AnonymBruker Skrevet 26. april 2022 #1 Del Skrevet 26. april 2022 Min farge i klær har i mange år gått mest i svart og brunt, mest fordi det er "safe". Har lyst til å få litt mer farger inn i garderoben min, hører stadig vekk at grønn er en perfekt farge til blek hud og rødlig hår. Og jeg ser også at mange med denne beskrivelsen ofte går i grønn og oransje og ellers jordfarger. Men hva hvis man ikke kan fordra disse fargene? Spesielt grøn (både lys, knæsj og mørk grøn) er en farge jeg virkelig ikke kan fordra. Hvilke andre farger enn jordfarger og typisk høstfarger oransje og grøn, står pent til min hud og hårtype? Anonymkode: 8a8ba...58e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2022 #2 Del Skrevet 26. april 2022 Her har du noen eksempler på fine farger til Høst: Anonymkode: fe9ba...e44 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2022 #3 Del Skrevet 26. april 2022 Stikkordet er varme, dempede farger. 😊 Svart er det kun vinter som kler, jeg skjønner ikke at folk ikke ser hvor bleke og syke de ser ut i svart. Brun er fint til deg da, og en god basisfarge. Andre fine basisfarger er kremhvit, marineblå og beige. 😊 Anonymkode: fe9ba...e44 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 26. april 2022 #4 Del Skrevet 26. april 2022 Lilla? Jeg har rødt hår og lys hud selv, og er glad i lilla-farger. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2022 #5 Del Skrevet 26. april 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Her har du noen eksempler på fine farger til Høst: Anonymkode: fe9ba...e44 Kan hende hun er spring også. Eller en av de andre typene(men det er kanskje mer sjeldent for en som er rødhåret, siden de ofte har varm tone i hår og hud) https://www.truth-is-beauty.com/blog/i-have-red-hair-whats-my-season Les deg opp på «color seasons», ts. Det er egentlig ikke slik at rødhårede klær best den og den fargen, for det har med hvilken «season» du hører til i! ☺️ Anonymkode: 053d3...070 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emmelise Skrevet 26. april 2022 #6 Del Skrevet 26. april 2022 Jeg går i lilla og blå. Altså marineblått eller kongeblå. Marineblå er en mørk dempet farge, kongeblå er en veldig HERE AND IN YOO FACE sterk blå. Så er det bare å velge hva man foretrekker. Rødhåret og blek her også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2022 #7 Del Skrevet 26. april 2022 Jeg har rødt hår og grønne øyne, og de fargene som kler meg best er rød, burgunder og vinrød. I tillegg bruker jeg mye sterke rosafarger og lilla samt korall. Kler overhodet ikke pastellfarger og lyse farger, heller ikke svart og hvitt. Mine nøytrale farger er burgunder og militærgrønn. De fleste rødhårede jeg kjenner kler veldig godt ulike nyanser av rødt/burgunder/vinrød. Anonymkode: 0cb44...ddd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #8 Del Skrevet 1. mai 2022 Det med grønt er en gammel opplest og vedtatt sannhet, som mine bestemødre alltid kvernet på, og det henger vel sammen med at grønt er komplementærfargen til rødt. Personlig synes jeg at enkelte nyanser av lys eller mellomblå kan ha den samme interessante kontrasten til det røde håret. På 80-tallet kom fargeteoriene om årstidene, der rødhårede ofte blir klassifisert som høst, selv om denne teorien legger like mye vekt på hudtone som hårfarge. De som er høst kler farger med varme undertoner, og det er vel derfra ideen om at rødhårede kler jordfarger kommer fra. Men det gjelder jo andre varme farger og - tomatrødt for eksempel, varianter av oransje, gyldne farger. Jeg har blitt fargeanalysert et par ganger etter denne teorien, og selv om jeg stiller meg ganske skeptisk til teorien og de bastante svarene, så treffer den ganske godt i praksis.... Anonymkode: 351f2...0a0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #9 Del Skrevet 1. mai 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Det med grønt er en gammel opplest og vedtatt sannhet, som mine bestemødre alltid kvernet på, og det henger vel sammen med at grønt er komplementærfargen til rødt. Personlig synes jeg at enkelte nyanser av lys eller mellomblå kan ha den samme interessante kontrasten til det røde håret. På 80-tallet kom fargeteoriene om årstidene, der rødhårede ofte blir klassifisert som høst, selv om denne teorien legger like mye vekt på hudtone som hårfarge. De som er høst kler farger med varme undertoner, og det er vel derfra ideen om at rødhårede kler jordfarger kommer fra. Men det gjelder jo andre varme farger og - tomatrødt for eksempel, varianter av oransje, gyldne farger. Jeg har blitt fargeanalysert et par ganger etter denne teorien, og selv om jeg stiller meg ganske skeptisk til teorien og de bastante svarene, så treffer den ganske godt i praksis.... Anonymkode: 351f2...0a0 Jeg er også blitt analysert flere ganger og ender alltid som varm høst, men problemet er at de aller fleste fargene fra høstpaletten får meg til å se blek og gusten ut. Jeg elsker jordfarger og alt jeg eier av interiør går i den type fargetoner så det er ikke det at jeg ikke liker de, jeg kler de bare ikke. Jeg kler pudderrosa og dyp cerise og aller best mørk, mørk teal. En spesifikk mørk rødtone fungerer også. Ellers er jeg helt lost og finner ingen farger jeg egentlig kler. Problemet er at jeg ikke kler svart og heller ingen toner av grått, hvitt eller brunt. Jeg sliter dermed med å få til helhetlige antrekk. Løsningen min blir å bruke enkeltplagg i