AnonymBruker Skrevet 26. april 2022 #1 Skrevet 26. april 2022 Hei, jeg er nå i foreldrepermisjon med 100% uttak i lønn, som arbeidsgiver betaler og nav refunderer arbeidsgiver. Jeg skal ha permisjon til midten av juli, deretter fem uker ferie så til slutt ulønnet permisjon resten av året. 1. Jeg har nå sjekket feriepengegrunnlaget opptjent i fjor som er listet opp i ansattportalen. Videre har jeg regnet sammen all brutto inntekt inkludert alle tillegg og overtid. Det viser seg at feriepengegrunnlaget er 40 000kr lavere enn det jeg har regnet ut. Hva kommer dette av? Eller har noen vært borti det samme? Det skal sies at jeg har ingen tillit til lønnsavdelingen da de satte seg på bakbeina og betalte mindre i foreldrepenger enn hva som var oppgitt i inntektsmeldingen. Det ordnet seg etter mange omveier, men det er blant annet derfor jeg vil sjekke ut om de kan ha gjort en feil her også 🤔 2. Siden jeg skal ha ferie fra midten av juli og fem uker før jeg fortsetter resten av året i ulønnet foreldrepermisjon.. Er det sannsynlig at jeg får utbetalt feriepengene i juli? (jobber i statlig helseforetak). Eller vil det gå automatikk i dette og jeg vil trekkes fem uker ferie fra foreldrepenger og feriepenger i juni slik som vanlig? Da vil det isåfall si at jeg får vanlig lønn i ferien min i juli/august? Noen som er kjent med praksisen her med ulønnet perm etter ferie? Det er jo liksom ikke planlagt at jeg skal jobbe dette året så synes det er litt merkelig å trekke feriedager fra lønn, er jo bedre a bare utbetale feriepengene i sin helhet når betalt foreldrepermisjon er over? Anonymkode: 08f67...862
AnonymBruker Skrevet 26. april 2022 #2 Skrevet 26. april 2022 Nr 1: du får ikke feriepenger av feriepengene du fikk utbetalt i fjor, så du må trekke fra de. 2. Aner ikke Anonymkode: cab2d...baa 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2022 #3 Skrevet 26. april 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg har nå sjekket feriepengegrunnlaget opptjent i fjor som er listet opp i ansattportalen. Videre har jeg regnet sammen all brutto inntekt inkludert alle tillegg og overtid. Det viser seg at feriepengegrunnlaget er 40 000kr lavere enn det jeg har regnet ut. Hva kommer dette av? Ikke regn med feriepengene, som skrevet over. Anonymkode: 1c19a...625 1
stinepetrine Skrevet 26. april 2022 #4 Skrevet 26. april 2022 9 minutter siden, AnonymBruker said: Nr 1: du får ikke feriepenger av feriepengene du fikk utbetalt i fjor, så du må trekke fra de. 2. Aner ikke Anonymkode: cab2d...baa Jeg har ikke regnet inn feriepengene jeg fikk i fjor, kun vanlig lønn, tillegg og overtid 😅 fremdeles viser grunnlaget over 40 000kr mindre enn hva mine utregninger blir 🤷♀️ 4 minutter siden, AnonymBruker said: Ikke regn med feriepengene, som skrevet over. Anonymkode: 1c19a...625
AnonymBruker Skrevet 26. april 2022 #5 Skrevet 26. april 2022 stinepetrine skrev (2 minutter siden): Jeg har ikke regnet inn feriepengene jeg fikk i fjor, kun vanlig lønn, tillegg og overtid 😅 fremdeles viser grunnlaget over 40 000kr mindre enn hva mine utregninger blir 🤷♀️ Det høres veldig rart ut. Sjelden at det gjøres slike feil. Har du sjekket hva som er registrert? https://www.skatteetaten.no/skjema/mine-inntekter-og-arbeidsforhold/ Anonymkode: 1c19a...625
stinepetrine Skrevet 26. april 2022 #6 Skrevet 26. april 2022 15 minutter siden, AnonymBruker said: Det høres veldig rart ut. Sjelden at det gjøres slike feil. Har du sjekket hva som er registrert? https://www.skatteetaten.no/skjema/mine-inntekter-og-arbeidsforhold/ Anonymkode: 1c19a...625 Tusen takk for linken, det hjalp med å få oversikt. Jeg tok et røfft estimat (ser det var 60k som manglet), men det viser seg nå at jeg ikke hadde tenkt på at jeg også ble trukket fem uker i lønn for ferie 🤷♀️. Så feriepengegrunnlaget er altså all brutto inntekt 12 mnd - feriepengene - 5 uker lønn (ferie). Da stemmer det da? Jeg skylder da på ammetåka. Håper noen kan svare på nr 2. Om feriepenger utbetales som normalt med lønn i ferien ved ulønnet permisjon etterpå 😅
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå