetes 2 (det mest vanlige)

- Høyt blodtrykk 

- Søvnapne (noen normalvektige har også dette, men det er større sjanse for å få det som overvektig)

- vonde muskler og ledd pga slitasje. Slitasje kommer av at det er en belastning for kroppen å bære på overvekt over tid. 

- Tung pust, som på sikt vil gjøre det vanskeligere å feks leke med barna.

TIL Slutt problemer med å finne klær som passer. Det går ikke på helsa løs, men på selvtilliten.

..

Jeg tenker uansett at du driver og trøste spiser. Det å unne seg godsaker skal ikke være en belønning eller en trøst. Du må finne ut av hvorfor du trøste spiser, og finne en annen måte å tolerere de vonde følelsene på. 

• Liker 9
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Da har han snakket med deg altså?

Han er bare ærlig med deg. Han har lov til det. Men du har også lov å si nei, du ønsker ikke å være med på dette.

Anonymkode: 5ebdb...a2f

• Liker 14
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er bare to ting som gjelder i denne verdenen vi har skapt oss :  Man blir aldri rik nok og man blir aldri tynn nok! 

Anonymkode: 3fdf8...5b1

• Liker 12
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville tatt ham på ordet og reist ut for å trene 3 ganger i uken mens han passet barna. Ikke sikkert dette blir så dumt TS!

Kos på kvelden kan være så mangt, det må ikke være sjokolade og brus med sukker. Finn noen sunne alternativer, det er ikke bare bra for vekten men helsen også.

Anonymkode: b36f3...bb9

• Liker 22
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
kraftwerk skrev (9 minutter siden):

Mistenker troll, ingen mann med kone og tre barn oppfører seg slik. Og da hadde isåfall ikke kona skrevet slik som deg

Enig. Trollet har en spesiell måte å lage innlegg på som er lett å kjenne igjen. Skjønner ikke vitsen. 

Anonymkode: cca38...922

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg ville tatt ham på ordet og reist ut for å trene 3 ganger i uken mens han passet barna. Ikke sikkert dette blir så dumt TS!

Kos på kvelden kan være så mangt, det må ikke være sjokolade og brus med sukker. Finn noen sunne alternativer, det er ikke bare bra for vekten men helsen også.

Anonymkode: b36f3...bb9

Når du har trent i et år, blitt slank, så stikker du. 

Anonymkode: 7755a...be6

• Liker 5
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Du stikker på trening, han rydder. Det inkluderer å fjerne runkepapiret etter seg. Så får du mer overskudd, og han blir mindre kjepphøy. 

Anonymkode: 0a91e...185

• Liker 13
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes egentlig det er fint han tar det opp jeg. Du har jo spurt, og han slang det ikke bare ut i en krangel. Han tok det opp i en rolig setting. Nå må du være like flink, og si det du skrev her. At du ble lei deg, og at du trenger bekreftelse på at han fremdeles elsker deg. I tillegg må han steppe opp hjemme slik at du får tid til trening, og han må hjelpe med maten slik at dere får snudd kostholdet. 

Anonymkode: 5fa32...086

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Han sa det uten følelser involvert virker det som. Ser han meg som et objekt?

Jeg har tatt opp flere ganger hvorfor vi ikke har sex lengre, hvorfor han runker foran pcen, noe han har nektet for, men jeg har sett bevisene (loggen og papiret)...

Igår sa han at han ville at jeg skulle slanke meg. Det etter å ha født 3 barn, det er takka liksom?

Jada, han er kanskje mer sporty enn meg og han liker å trene med vekter, men det er jo ikke akkurat som om han har veltrente magemuskler for det om...

hva skal jeg gjøre her? Føler meg faktisk krenket av han jeg elsker aller mest her i verden.

Jeg klarte ikke å sove på soverommet vårt i natt.....💔

Å jada, jeg har gått opp kanskje 15-20 kg de siste 4/5 årene, men det er jo jeg som gjør alt hjemme. Klart det er lett for han å bare stikke på trening, når jeg rydder etter måltidet, støvsuger, legger barna etc. 

Er det rart jeg trenger kosen på kvelden, som bare er litt cola, sjokolade og chips, litt av det, spiser ikke alt på en kveld.

Anonymkode: a06e3...3a8

For et ræææævhåååål. 

Anonymkode: 895d2...e33

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

For et ræææævhåååål. 

Anonymkode: 895d2...e33

Det er skikkelig kvalmt og respektløst. Sant 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
kraftwerk skrev (25 minutter siden):

Jo da, en mann og en kone med tre barn kan oppføre seg slik MEN!!!

jeg er enig med dette, dette er trolling! Et par dager siden klaget en mann her inne om fruen var sporty før barn men nå spiste hun bare sjokolade, potetgull og junk.. Så kom denne.. 

Anonymkode: 3f582...313

• Liker 9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...