Gå til innhold

Flass (HJELP)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg er i 20 årene og har i det siste begynt å flasse ekstremt mye. Jeg har vært igjennom veldig mye stress de siste årene og spesielt det siste halvåret. Lurer derfor på om dette kan ha noe med flass å gjøre? Er det noen produkter jeg kan bruke for å få det vekk?(IKKE HEAD&SHOULDERS) 
Hvis jeg skal beskrive flassen så vil jeg ikke kalle det for den vanlige typen siden dette er mere skorper som setter seg i hodebunnen og detter av. Det klør og er ekkelt synes nå jeg. Jeg kan begynne å finne dette alt fra rett etter at jeg har vasket håret til en dag eller to etter siste hårvask. jeg har brukt Sebastian sin Volum sjampo i det siste. Jeg vasker håret etter behov men aldri hver dag. Er det noen som kan hjelpe meg med dette? Burde jeg snakke med lege?

Anonymkode: 7a4ca...83e

Skrevet

Jeg har det sånn, og bruker Fungoral eller selukos. Shampo mot seboreisk eksem. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette høres ut som Seboreisk eksem i hodebunnen. Du bør velge en flassjampo som er målrettet dette, kan anbefale Bioderma DS+ som er fantastisk effektiv som en kur. Viktig at du bruker en sulfatfri sjampo i kombinasjon og etter kuren da hodebunnen din også blir veldig sensitiv nå som du har flass. https://www.vitusapotek.no/harpleie/shampoo/flass-shampoo/bioderma-nodé-ds%2b-shampoo-mot-flass-125-ml/p/821118

Anonymkode: 3326a...539

AnonymBruker
Skrevet

Det kan være en idé å gå til lege med det egentlig. Jeg fikk resept på noe som heter Diprosalic som jeg brukte en stund i hodebunnen for å bli ordentlig kvitt det meste, før jeg gikk over til bare å holde det i sjakk med Fungoral. Men i og med at det ikke er farlig, kan du selvfølgelig prøve Fungoral en stund og se om det holder også, og så ta kontakt med lege om du trenger noe mer. Det spørs mest på hvor plagsomt det er for deg, om du orker å se det an litt eller ei.

Anonymkode: 9eeae...07e

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk alle, jeg har nå vært hos lege og hun sa jeg skulle starte med Fungoral for å se om det hjelper til å starte med :)

Anonymkode: 7a4ca...83e

AnonymBruker
Skrevet

Bruker Daxxin, de har både shampo og balsam, fås på apoteket og den er drøy. Brukes ikke kun ved psoriasis, men også mot flass og kløe, rødhet. Begynte med den etter at en som har psoriasis anbefalte shampoen. Råder deg til å gå til lege, høres ut som psoriasis. 

Kjøp Daxxin Psoriasis Shampoo 300 ml på nett | Vitusapotek

Anonymkode: 3e635...9cc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...