Gå til innhold

Servitører/ryddehjelp i bryllup.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
22 hours ago, AnonymBruker said:

Tør du virkelig ta sjansen på å bruke vilkårlige fremmede som servitører i bryllupet ditt?

Sørg i minste fall for at de har referanser, og kontakt dem for å høre erfaringer.

Det er ikke alle som er egnet, ansvarlige, faktisk møter opp, eller på eget initiativ tar tak i det som må gjøres.

Hadde jeg ingen kjente jeg stolte på å spørre, ville jeg gladelig betalt 500 kr timen for servitører cateringbyrået skaffet og gikk god for.

Er liksom her du bør spare penger, det kan fort bli veldig kjipt. 

Anonymkode: fe139...928

Nei, det er jo nettopp det vi ikke vil, vi vil ikke ha vilkårlige fremmede ungdommer, men noen som vet hva de gjør og har referanser :) vi er ikke gjerrige og betaler det det koster, men stusset da det stemte ikke helt med hva de fleste oppgir å ha betalt servitører 🤷 når jeg søker på temaet finner jeg flere skriver noe ala "jeg betalte 250kr/t for erfarne servitører, litt dyrt men verdt det", i tillegg til mange som betaler "noen ungdommer" 500-1000kr for hele kvelden osv. Men hvis de som har fått tak i flinke folk også betalte svart skjønner jeg jo at det blir billigere enn om man vil gjøre det på lovlig vis :)

6 hours ago, S&E said:

Sjekk om det er kokk/servitør linje på vidergående skole r deg. Eg gikk på dette på vidergående og vi fikk fler oppdrag.. greit å tjene penger og øve seg samtidig. Og dei har lært hvordan det skal gjøres..

Det er jo restaurant og matfag linjer her, men hvordan kommer man i kontakt med dem når man ikke kjenner noen i skolen? 🤔 

Anonymkode: e42a5...aad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
On 4/26/2022 at 2:54 PM, AnonymBruker said:

Jeg spør jo her av den grunn :) Har prøvd å spørre i Facebooktråd om temaet også, men ikke fått svar fra noen utenom noen som trodde grensa var 6000kr 🙈

At man kjenner noen ungdommer som kan gjør jobben som en tjeneste og få litt penger eller gave ved siden av er jo helt ok, men hvis det er sånn at de fleste kjøper tjenester svart enten fordi de ikke bryr seg eller ikke vet så er jo det forståelig at det blir billigere. Ante ikke det var så utbredt. 

Enig med deg.

Det er ikke så rart at man tror grensa er 6000. Men grensa på 6000 så må det være hjemme hos oppdragsgiver. 

Anonymkode: 53adc...6c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 hours ago, AnonymBruker said:

Det er ikke så rart at man tror grensa er 6000. Men grensa på 6000 så må det være hjemme hos oppdragsgiver. 

Anonymkode: 53adc...6c4

Nettopp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.4.2022 den 20.43):

Nei, det er jo nettopp det vi ikke vil, vi vil ikke ha vilkårlige fremmede ungdommer, men noen som vet hva de gjør og har referanser :) vi er ikke gjerrige og betaler det det koster, men stusset da det stemte ikke helt med hva de fleste oppgir å ha betalt servitører 🤷 når jeg søker på temaet finner jeg flere skriver noe ala "jeg betalte 250kr/t for erfarne servitører, litt dyrt men verdt det", i tillegg til mange som betaler "noen ungdommer" 500-1000kr for hele kvelden osv. Men hvis de som har fått tak i flinke folk også betalte svart skjønner jeg jo at det blir billigere enn om man vil gjøre det på lovlig vis :)

Det er jo restaurant og matfag linjer her, men hvordan kommer man i kontakt med dem når man ikke kjenner noen i skolen? 🤔 

Ringe administrasjonen og be dem sette deg i kontakt med faglærere på restaurant og matfag linja?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er det kokke/servitør skole i nærheten?

Anonymkode: 16b3f...c8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...