de få fargene jeg kler og å bruke plagg med MYE mønster og et virrvarr av mønster på resten. Alternativt plagg i typ fløyel eller andre stoffer som ikke har bare en tone av en farge, men mer en form for full skala av fargetoner. På den måten tar ingen av fargene derfra over og gjør meg gusten og fargen på "hovedplagget" vinner ut. Uansett, fargeteori er ikke så enkel som at vi er delt inn i fire grupper og at vi i verste fall er en kombinasjon av to av de. Noen av oss passer rett og slett ikke inn i systemet. Anonymkode: 92234...389 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 1. mai 2022 #10 Del Skrevet 1. mai 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg er også blitt analysert flere ganger og ender alltid som varm høst, men problemet er at de aller fleste fargene fra høstpaletten får meg til å se blek og gusten ut. Jeg elsker jordfarger og alt jeg eier av interiør går i den type fargetoner så det er ikke det at jeg ikke liker de, jeg kler de bare ikke. Jeg kler pudderrosa og dyp cerise og aller best mørk, mørk teal. En spesifikk mørk rødtone fungerer også. Ellers er jeg helt lost og finner ingen farger jeg egentlig kler. Problemet er at jeg ikke kler svart og heller ingen toner av grått, hvitt eller brunt. Jeg sliter dermed med å få til helhetlige antrekk. Løsningen min blir å bruke enkeltplagg i de få fargene jeg kler og å bruke plagg med MYE mønster og et virrvarr av mønster på resten. Alternativt plagg i typ fløyel eller andre stoffer som ikke har bare en tone av en farge, men mer en form for full skala av fargetoner. På den måten tar ingen av fargene derfra over og gjør meg gusten og fargen på "hovedplagget" vinner ut. Uansett, fargeteori er ikke så enkel som at vi er delt inn i fire grupper og at vi i verste fall er en kombinasjon av to av de. Noen av oss passer rett og slett ikke inn i systemet. Anonymkode: 92234...389 Da ville jeg brukt mørk teal som basefarge. Ev marine som går mot det grønnlige. Kan ikke ta bokstavelig alt fra årstidssystemet. Jeg er myk høst, men mange farger fra den paletten er ikke for meg. Som de brune og gule. Hvis du som rødhåret kler cerise og pudderrosa er du ikke varm høst, vil jeg si. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #11 Del Skrevet 1. mai 2022 Korall (lys variant av den), Perle (en annen lys rosa), Syrin kan også være fint. Anonymkode: c885f...bb6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 1. mai 2022 #12 Del Skrevet 1. mai 2022 (endret) Blogginnlegg om temaet: https://bschoenunguc.medium.com/seasonal-color-analysis-winter-redheads-and-other-mythological-creatures-c121c82c282c Endret 1. mai 2022 av Bacteria Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #13 Del Skrevet 1. mai 2022 Jeg syns fu høres ut som en våt ts, ikke høst. Ellers kan rødt hår tilhøre samtlige «årstider» og du må også se på huden din. Er den kald eller varm? Anonymkode: 6b8a6...7c7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #14 Del Skrevet 1. mai 2022 AnonymBruker skrev (På 26.4.2022 den 14.57): Min farge i klær har i mange år gått mest i svart og brunt, mest fordi det er "safe". Har lyst til å få litt mer farger inn i garderoben min, hører stadig vekk at grønn er en perfekt farge til blek hud og rødlig hår. Og jeg ser også at mange med denne beskrivelsen ofte går i grønn og oransje og ellers jordfarger. Men hva hvis man ikke kan fordra disse fargene? Spesielt grøn (både lys, knæsj og mørk grøn) er en farge jeg virkelig ikke kan fordra. Hvilke andre farger enn jordfarger og typisk høstfarger oransje og grøn, står pent til min hud og hårtype? Anonymkode: 8a8ba...58e Blått kan også være veldig fint til rødt hår Anonymkode: 1cfe4...6e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 1. mai 2022 #15 Del Skrevet 1. mai 2022 Ser for meg at du kan kle fargene til høyre ts. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #16 Del Skrevet 1. mai 2022 Teal! Vet ikke hva den heter på norsk jeg, men den liker jeg veldig godt. Lilla og generelt blått også. Men jeg har blå øyne da (og rødt hår, blek hud). Anonymkode: 89265...8d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 1. mai 2022 #17 Del Skrevet 1. mai 2022 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Teal! Vet ikke hva den heter på norsk jeg, men den liker jeg veldig godt. Lilla og generelt blått også. Men jeg har blå øyne da (og rødt hår, blek hud). Anonymkode: 89265...8d7 Petroleumsblå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatørshopper Skrevet 1. mai 2022 #18 Del Skrevet 1. mai 2022 Jeg er en blek ginger og elsker fargen som på engelsk kalles petrol blue 😍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #19 Del Skrevet 2. mai 2022 Bacteria skrev (På 5/1/2022 den 10.16): Da ville jeg brukt mørk teal som basefarge. Ev marine som går mot det grønnlige. Kan ikke ta bokstavelig alt fra årstidssystemet. Jeg er myk høst, men mange farger fra den paletten er ikke for meg. Som de brune og gule. Hvis du som rødhåret kler cerise og pudderrosa er du ikke varm høst, vil jeg si. Helt enig, jeg tror ikke jeg er ren høst. Jeg tror ikke jeg passer helt inn i dette fargesystemet. Anonymkode: 92234...389 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #20 Del Skrevet 3. mai 2022 AnonymBruker skrev (På 26.4.2022 den 15.04): Andre fine basisfarger er kremhvit, marineblå og beige. 😊 Yesss Anonymkode: 82ecf...3a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå