AnonymBruker Skrevet 26. april 2022 #1 Skrevet 26. april 2022 Jeg er en student som har slitt ett par år nå med betennelse i skuldrene. Ene semester fikk jeg frossen skulder og kunne ikke avlegge noen eksamen. Fastlegen anbefalte meg om å søke sykestipend hos lånekassen, som jeg fikk godkjent. Etter en del kortison sprøyter i skulderen, klarte jeg å gjennomføre to semester til. Nåværende semester startet med min mor som ble syk. Dette tok naturligvis mye av fokuset mitt. Jeg måtte hjelpe henne med å komme seg på bena igjen. Like etter fikk jeg korona, hvor jeg ble veldig syk og ute av stand til å studere. Når jeg endelig kom i gang med studiene begynte begge skuldrene å blusse opp igjen. Jeg har nå stor betennelse, som gjør det umulig å sitte foran dataen, og jeg har meldt meg av alle eksamen. Jeg lurer på om jeg kan søke om sykestipend igjen? Det er to år siden jeg søkte om det sist. Jeg kvir meg til å gå til fastlegen med dette, for jeg føler fastlege vil stille spørsmål ved hvorfor jeg aldri blir frisk (jeg lurer jo på det samme), eller om jeg prøver å utnytte systemet:/ Men dette er jo en situasjon jeg tror ingen ønsker å være i. Jeg ville naturligvis gjort ALT for å kunne klare å studere. Jeg har bare ett semester igjen, og vil gjerne fullføre. Kan jeg dra til legen å spørre om hjelp til å søke om sykestipend for andre gang? Eller er det fastlegen som må foreslå dette uten at jeg sier noe? Sikkert dumme spørsmål, men håper å høre noe feedback her. Anonymkode: 6e254...1b4
AnonymBruker Skrevet 26. april 2022 #2 Skrevet 26. april 2022 Tror jeg hadde sykestipend flere semestre🤔 Husker ikke helt. Men legen min var bare forståelsesfull og grei. Han skrev legeattest slik at jeg fikk utsatt fristen for masteroppgaven min flere ganger. Det gikk til slutt! Legen er jo der for å hjelpe deg. Og alle er tjent med at du kommer deg igjennom, blir frisk og klarer å fullføre. Anonymkode: 236fb...eb9 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #3 Skrevet 28. april 2022 AnonymBruker skrev (På 26.4.2022 den 20.25): Tror jeg hadde sykestipend flere semestre🤔 Husker ikke helt. Men legen min var bare forståelsesfull og grei. Han skrev legeattest slik at jeg fikk utsatt fristen for masteroppgaven min flere ganger. Det gikk til slutt! Legen er jo der for å hjelpe deg. Og alle er tjent med at du kommer deg igjennom, blir frisk og klarer å fullføre. Anonymkode: 236fb...eb9 Tusen takk. Men sa du til legen at du ønsker å søke om sykestipend og om du kunne få en legeerklæring? Eller var det legen som foreslo dette? Da jeg fikk sykestipend første gang, var det legen som foreslo dette. Jeg visste ikke at noe slik støtte fantes. Men jeg tror ikke legen vil foreslå dette igjen uten at jeg tar det opp selv. Jeg har tenkt å dra til legen å spørre om henvisning til fysioterapeut, og samtidig nevne at jeg vil søke om sykestipend. Men føler det virker som jeg er veldig kravstor. Anonymkode: 6e254...1b4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå