AnonymBruker Skrevet 26. april 2022 #1 Skrevet 26. april 2022 Hei! Er det noen andre studenter her som sliter med depresjon? Jeg er inne i den siste delen av en mastergrad og har over lengre tid slitt med mild depresjon som nå har utviklet seg til å bli moderat. Det er ikke lenge igjen, og jeg ønsker virkelig å fullføre til planlagt tid. Samtidig sliter jeg (naturlig nok) veldig med å strukturere dagene, tiltakslyst og å ikke bli overveldet av negative tanker og tristhet når jeg først klarer å sette meg ned for å jobbe. Det er utrolig frustrerende. Er det noen som går gjennom det samme, eller har gått gjennom det samme og har noen råd/tips til hvordan jeg kan gjøre det enklere for meg selv? Går i terapi to ganger i uka, og de dagene er jeg vanligvis helt utslitt og får ikke gjort noe, så har dermed enda mindre disponibel tid enn jeg i utgangspunktet kunne hatt. Har heldigvis ingen andre forpliktelser da. Anonymkode: 05453...18b 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2022 #2 Skrevet 26. april 2022 Veldig vanlig med depresjon blant studenter. Jeg slet med det samme og utsatte mastergraden. Det angrer jeg på. I ettertid ville jeg bare passet på å få levert uansett. Kanskje blir den ikke like bra som om du ikke hadde depresjon, men med mindre du skal ha doktorgrad så er det alltid bedre å levere enn å ikke levere. Sneder deg klemmer. Gikk selv i terapi to ganger i uka og kjenner meg veldig igjen i det du skriver. Anonymkode: e009f...f0a 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2022 #3 Skrevet 26. april 2022 Har det sånn jeg også. Mann 32. Har heldigvis blitt kjent med andre studenter som jeg kan snakke med om det, og som går igjennom lignende. Startet på en bachelor når jeg var 23 og den sluttet jeg i etter 2 år. Det var privatskole så det tok mange år før jeg kom over det. Anonymkode: 9f472...c32 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2022 #4 Skrevet 26. april 2022 Samme her. Startet med cand mag graden i 1997 og holder på fortsatt. Meget deprimert. Anonymkode: de546...f5c 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2022 #5 Skrevet 26. april 2022 6 minutter siden, AnonymBruker said: Har det sånn jeg også. Mann 32. Har heldigvis blitt kjent med andre studenter som jeg kan snakke med om det, og som går igjennom lignende. Startet på en bachelor når jeg var 23 og den sluttet jeg i etter 2 år. Det var privatskole så det tok mange år før jeg kom over det. Anonymkode: 9f472...c32 Kjenner meg igjen ja. Anonymkode: e009f...f0a 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2022 #6 Skrevet 26. april 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Veldig vanlig med depresjon blant studenter. Jeg slet med det samme og utsatte mastergraden. Det angrer jeg på. I ettertid ville jeg bare passet på å få levert uansett. Kanskje blir den ikke like bra som om du ikke hadde depresjon, men med mindre du skal ha doktorgrad så er det alltid bedre å levere enn å ikke levere. Sneder deg klemmer. Gikk selv i terapi to ganger i uka og kjenner meg veldig igjen i det du skriver. Anonymkode: e009f...f0a Takk❤️ Jeg har planer for hva jeg skal når jeg er ferdig som egentlig ikke kan utsettes, men hadde det ikke vært for det så hadde jeg uten tvil utsatt innlevering og heller fokusert på å bare bli frisk. Jeg har dessverre valgt meg en utdanning hvor karakterer har en god del å si for mulighetene i yrkeslivet. AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Har det sånn jeg også. Mann 32. Har heldigvis blitt kjent med andre studenter som jeg kan snakke med om det, og som går igjennom lignende. Startet på en bachelor når jeg var 23 og den sluttet jeg i etter 2 år. Det var privatskole så det tok mange år før jeg kom over det. Anonymkode: 9f472...c32 Uff, det er ikke lett❤️ Nå har jeg liksom holdt ut i snart fem år, kan ikke gi meg da. AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Samme her. Startet med cand mag graden i 1997 og holder på fortsatt. Meget deprimert. Anonymkode: de546...f5c ❤️ Anonymkode: 05453...18b
AnonymBruker Skrevet 26. april 2022 #7 Skrevet 26. april 2022 Just now, AnonymBruker said: Takk❤️ Jeg har planer for hva jeg skal når jeg er ferdig som egentlig ikke kan utsettes, men hadde det ikke vært for det så hadde jeg uten tvil utsatt innlevering og heller fokusert på å bare bli frisk. Jeg har dessverre valgt meg en utdanning hvor karakterer har en god del å si for mulighetene i yrkeslivet. Anonymkode: 05453...18b Skjønner, da blir det ekstra press. Men mange studenter overvurderer dette med karakterer. Jeg trodde karakterene var langt viktigere enn de var da jeg var student. Uten at jeg skal si det samme gjelder for din utdanning. Anonymkode: e009f...f0a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå