Gå til innhold

Hvilken kidfix egnet til 4 åring ?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen her som har Britax kidfix som vet hvilken av kidfix variantene som passer små barn best? Og hva som er forskjell ? Skal kjøpe beltestol til 4 åringen.

jeg søkt i bilstolgruppa på Facebook , men alle som spør om beltestoler der blir jo halshugd. Men noen skrev noe om at sitteplaten ble for stor for barnehage alder barn. 

barnet er 104 cm og 17 kg. 

Anonymkode: 7cbd2...957

AnonymBruker
Skrevet

Kidfix 2 R eller S. Men det bør jo prøves at den passer.

Anonymkode: 93412...ccd

AnonymBruker
Skrevet

Men ungen din er altfor liten til å sitte forovervendt i beltestol. Du ønsker vel at ungen din skal være sikret ved en kollisjon? 

Anonymkode: 92e58...f8d

• Liker 1
Skrevet

Endte opp med å gå for Britax Römer KIDFIX III M siden det hadde gjort det svært godt i tester. Både mini og jeg er veldig fornøyd med setet 😊

AnonymBruker
Skrevet
Lonelily skrev (1 minutt siden):

Endte opp med å gå for Britax Römer KIDFIX III M siden det hadde gjort det svært godt i tester. Både mini og jeg er veldig fornøyd med setet 😊

Den blir for stor for en 4 åring av ts sin størrelse.

• Liker 1
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Den blir for stor for en 4 åring av ts sin størrelse.

Setet er beregnet fra 3.5 år og passer finfint for barnet mitt som er like stort som ts sitt 😊👍

AnonymBruker
Skrevet
Lonelily skrev (2 minutter siden):

Setet er beregnet fra 3.5 år og passer finfint for barnet mitt som er like stort som ts sitt 😊👍

Du mener at knærne ligger riktig over kanten og barnet fyller setet godt i bredden?

AnonymBruker
Skrevet
Lonelily skrev (19 minutter siden):

Herregud. Du kjører med barnet ditt helt usikret. Ved en kollisjon vil ungen din skli ut av stolen, den passer på ingen måte. 

Anonymkode: 92e58...f8d

AnonymBruker
Skrevet

hver gang noen lager en tråd kommer ganske raskt noen inn for å kritisere valget. Virket som at det er så mange som hater og er imot at noen snur en 4 åring. Samtidig, vi er en av de siste som snur 2018 barnet vårt. Og han er en av de eldste på årskullet. Selv de med 2018 høstbarn snudde for lenge siden.  Og dette er en helt gjennomsnittlig barnehage i et normalt strøk i en norsk by. 

så de fleste snur i denne alderen, likevel blir noen sjokket over valget? Og å finne gode råd og tips om beltestoler er nermest umulig grunnet bilstol mafiaen. Er det ikke dumt at foreldre som skal snu får gode råd om stoler og hva som er viktig å tenke på?

vi ladet til slutt på noe helt annet. Besafe izi flex. Den har mindre sittepute enn kidfix stolene

trådstarter

Anonymkode: 7cbd2...957

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har akkurat kjøpt Britax S2 til 5-åringen. Han sitter helt perfekt i det. Får riktig belteføring og støtte. Den var i minste laget til 8-åringen. Kidfix 3M passer best de større barna 

Anonymkode: 5d418...e03

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...